Loading...
dk

Ranger service | Tesla Forum

TheBoss
TheBoss Oct 7 '14

Jeg talte tidligere på året med en Tesla-ejer som havde fået problemer på motorvejen. Tesla ringede og sagde at de kunne se der var problemer med bilen og kort efter meldte den selv om problemer. Som jeg forstod det blev han så hentet på motorvejen.

Mit spørgsmål: Er den service dækket af garantien eller ryger der 1.000 kroner på til en Ranger-afhentning?

Kiefer
Kiefer Oct 7 '14

Jeg havde en tilsvarende oplevelse, dog blev min bil ikke afhentet men i stedet blev bilen repareret på min arbejdsplads af et par Tesla mekanikere der kørte rundt i Jylland. Min oplevelse var dækket af garantien, det var jo også både nemmere og billigere for Tesla at fixe bilen på stedet, end at skulle have arrangeret transport fra Ålborg til Kastrup og lånebil i den periode bilen var væk.  

 

/Martin

TheBoss
TheBoss Oct 8 '14

Det var nu også dig jeg tænkte på Martin, men jeg tillod mig at stille spørgsmålet bredt i stedet for at fylde din indbakke ;-)

Normalt er man vel selv ansvarlig for at få bilen på værkstedet når den bryder sammen, så jeg går ud fra at det også er udgangspunktet for Tesla.

kajakaj
kajakaj Oct 8 '14

I garantiperioden sørger Tesla for reparation på stedet eller transport til Tesla serviceværksted, hvis bilen ikke kan køre selv.

Kiefer
Kiefer Oct 8 '14

@TheBoss: der er bugseringsservice med i garantien på bilen, Mikkel fra Tesla Service fortalte os da vi fik overdraget bilen at, det også inkluderede 3 stk. gratis bugseringer hvis det var "selvforskyldt" at bilen skulle transporteres, f.eks. ved punktering. Derfor har vi af samme årsag ikke vejhjælp på nogen af vores biler, Mercedes har samme princip, her gælder det i 30 år hvis bilen har overholdt service på autoriseret værksted. og det uanset om det er en garanti eller ej.

 

/Martin

Bluecoffee
Bluecoffee Oct 8 '14

Kan bekræfte Kiefers udlægning. Jeg var så uheldig at køre tør for strøm i Norge i vinter (se evt. min tårepersende beretning andetsteds i forummet), hvilket tildels var selvforskyldt, dels skyldtes, at jeg ikke havde fået rigtige oplysninger fra Tesla mht. om den transportable lader var direkte anvendelig i Norge (det var den ikke!), men bundlinjen var, at Tesla transporterede bilen, først til et hotel, og i anden ombæring til en superlader 150 km væk. Vejhjælpen kom hurtigt, og Tesla dækkede alle udgifter.

kajakaj
kajakaj Oct 8 '14

Jeg fik oplyst af Tesla at hvis man kører tør for strøm dækker de ikke transport af bilen, hverken under garanti eller serviceaftale, hvilket er forståeligt nok. Men Bluecoffees beretning bekræfter at Tesla yder en fremragende service pr. kulance, når man har problemer.

Ap
Ap Aug 24 '15
Fik et opkald fra Tesla Holland kl 22 her til aften, min bil var ved at lade på Aachen supercharger i Tyskland og melder fejl på 12 v batteri. Det mærkelige er at bilen holder på parkering uden ladening ved min bopæl og der er ingen fejl at se på skærmen. Blev bedt om at træde på bremse pedal, så kan de åbenbart se hvor bilen er. Bilen viste stadig at jeg var i Aachen og fejl på batteri, men Aarhus vil kontakte mig imorgen, så må vi se hvad der er galt. Måske der er en klon af min bil i Tyskland :-)
DeaconWP
DeaconWP Aug 24 '15

Det er nok ham med Volvoen, der ladede i Sverige.

Grasberg
Grasberg Aug 26 '15

Der var ikke andre end mig, da jeg startede ladning lørdag morgen i Achern - på vej til Alsace. Senere kom en schweitzisk, rød P85D og ladede i 15 min.

 

RobertJ
RobertJ Aug 27 '15

Apropro Ranger service, er der nogen der kan bidrage med hvad man kan få ud af sin aftale?

Har fået at vide den ikke kan bruges til f.eks. afhentning / bringning af lånebil ved standard service.
Mener ellers jeg havde læst om brugen af denne service i US.

- R

Raymond
Raymond Aug 27 '15

Jeg har Ranger service og vist aldrig fået noget ud af det!

MicTheCat
MicTheCat Aug 27 '15
Ranger service er vist ikke noget der har været brugt meget i dk. Jeg fik besøg for et år siden i Sønderborg men har faktisk ikke hørt om andre....