Loading...
dk

Import av Model 3 LR AWD FSD fra Norge | Tesla Forum

MOS
MOS Mar 21

Strengt taget er det vel også interessant for TSLA aktionærer. Der er nok også nogle herinde, der har TSLA aktier.

koden
koden Mar 21

Dem sørgede i vel for at skyde af i 900 :-)

Køb en Tesla i Norge og parker den. Vent på at Norge kommer med i EU senere på året.. :-) joke...

Forummets indlæg er redigeret af koden Mar 21
jramskov
jramskov Mar 21

Ja, de få aktier jeg havde blev solgt tæt på kurs 900 :) Havde egentligt ikke tænkt at jeg ville investere igen, men det kan da godt være det var en god ide på et tidspunkt i nærmeste fremtid...

PeterE
PeterE Mar 21
Citat fra MOS

Strengt taget er det vel også interessant for TSLA aktionærer. Der er nok også nogle herinde, der har TSLA aktier.

Ja, selvfølgelig. Ville bare være rart hvis en debatråd ind imellem holdt sig til emnet. Ellers handler alle tråde om shortere og aktiekursen :)
ejsing
ejsing Mar 23
Selv med told og moms bliver bilen vel væsentligt billigere, hvis man importerer den fra Norge? Altså efter at NOK er styrtdykket de sidste par uger.
Smalle10
Smalle10 Mar 23

Jo det er meget billigere at købe en Tesla model 3 i Norge. Der er flere LR 2019 til slag, der har kørt 20-35.000 km og som koster ca. 440000 N.Kr.

440.000 x kurs 0.5914 x told 1.1 x moms 1.25 = 357797 kr.

Så kommer toldsyn + nr.plader og registrering = 2500 kr.

Der skal så betales told og moms af fragten fra Norge = ? 2500 kr ?

Registreringsafgift ca. 12000 kr. 

Så lander den på 375.000 kr på danske plader.

Men måske man også kan presse prisen fra 440000 til 420000 eller 400000.

Hvis kursen falder fra det nuværende niveau 0.5914 til 0.55, så bliver bilen 7% billigere igen.

Så det gælder om at holde øje, hvis man vil importere en Tesla fra Norge.

Har dog aldrig selv importeret fra Norge, så ved ikke om noget er glemt. Har importeret en del MC'er fra Tyskland.

MVH Per

Forummets indlæg er redigeret af Smalle10 Mar 23
PeterE
PeterE Mar 23
Citat fra Smalle10

Jo det er meget billigere at købe en Tesla model 3 i Norge. Der er flere LR 2019 til slag, der har kørt 20-35.000 km og som koster ca. 440000 N.Kr.

440.000 x kurs 0.5914 x told 1.1 x moms 1.25 = 357797 kr.

Så kommer toldsyn + nr.plader og registrering = 2500 kr.

Der skal så betales told og moms af fragten fra Norge = ? 2500 kr ?

Registreringsafgift ca. 12000 kr. 

Så lander den på 375.000 kr på danske plader.

Men måske man også kan presse prisen fra 440000 til 420000 eller 400000.

Hvis kursen falder fra det nuværende niveau 0.5914 til 0.55, så bliver bilen 7% billigere igen.

Så det gælder om at holde øje, hvis man vil importere en Tesla fra Norge.

Har dog aldrig selv importeret fra Norge, så ved ikke om noget er glemt. Har importeret en del MC'er fra Tyskland.

MVH Per

Det kommer vel an på om man regner det hele med. Du skal vel også til Norge et par gange, og bilen skal vel også transporteres hvis man ikke må køre på de norskeprøveplade ind i DK, ,du kan køre på sælgers plader og forsikring hvis han ikke har afmeldt den, og så er der din egen tid som vel også koster nogen - udgifter til at få den kigget igennem af et værksted osv osv osv.  

Og ja, den norske krone falder måske yderligere og måske kan man presse priser lidt - ligesom du kan på en tilsvarende brugt TM3 i DK. Jeg har svært ved at se at det er så god en forretning. Og hvis det endelig var, hvorfor svømmer vi så ikke runde i tidligere norske TM3'ere? Eller TMS'ere for den sags skyld?   

Og prøv til sidst at regne på registreringsafgiften her: 

https://motorregister.skat.dk/dmr-front/dmr.portal?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=beregn_registreringsafgift&_nfls=false 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Mar 23
ejsing
ejsing Mar 23

Vi svømmer ikke rundt i dem, fordi NOK er styrtdykket i marts. Dette forandrer regnestykket ift. tidligere. Det har ikke tidligere været rentabelt, men det er det ved at blive.

Derudover er det vildt besværligt; især i disse tider.

Smalle10
Smalle10 Mar 23

Ja den norske krone er jo faldet vildt meget under den nuværende OLIE-krise. Men lige nu er det svært eller umuligt at hente en M3 i Norge.

Tilsvarende i DK koster 430-440.000 kr. For mig vil der være mange penge at spare nu.

Model S er der desværre 50-70.000 kr. afgift på i DK, hvis man importere en Norsk.

Men Tyskland kunne blive interessant, hvis de fortsætter med deres tilskud, også på nye Tesla.

F.eks brugt LR 26.000 km 3/2019 til 49.900 EURO = 374.000 kr. + toldsyn,nr-plade og lille registringsafgift til Skat på ca. 12.000 kr. = 390.000 kr på danske plader og igen hvis man presser prisen 2000 Euro, så er prisen 375.000 kr. i DK. + som PeterE skriver, du skal bruge din egen fritid.

mbk
mbk Mar 23

@Smalle10

Du kan nok også presse prisen lige så meget i DK som du kan i nabolande. Der er en LR AWD til 420.000 på bilbasen.

Jeg er virkelig glad for min egen TM3, men kunne godt tænke mig at få en med en krog, så har også kigget på at sælge min egen og hente en anden, men de modeller jeg ser på finn.no ser ud til at være modeller uden krog, desuden ser det ud til at de sætter afskrivning til 0kr på de brugte, som er lidt optimistisk, men har fået fortalt at man skal handle for at få en mere realistisk pris. Jeg tænker at vinduet er lidt lille, Tesla hæver deres priser og så følger brugtmarkedet med.

Johannelund
Johannelund Mar 23
Tjaa nu er produktionen jo stoppet i usa pga corona, så det får vel prisen på de brugte til at stige, da der ingen konkurence er fra nye
koden
koden Mar 23

mon ikke det opvejes af at mange slet ikke bestiller ny bil pt.?

PeterE
PeterE Mar 23

Jeg tror desværre at der blot sker det at bilsalget mere eller mindre stopper, syn er udskudt, grønne hjælpepakker bliver ikke prioriteret, forhandlerne bløder på deres lagre og deres omkostningen, olieprisern falder igennem gulvet osv osv osv. Så jo, det burde på alle måder kunne lade sig gøre at få en lidt billigere bil nu - hvis man kan komme af med den gamle. Priserne på brugte stiger sjældent i der her type situationer, så lad være med at købe til lager...

koden
koden Mar 23

Det er ikke alt jeg har forstået, at det har været nødvendigt at lukke.

Syn?

genbrugsstationer?

sikkert andre ting.. man kan komme langt med simple "hold afstand regler"

fmm1000
fmm1000 Mar 23
Husk også tabet på valutakursen og brug aldrig paypal, for så koster det 5 pct.
MartinPedersen
Jeg kan anbefale TransferWise.
zabel
zabel Mar 23
Hvordan regner i registreringsafgiften ud? Hvis man henter en model S i norge er prisen jo helt sikkert over 400.000 dkk i danmark for en tilsvarende model..
DeaconWP
DeaconWP Mar 23

Den udregnes enter et sindrigt sytem, hvor man beregner, hvad afgiften ville være på bilen som my.

Derefter udregner de, hvor meget bilen er faldet i værdi, ud fra de nuværende brugtpriser på en bil magen til ved en forhandler.

Så regner man med, at afgiften er faldet med samme forhold, og din afgift du skal betale på en brugt nyimporteret bil er så det de kommer frem til.

Er bilen faldet 40 % i værdi, vil afgifte også være 40% mindre, end da den var ny i Danmark.

Citat fra zabel Hvordan regner i registreringsafgiften ud? Hvis man henter en model S i norge er prisen jo helt sikkert over 400.000 dkk i danmark for en tilsvarende model..
zabel
zabel Mar 23
Ved du så hvad reg afgiften er på en model s som fx koster 800.000kr i danmark?
DeaconWP
DeaconWP Mar 23

Nej. Men det kan man måske få skat til at svare på, eller læse på deres hjemmeside.

Citat fra zabel Ved du så hvad reg afgiften er på en model s som fx koster 800.000kr i danmark?
Sider: « 1 2 3 »