Loading...
dk

Sentry mode kameraer | Tesla Forum

hamdergutten
hamdergutten Jun 4

Hej alle sammen,

Jeg kan læse mig til, at det "kun" er 3 kameraer, som er aktive ved Sentry Mode.

I blandt de 3 skulle det vist være på siden, samt foran bilen.

Ved i om det mon er muligt også at kunne optage bagfra bilen?

mbk
mbk Jun 4

Det er front kamera og de to bagudvendte kameraer ved blinklysene foran. Du kan ikke se lige bagved bilen, men hele vejen op langs siderne er med, jeg synes man kan se overraskende meget.

Her er en tilfældig video fra en af side vinklerne:

https://www.youtube.com/watch?v=L93N5aVViNE

Jeg bruger også dashcam funktionen, det er ret hårdt for USB penen og den fejler efter en måned og skal omformateres. Hvis jeg lige havde lidt mere fritid ville jeg nok sætte en RPi op og lave automatisk backup f.eks:

https://github.com/milesburton/teslacam

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jun 4
hamdergutten
hamdergutten Jun 4

Det ser rigtig godt ud.

Gad vide om bilens "bagkamera" mon kan indgå i Sentry mode på et tidspunkt?

Man må håbe.

mbk
mbk Jun 4

@hamdergutten

Sandsynligvis, men man ved aldrig med Tesla.

MikaelH
MikaelH Jun 4

Tror det er ét af de steder hvor HW3 vil adskille sig fra HW2.5. 
Der er bedre videoencoding i HW3, så det burde tillade bedre og flere kamera feeds.

canel
canel Jun 4
Bak ind, så har du det.
Du får bedre billededata, når du holder med snuden ud af båsen.
mbk
mbk Jun 4

@MikaelH

Tesla shipper hardware før software, de er ikke halvt færdig med at bruge HW2.5, men HW3 får selvfølgelig mest opmærksomhed herfra, men det bliver sikkert ikke så vildt som Elon lover, han lovede jo også at AP1 ville parkere selv osv. 

PeterE
PeterE Jun 11
Quote from mbk

@MikaelH

Tesla shipper hardware før software, de er ikke halvt færdig med at bruge HW2.5, men HW3 får selvfølgelig mest opmærksomhed herfra, men det bliver sikkert ikke så vildt som Elon lover, han lovede jo også at AP1 ville parkere selv osv. 

AP1 parkerer da selv, både parallel og i båse. Eller mente du uden fører i sædet? Men ja, han har historisk oversolgt varen lidt. Men kun lidt.