Loading...
dk

Roadtrip - Belgien | Tesla Forum

jonsiii
jonsiii Jun 10

Light anmeldelser af SuC'er:

Rade - Masser af tung trafik, men der var hvad man skulle bruge. Tankstation og McD-toilet var gratis.

Lohne - Stor centerbygning med tankstation, tankbutik, kinesisk restaurent (kostede vist 9 € for en forkost-buffet) og Burger King. Toilet til 20 cent pr besøg (og den giver ikke tilbage på en 2 € mønt). ;)

Apeldoorn - Ligger op af et 4 stjernet hotel og noget heste-udlejnings-halløj. I sommerperioden er der åbent på deres udeterrasse. Så meget flot ud.

Moers - 8 ladere i alt, men kun 4 var med CCS. Der lå en lille park med vandløb og det var et godt sted til en kort gåtur.

Busdorf - Burger King og en legeplads til ungerne. 12 ladere og var også godt besøgt.

Det var vist det. =) Det var en dejlig tur, og I kan godt glæde jer til sommerferien, hvis den skal foregå i jeres nye M3'ere.

NikolajK
NikolajK Jun 12

Fantastiske erfaringer du deler ud af. Vi tager selv turen til Frankrig hvor vi har lejet et hus gennem Airbnb om en måneds tid og vi kommer forbi mange af de samme SuC'er. 

Vi havde lidt udfordringer med at finde hotel med desination charger, men tror det lykkedes.
Planen er at vi kører torsdag aften når ungerne skal sove og kører i et stræk i 16 timer så vi er fremme omkring frokost ved et hotel. Her tager vi en dags pause og hygger i poolen, får noget godt mad og ikke mindst en god nats søvn. Dagen efter kører vi de sidste 3 timer mod mål, så vi når veludhvilet frem og kan springe i den næste pool.

På det lange stræk tænker jeg at vi fint kan udnytte de små ladepauser til at få en morfar i bilen, så vi på den måde ikke er alt for smadret når vi når frem til hotellet.

jonsiii
jonsiii Jun 12

Tak. Ja vi skal også til Frankrig til sommer, men det bliver desværre i Sharan'en, da alle 4 unger skal med. ;) Vi kører i dagslys 2x600 km, så er det ikke alt for trælst.

Om natten er det sikkert fint med 20 minutters mikrosøvn en gang imellem. Husk at sætte vækkeuret, så du ikke får en regning på 6 kr. i minuttet for at optage standeren. =)

Agon
Agon Jun 12
Jeg får min LR Rwd på mandag. Og til juli kører vi også til Sydfrankrig i den. Vi tager en enkelt overnatning ca. midtvejs hver vej. Det har været nemt at finde hoteller der har opladere, så man kan komme afsted med fuldt batteri. Og ellers ligger der jo superchargere overalt. Abetterrouteplanner er et fantastisk værktøj til planlægning. Huset i Sydfrankrig har et alm. stik i haven vi gerne må bruge. Og ellers er der kun 18 km til superchargeren ved Toulon :-). Det bliver en dejlig indvielse af bilen. 
Deebee
Deebee Jun 12

Hold da op, vi er mange som skal til Frankrig, inkl. mig. Mon ikke vi møder hinanden i en af SuC :)

Vi tager en overnatning i Luxemborg hvor der er en enkelt SuC, og derefter kører vi mod Syd-Øst Frankrig. 

Er der nogen som har lavet en huskeliste til en Tesla roadtrip, man kan få inspiration fra? :) 

TorbenS
TorbenS Jun 13
Når vi kører til Sydfrankrig plejer vi at overnatte i Nancy på Ibis Styles.
Det ligger 50 m fra Supercharger i Nancy.
Fint hotel med pool til rimelige pris.
Agon
Agon Jun 15

@TorbenS:

Vi har efterhånden prøvet en del af byerne i det område: Freiburg, Strasbourg, Baden-Baden, Colmar osv. I år bliver det Metz og Obernai. Men Nancy var også en af de byer vi drøftede, så det kan være vi skal prøve det hotel næste år :-)

Ehlers
Ehlers Jun 16
Et godt tip til at finde overnatning på vejen sydover med lader, er plugshare.com. Filtrer på lodging, så viser kortet kun ladere med overnatning.
NikolajK
NikolajK Jun 17
Citat fra Ehlers Et godt tip til at finde overnatning på vejen sydover med lader, er plugshare.com. Filtrer på lodging, så viser kortet kun ladere med overnatning.

En kæmpe tommel-op for det fif!!! 

jonsiii
jonsiii Jun 17

Ja tak, det var dagens tip!

Captiva
Captiva Jun 17

Den må jeg tilslutte mig, ugens hvis ikke månedens tip.

Jeg er nu tilmeldt og har lagt vores sidste overnatningslokation nær München ind - som vi benyttede på Østrig skituren.

Den vi brugte på retur (nord for Müchen) lå der allerede

Sider: « 1 2