Det tilbud jeg har modtaget fra Runa (LB) kræver ikke tracker. Underligt at der er forskel. Jeg bor i 8600.
Så modtog jeg endelig forsikringspolicen fra Runa (to måneder forsinket). Nu står der pludselig at jeg skal have en tracker. Jeg må have en forklaring. Desværre er Runa pt. lige så svære at ringe til som Tesla (jeg var nr. 124 i køen...)
Bilen kan kun følges hvis den kører. Hvis den står på et fejeblad bliver GPS ikke opdateret i app'en, og Tesla skal logge på for at se hvor den er.
Tænker det er sjældent man ser en biltyv trille rundt i et fejeblad scouting out for Tesla's ;-)
For et par uger siden blev der stjålet en Toyota Aygo i nabolaget....... Der holdt 3 biler i indkørselen. Audi, BMW og en Aygo........Tænker Aygo var lettest at sjæle, ellers så må tyven da lide af gammel hat og gebis.
Bilen har - hvis det minder om TMS - en 'tow mode', som er til præcis det her. Og det virker upåklageligt. Få installeret en DEFA-boks, hvis du ikke er forskrækket over at en politigodkendt alarmcentral HJÆLPER dig hvis du kommer ud for en ulykke eller hvis din bil bliver stjålet. Jeg er glad for min 'overvågningsboks' og jeg vil også have en i mine kommende biler, uanset hvad forsikringer kræver eller ej. Men sådan er vi jo forskellige :)
Tro mig, det er da verdens lettere operation: Donkraft og fire 'rulleskøjter' så er din bil lige så let at liste af med som alt muligt andet. Men ok, gider man det? Tjah, hvem ved :)
Det er vel ikke anderledes end hvis du stjæler en iphone, så kan du ikke logge ind i svinet uden kode. Så er den vel ubrugelig.
Hvem gider en bil der kun kan starte med min telefon eller mit nøglekort.
Og med det tætte bånd Tesla har til bilerne, så kan de vel "låse" hele systemet, så man skal være mere end almindelig begavet for at gøre brug af den efterfølgende.
Eller misforstår en simpel sømand det?
Efter 1½ time i kø kom jeg endelig igennem til Runa.
Den første jeg talte med fastholdt kravet om DELTA certificeret overvågning. Jeg brokkede mig yderligere og blev derefter stillet om til en anden.
Han fortalte at det indbyggede overvågning i Tesla er tilstrækkeligt til Runa.
Han fortalte at årsagen til at klausulen er indsat er at 0-100 km/t tiden er så lav. Han måtte medgive at de fleste elbiler ville få dette til at ske og sagde at han ville bringe det videre da de åbenbart ikke er klar til elbiler.
Han lovede at sende mig en opdateret police.
Det er vel ikke anderledes end hvis du stjæler en iphone, så kan du ikke logge ind i svinet uden kode. Så er den vel ubrugelig.
Hvem gider en bil der kun kan starte med min telefon eller mit nøglekort.
Og med det tætte bånd Tesla har til bilerne, så kan de vel "låse" hele systemet, så man skal være mere end almindelig begavet for at gøre brug af den efterfølgende.
Eller misforstår en simpel sømand det?
Du har 100% ret, der bliver også stjålet 100-vis af iPhones i Danmark hvert år - for selvom du ikke kan ringe fra telefonen, så er der stadigvæk lande/markeder hvor selve apparatet er noget værd. Og på din Tesla er hjul, airbag og en masse andet standard komponenter som er til at sælge. Om Tesla vil hjælpe med at spore en bil og om de vil give politiet adgang til bilens GPS position er vist usikkert. Og hvis tyven ved hvor GPS senderen sidder i en Tesla, så smider han den nok bare ud af vinduet på vej væk.
Nåh, skræmmebilleder nok - vores biler er helt sikkert meget sværere at stikke af med end mange andre biler.
Jeg har nu fået dette på email fra Runa: Jeg kan bekræfte at det sporingssystem der er medfødt din Tesla er fint for os, så du behøver ikke at installerer et andet sporingssystem.