Loading...
dk

Mig og Min Tesla (FrederikC og #MY007EV) | Tesla Forum

FrederikC
FrederikC Oct 9 '14

Lidt historie:

I Januar 2013 begyndte min interesse for Tesla Model S.
Forleden faldt jeg over dette billede som jeg har gemt på min telefon d. 26-01-2013.

D. 19-02-2014 blev det til en bestilling.
Levering fandt sted 16-06-2014.

Konfiguration:

S85
Dolphin Grey Lakering
Panoramisk Glastag
Sæder i Sort nappalæder
Dobbelt lader
Tech-Pakke
Vinterpakke
Hattehylde
Pianosort Decor
Parkeringssensorer
19" Hjul
Service Aftale
Blå + Rød Adaptor

Problemer ved Levering:
Rudekontakt i HF virker ikke.

Billede af bilen som den ser ud idag:

Ekstra udstyr (ej købt ved Tesla):
20% toning bagruder + bagklap
21" Turbine fælge (+ T stickers fra TMC)
Bilen har fået Glaze+Lakforsejling+Voks (ingen opticoat)

Modifikationer til Dato:

Ekstra Lys i Trunk

3M Carbon Folie på Decor

Lydisolering med Dynamat i for+bagdøre

Lydisolering med Dynamat i Frunk.

Modifikationer under planlægning/overvejelse:

• Dynamat i Trunk og andre steder der kunne give mening. (Gulvet? Bagklappen?)
  • Udskiftning af højt. i døre + tilføjelse af ekstra højt. og forstærker (Er bestilt)
  • Foliering af hele bilen. (overvejes)

Jeg vil opdatede denne post løbende når der sker nyt.
Følg mig gerne på instragram #MY007EV eller Frederik.C, hvor jeg også poster billeder løbende.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Oct 20 '14
rms
rms Oct 9 '14

Nice post, troede et kort øjeblik at du have købt nr. pladen MY007EV :-)

Nommensen
Nommensen Oct 9 '14
Flot indlæg - god inspiration til Tesla ejere in-spe og selvfølgelig dem så allerede er lykkelige ejere
FrederikC
FrederikC Oct 20 '14

Så fik jeg også lydisoleret Frunk'en. (Billeder i første indlæg)

Syntes det gav noget, lyden der kommer ude forfra er nu mere dyb.

Bemærkede at der i bunden af frunk under kølerør/elektronik m.v. er en plastplade som helt sikkert er til at blokere støj - nogle der har dynamat'et den?

krogsgaard
krogsgaard Oct 20 '14

Hvad har du købt af højtalere og forstærker? Skal have gjort det samme, men er stadig i "lede" fasen.

FrederikC
FrederikC Oct 20 '14
Citat fra krogsgaard

Hvad har du købt af højtalere og forstærker? Skal have gjort det samme, men er stadig i "lede" fasen.

Indtil videre har jeg købt et rainbow SL-C3.2 sæt og et sæt IL-W8F midbass.

Tanken er at SL-C3.2 sættet skal sidde i A-Stolpen + i gitteret ved dashboard.

IL-W8F skal sidde i fordørene.

Jeg er ikke helt blevet enig med mig selv vedr. mit forstærker setup.

Enten lader jeg højtalerne foran være drevet af bilen også sætter jeg dør højt. på forstærkeren.

Eller også flytter jeg begge dele over på eks. forstærker.

Jeg har én 4ch pioneer PRS-D420 som jeg tænker at bruge til setup'et, med mindre jeg finder noget bedre.

Jeg fik højt. leveret i fredags og har kigget lidt på A-Stolpen, tror hurtigt jeg kan konkludere at alle komponenter skal tilpasses, måtte skære en plastramme til diskanterne i A-Stolpen.

Jeg summer p.t. lidt over hvor jeg skal hive strøm fra, og hvordan jeg skal få kablerne igennem firewallen.

Kristian70k
Kristian70k Oct 20 '14

hvad vinder du på hele dit ombygger projekt? håber sku jeg er tilfreds med det setup der kommer.. har ikke helt det gear der skal til for at lave alt det du beskriver :) men kunne med glæde se at de har gjort forbedringer til en mere stille kubine i tesla model S 2.0 :)

krogsgaard
krogsgaard Oct 20 '14

spændt på lyden i rainbow. Kender ikke mærket, men har læst og set test hvor de bliver rost. 

FrederikC
FrederikC Oct 20 '14
Citat fra Kristian70k

hvad vinder du på hele dit ombygger projekt? håber sku jeg er tilfreds med det setup der kommer.. har ikke helt det gear der skal til for at lave alt det du beskriver :) men kunne med glæde se at de har gjort forbedringer til en mere stille kubine i tesla model S 2.0 :)

Selve lyddæmpningen har givet meget syntes jeg.

Bedre lyd i højt. (istedet for det bare ryger ud i døren, kommer det nu ind i kabinen), udover det er lyden i kabinen indtil videre faldet med 4-5 dBa. dvs. "støj niveauet" er blevet mere end halveret.

Lyddæmpningen kræver ikke noget specielt gear, koster lidt penge, har vel brugt en 3000 indtil nu.

Vidste intet om lyddæmpning inden jeg gik igang.

FrederikC
FrederikC Oct 20 '14
Citat fra krogsgaard

spændt på lyden i rainbow. Kender ikke mærket, men har læst og set test hvor de bliver rost. 

Jeg hældte mest til JL Audio eller DynAudio, men syntes ikke at kunne finde nogle komponenter som passede, så det endte med Rainbow.

Mit umiddelbare indtryk er at de spiller bedre end det der sidder i ab fabrik. 

Bilvaskeren
Bilvaskeren Oct 22 '14

Fedt med et lidt anderledes projekt og masser af vellyd er jo skønt når man kører :-)

FrederikC
FrederikC Oct 22 '14

Min plan indtil videre - Nu må vi se hvor langt jeg kommer..... om der kommer nogle overraskelser når jeg begynder for alvor...

krogsgaard
krogsgaard Oct 22 '14

Mangler vi bare en med en 3D printer, så vi kan få lavet nye monteringsbeslag til de nye højtalere, nem og præcis en gang for alle. Eller måske en fræser. Nogen der har ideer?

Forummets indlæg er redigeret af krogsgaard Oct 22 '14
Kiefer
Kiefer Oct 22 '14

Tag fat i Mark her fra Forum, han gør i den slags, jeg ved han har en Makerbot 3D printer.

/Martin

Mark
Mark Oct 22 '14

Undskyld. må indrømme jeg har ikke fået fulgt op på hele tråden her, men så mit navn og 3D print i samme sætning, så tænkte jeg ville byde ind.

Jeg vil gerne være behjælpelig med alt fra evt. design og finjustering til montering osv.

Jeg har en Makerbot 3D printer med 2 extrudere så jeg kan printe 2 farver i samme print.

Materiale er ABS plast. (Har flere forskellige farver hjemme)

Lad endelig høre. :-D

krogsgaard
krogsgaard Oct 22 '14
Fedt. Tænkte at når først man har lavet dem en gang kan man jo printe dem igen og igen. Kunne blive en hel forretning :-) jeg er interesseret. Har dog ikke købt højtalerne endnu.
krogsgaard
krogsgaard Oct 22 '14
Snakkede med en på arbejde omkring materialer. Er det stærkt nok til formålet? ABS er det ikke det samme som plasticflasker er lavet af?
Comeback
Comeback Oct 22 '14

ABS plast bruges også til transportkufferter til teknisk udstyr og LEGO-klodser

er det ikke rigtigt @Mark.

Forummets indlæg er redigeret af Comeback Oct 22 '14
FrederikC
FrederikC Oct 22 '14

ABS plast skulle dog ikke være det bedste mht. lyd.

Men at Empty/Tom sagde at det var fiberholdigt plast der var brugt i Tesla'en, og det var stadig ikke helt godt.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Oct 22 '14
Mark
Mark Oct 22 '14

@Comeback. Jo det er korrekt.

ABS-plast bruges til mange forskellige ting.

ABS er et blødt materiale i den forstand at det IKKE splintre hvis det tabes eller udsættes for slag osv.

Men det kan deformere og til sidst knække/brække alt efter hvad det udsættes for, og selvfølgelig selve konstruktionen af emnet.

Om det er anvendeligt til højtaler adapter. Ja det tror jeg da bestemt det er, igen hvis det laves rigtigt.

Min 3D printer er ikke en PRO erhvers printer, men det er dog lykkedes mig at printe nogle gode print.

Byggefladen er 150x250x250mm

Men det betyder ikke at der ikke kan laves større ting, de skal bare printes i dele og så samles.

:-D

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 »