Loading...
dk

Vinterdæk? | Tesla Forum

LarsH
LarsH Nov 7 '14
Citat fra egernmus

Vi overvejer at købe 20" fælge med vinterdæk, da vi synes, 21" fælge er horribelt dyre. Men vi vil meget gerne have Michelin Pilot Alpin PA4 på, og de hedder 255/40 i den størrelse. Er der nogen, der ved, om der er plads til denne kombi, eller om de kommer til at skrabe på?

Fælg: 9x20 ET40

Dæk: 255/40 R20

Mvh Eva

Dækstørrelsen fejler intet. Fælgene ser også ud til at passe mht. brede og ET-målet. Så umiddelbart ingen ko på isen, hvis man skal tro div. website, der leverer fælge til modellen.

Maho
Maho Dec 15 '14
Hej alle.
Skal have skiftet til vinterdæk på værksted i dag. Jeg kan huske at have læst de skal spændes med et højt moment, har prøvet at søge herinde men kan ikke finde det nogen som kan hjælpe?
kajakaj
kajakaj Dec 15 '14

http://www.convertunits.com/from/lb-ft/to/N-m

~Vridningsmoment for hjulmøtrik 129 lb.ft står der i manualen side 8.8

Omregnet til Nm er det 175 Nm

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Dec 15 '14
Maho
Maho Dec 15 '14
Tak Kajakaj for hurtigt svar :-) god dag
kajakaj
kajakaj Dec 15 '14

Tak i lige måde. Dejligt at kunne hjælpe.

SQLCPH
SQLCPH Jan 22 '15
Citat fra kitora

Jeg synes det er nogle ret høje priser folk accepterer at betale. Jeg har købt et sæt 19" Pirelli Sottozero dæk til omkring 7.700 ved www.daekleader.dk som jeg har fået sat på de originale turbinefælge. Man kan skifte dæk mange gange for de ekstra 11.000+ som et komplet sæt vinterhjul koster.

Hej Kitora

Hvad er din erfaring med vinterdækket  Pirelli 240 Sottozero som Tesla forhandler (de kan kun levere dette dæk)?

Er det et ok dæk? Hvad siger I andre til det. Hvor "langt væk" i kvalitet ligger det fra Sottozero 3 og michelin pilot Alpin A4?

vh søren

Forummets indlæg er redigeret af SQLCPH Jan 22 '15
Sider: « 1 2 3 4