Loading...
dk

Hvad fortæller version 2019.7.102 | Tesla Forum

Permand
Permand Jun 1
Hej alle, Fik min LR RWD i blå i onsdags. Det er foreløbig en fantastisk oplevelse. Den er med version 2019.7.102. Fortæller det noget om, hvornår bilen senest er produceret og hvornår kan jeg forvente opdateringer?
På forhånd tak for input.
MOS
MOS Jun 1

Jeg er ikke sikker på, man kan sige noget om produktionsdatoen for selve bilen. Men ud fra softwareversionsnummeret, så er selve softwaren fra år 2019, uge 7. Bilen kan så være ældre eller nyere, da der kan være lagt en anden softwareversion på den.

Jeg får selv typisk softwareopdateringer ca. 1 gang om måneden. Nogle gange er der dog gået flere måneder, hvor jeg ikke har fået nogen. Jeg kan ikke helt gennemskue systemet, men det er i hvert fald ikke altid, man får den nyeste software med det samme. Tesla ruller vist ny software ud til flåden sådan lidt ad gangen, så alle ikke får den samme version på samme tid. På den måde er skaden ikke så stor, hvis der skulle være fejl i softwaren. Så kan de nå at opdage fejlen og rette den til næste version, inden fejlen når ud til alt for mange biler.

Permand
Permand Jun 1
Tak MOS :-)
baldur
baldur Jun 1

Tallet 7 i versionsnummeret 2019.7.102 betyder ikke uge 7. Den nyeste version der lige er udkommet i går er 2019.16.3.2 og vi er i uge 22.

Min Google Foo antyder at den er fra 18. April 2019:

https://teslaownersonline.com/threads/firmware-build-v9-0-2019-7-102-82596dc-4-18-2019.12441/

Hvis man har version 2019.16.2 eller nyere, så kan man selv vælge hvor ofte man vil have opdateringerne.

KimT
KimT Jun 1

Det tror nu nok det var meningen at det skulle være uge da de gik fra det gamle system, men tror de har indset at det ikke holder.....

baldur
baldur Jun 1

Det er selvfølgeligt muligt at det er ugenumre, men at de skal bruge 6-8 uger på at kvalitetstjekke en release, før at den bliver sendt ud til kunder.

Kiefer
Kiefer Jun 1

Jeg tror nu mere deres kvalitetstest af software er alt efter hvor mange der brokker sig over der er et eller andet der ikke virker efterfølgende.

Sådan er indtrykket på specielt vores Model X. test af de releases de har sendt ud til den bil har vist aldrig været testet andet i en VM lokalt på udviklerens maskine...

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jun 1
MikaelH
MikaelH Jun 1

2019.7.102 er specifik til biler med HW3, dvs. den nye Tesla computer til selvkørende funktioner.
Du kan forvente opdateringer i præcis samme tempo som alle andre. Både HW2.5 og HW3 får 2019.16 opdateringen. 

Som andre skriver så kan du aflæse hvornår opdatering er lavet i nummeret. Årstal.ugenummer.build.
Det siger ikke rigtigt noget om hvornår bilen er produceret, udover at fabrikken selvfølgelig altid ligger den nyeste tilgængelige version på bilerne. 

kimj
kimj Jun 10
Permand, er du opdateret ? Kører selv 2019.7.102 og venter på Update i spænding
RobertJ
RobertJ Jun 11

Få koblet bilen på et wifi netværk.
Så kommer opdateringen hurtigere, hvis i ikke har de nye software features til opdatering.

Nikolaj
Nikolaj Jun 11

Brug evt. mobilen med internetdeling. Hvis man så trykker på mobildæknings-ikonet finder Teslaen den hurtigt. Lad så mobilen ligge der en times tid, mens bilen er parkeret. På den måde fik jeg opdateret både min kones samt min mors model 3 til seneste firmware i går.

Den nye firmware indeholder også mulighed for, at man altid bliver adviceret om, hvorvidt der ligger updates klar til hentning over wifi.

Permand
Permand Jun 11
Citat fra kimj Permand, er du opdateret ? Kører selv 2019.7.102 og venter på Update i spænding
Hej, nej er ikke opdateret endnu. Bilen står ellers fint placeret mht wifi forbindelse. Jeg har ikke prøvet de efterfølgende beskrevne "tricks" for at få opdateringerne hurtigere igennem.
kimj
kimj Jun 12
Citat fra Permand
Citat fra kimj Permand, er du opdateret ? Kører selv 2019.7.102 og venter på Update i spænding
Hej, nej er ikke opdateret endnu. Bilen står ellers fint placeret mht wifi forbindelse. Jeg har ikke prøvet de efterfølgende beskrevne "tricks" for at få opdateringerne hurtigere igennem.
Ringede til Tesla service og de skubbede min igang....
// Kim
PeterE
PeterE Jun 12

Brugerne på reddit vedligeholder et ok overblik her: 

https://www.reddit.com/r/teslamotors/wiki/softwareupdates