Loading...
dk

satellitovervågnings/sporingssystem | Tesla Forum

DrKvist
DrKvist Jun 5
Jeg er også mødt med krav om tracker fra forsikringen (LB).
De skriver: “Bilen skal have et satellitovervågnings/sporingssystem, der er DELTA certificeret. Opfylder du ikke det krav, har du ikke dækning for tyveri, røveri og ran”.
Er der nogen som kan anbefale en konkret løsning inkl montering i trekantsområdet?
Joe73
Joe73 Jun 5
Skift forsikring selskab, FDM har fx ikke sådan et krav, og har ok forsikringspriser, imo
MartinPedersen
FDM har krav om GPS sporing på nogen biler, de henviser til denne liste over F&P godkendte mærker: https://info.forsikringogpension.dk/...poringssystemer.aspx
Joe73
Joe73 Jun 5
Det er korrekt, men den gælder ikke for biler under et vist beløb. Jeg husker ikke lige beløbsgrænsen, men de fleste model 3 burde være under den beløbsgrænse.
KimT
KimT Jun 5

Vi har vores 70D forsikret hos FDM, og der var ingen krav om GPS sporing

canel
canel Jun 5
Jeg bruger ess Security.
Fungerer godt
DrKvist
DrKvist Jun 5
canel, hvilken har du og har du selv monteret eller fået anden til det? Hvad er det årlige abonnement? Bliver ikke så klog af hjemmesiden.
Windwards
Windwards Jun 6

Jeg er forsikret i Tryg netop fordi andre selskaber kræver GPS tracker. Det virker også underligt at Model 3 skal have en tracker, hvor andre biler i samme prisklasse, ikke bliver mødt med dette krav. Model 3 er jo ikke lettere at stjæle.

bskaarup
bskaarup Jun 6

Det tilbud jeg har modtaget fra Runa (LB) kræver ikke tracker. Underligt at der er forskel. Jeg bor i 8600.

bskaarup
bskaarup Aug 14

Så modtog jeg endelig forsikringspolicen fra Runa (to måneder forsinket). Nu står der pludselig at jeg skal have en tracker. Jeg må have en forklaring. Desværre er Runa pt. lige så svære at ringe til som Tesla (jeg var nr. 124 i køen...)

Danbra56
Danbra56 Aug 14
Har også Runa men ingen krav om tracker, ring
Danbra56
Danbra56 Aug 14
Fortsættes : til dem og forklar at man kan altid se hvor bilen er.
KimT
KimT Aug 14

Bilen kan kun følges hvis den kører. Hvis den står på et fejeblad bliver GPS ikke opdateret i app'en, og Tesla skal logge på for at se hvor den er.

Ice2EV
Ice2EV Aug 14

Tænker det er sjældent man ser en biltyv trille rundt i et fejeblad scouting out for Tesla's   ;-)

For et par uger siden blev der stjålet en Toyota Aygo i nabolaget....... Der holdt 3 biler i indkørselen. Audi, BMW og en Aygo........Tænker Aygo var lettest at sjæle, ellers så må tyven da lide af gammel hat og gebis.

selsoe
selsoe Aug 14

Man kan vel heller ikke få den op på fejebladet med mindre den er i frigear? Det er svært at trække den op med parkeringsbremsen trukket...

PeterE
PeterE Aug 14

Bilen har - hvis det minder om TMS - en 'tow mode', som er til præcis det her. Og det virker upåklageligt. Få installeret en DEFA-boks, hvis du ikke er forskrækket over at en politigodkendt alarmcentral HJÆLPER dig hvis du kommer ud for en ulykke eller hvis din bil bliver stjålet. Jeg er glad for min 'overvågningsboks' og jeg vil også have en i mine kommende biler, uanset hvad forsikringer kræver eller ej. Men sådan er vi jo forskellige :)

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Aug 14
selsoe
selsoe Aug 14

Ja, det har 3 også. Pointen er at man ikke lige kommer forbi med et fejeblad og lister af med en parkeret bil som tyv - ihvertfald en bil som Tesla hvor du ikke bare kan slå parkeringsbremsen fra uden nøgle. Derfor er en GPS der ikke opdaterer når bilen er parkeret, typisk ikke noget problem.

PeterE
PeterE Aug 14

Tro mig, det er da verdens lettere operation: Donkraft og fire 'rulleskøjter' så er din bil lige så let at liste af med som alt muligt andet. Men ok, gider man det? Tjah, hvem ved :)

Ice2EV
Ice2EV Aug 14

Det er vel ikke anderledes end hvis du stjæler en iphone, så kan du ikke logge ind i svinet uden kode. Så er den vel ubrugelig.

Hvem gider en bil der kun kan starte med min telefon eller mit nøglekort. 

Og med det tætte bånd Tesla har til bilerne, så kan de vel "låse" hele systemet, så man skal være mere end almindelig begavet for at gøre brug af den efterfølgende. 

Eller misforstår en simpel sømand det?

bskaarup
bskaarup Aug 14

Efter 1½ time i kø kom jeg endelig igennem til Runa.

Den første jeg talte med fastholdt kravet om DELTA certificeret overvågning. Jeg brokkede mig yderligere og blev derefter stillet om til en anden.

Han fortalte at det indbyggede overvågning i Tesla er tilstrækkeligt til Runa.

Han fortalte at årsagen til at klausulen er indsat er at 0-100 km/t tiden er så lav. Han måtte medgive at de fleste elbiler ville få dette til at ske og sagde at han ville bringe det videre da de åbenbart ikke er klar til elbiler.

Han lovede at sende mig en opdateret police.

Sider: 1 2 »