Loading...
dk

LR RWD er ikke tilgængelig mere | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
mbk
mbk Jun 14 '19

@Jenskh

Synes ikke jeg er pessimistisk, nok mere realistisk, Tesla ændrer deres biler uden varsel og har ikke tidligere vist nogen velvilje for at eftermontere eller udskifte noget, kender kun til at man kan opgradere fra et 3G til et 4G modem. 

Du må spørge Tesla efter en produktionsdato, hvis du da kan komme igennem, mener det er midt i April de skiftede til HW3, men spørg direkte, du kan ikke gå ud fra VIN nummer da det kan springe lidt rundt.

Jenskh
Jenskh Jun 14 '19
Jeg har snakket med Tesla og se siger den er med HW2.5. de skriver også at hvis jeg anskaffer FSD og det på et senere tidspunkt kræver HW3 vil jeg få HW3 u/b
Ice2EV
Ice2EV Jun 14 '19

@Jenskh Som du selv, MOS og mbk skriver, Tesla udskifter HVIS det på et senere tidspunkt bliver NØDVENDIGT med HW3 for at køre den software du har betalt for. Bliver det ikke en nødvendighed, er jeg ganske sikker på du kan kigge i de gule sider efter den HW3. 

baldur
baldur Jun 14 '19

FSD kan ikke lade sig gøre med HW 2.5 så lige den bliver de nødt til at opgradere. Problemet er bare at de ikke har lovet noget om hvor hurtigt de udfører den opgradering. Teknisk set kan man risikere at der går flere år fra at FSD ellers er blevet tilgængeligt. Ligesom at det er ganske sikkert, at dem med HW 3.0 får FSD features dryppende i løbet af det næste år eller to, men os med HW 2.5 bliver ikke opgraderet før at FSD officielt er meldt "klar".

Spørgsmålet er hvor mange FSD pakker på HW 2.5 de har solgt. Hvis det er mange, så er det også en kæmpe opgave at opgradere dem alle. Hvis der kun er få, så går det nok lidt lettere og hurtigere.

Og så skal man huske, at amerikanerne altid får det først. Vi står bagerst i køen her i Europa.

Ice2EV
Ice2EV Jun 14 '19

Personligt er jeg ligeglad med fuld FSD. Men kunne måske godt tænke mig skiltegenkendelse, og måske auto overhaling på motorvej. Resten er jeg ligeglad med.

jramskov
jramskov Jun 14 '19

Jeg er bestemt ikke ligeglad med FSD, men tror der går lang tid før vi ser FSD her i landet. Derfor har jeg heller ikke umiddelbart nogen intention om at tilkøbe FSD. Det kan selvfølgelig ændre sig hvis de om et år har forbedret så meget at bilen er blevet meget mere sikker hvis man har FSD pga. f.eks. skiltegenkendelse m.m.
Den langt kraftigere computer er nok uden tvivl hvad de begynder at optimere imod og giver dem nogle muligheder der ikke kan lade sig gøre på HW2.5 og tidligere. Det bliver spændende at følge, men jeg tror som sagt ikke det lige kommer i morgen. Husk på Elon time, at det er temmelig svært og at lovgivningen også skal følge med.

Sider: « 1 2