Loading...
dk

Mig og Min Tesla (FrederikC og #MY007EV) | Tesla Forum

FrederikC
FrederikC Oct 2 '15
Min ved førersædet sad godt gemt oppe mellem nogle andre ledninger.
Hejgaard
Hejgaard Oct 3 '15

Er det virkelig så simpelt at installere lys under forsæderne? Plug n' Play?

KimT
KimT Oct 3 '15

Ja det er så simpelt :

1 : Klik pæren ind i plastic huset

2: Kør sædet helt frem og op

3: find ledningen og forbind den til pæren

4: klik holderen på stangen under sædet

Og hvis man ikke vil bestille de par dele hos tesla tror jeg faktisk man kan klæbe en LED strip fast og forbinde den til de eksisterende ledning (samme princip som Frederik har beskevet til bagagerumslys : http://www.teslafied.eu/trunk-lightning/ )

runeh
runeh Oct 3 '15

Hvor er det dog ynkeligt, at Tesla skal proppe noget så simpelt ind under "premium lys pakke" til en hæftig merpris, i stedet for blot at proppe det i alle biler. 

Men ja, sådan er alle bilproducenterne jo. 

Empty
Empty Oct 3 '15
Jeg har montere led strips under forsæderne og i fodbrønden ved forsæderne, det er ren plug'n play.
Niels
Niels Oct 3 '15
blot til info.
jeg havde lyspakken i min tidligere p85, men den har jeg sparet væk i min nye (og savner den ikke). Den nye har dog trods manglende lyspakke, lys under alle sæder/håndtag og under fordøre. Eneste som reelt er anderledes for mig er lys under armlæn og så mangler der også lys under de bagerste døre, samt at det med lyspakken var nogle ynkelige ekstra lys i baggarerumet. nu har jeg i baggagerummet kun ynkeligt lys oppe fra bagklappen.
endelig indeholder lyspakken også en dimme funktion, hvor man fra skærmen kan regulere kabinelyset styrke (skrue op/ned) inkl lamper i loftet. - så lidt mere end et par billige lamper er der i lyspakken.

alt i alt påtænker jeg at montere lys under bagdøre og forbedre lyset i baggagerummet, så har jeg hvad jeg gerne vil have af lys.
FrederikC
FrederikC Oct 3 '15
Lige et billede af det jeg fik lavet i til træffet idag.
Har tænkt lidt ud af "frunken" og har sat en led stribe oppe i frunkklappen.
Der er kun 5-6 led'er i striben, men det er nok til at lave lys nok til at man kan se.
Løsningen optimeres muligvis senere.
Billedet viser effekten i mørke, skal nok tage nogle dagbilleder når der bliver tid.
FrederikC
FrederikC Oct 4 '15
Strømmen er trukket fra den oprindelige lampe.
TorbenS
TorbenS Oct 5 '15

Hej FrederikC

Fantastisk energi du har og herligt med alle de gode ting du finder ud af.

Et spørgsmål som måske er lidt uden for tråden men er det rust / ir som kan ses øverst til venstre på dit foto af "motorhjelmen" ?

FrederikC
FrederikC Oct 5 '15

TorbenS - nej bare rolig det er bare snavs :)

Genild
Genild Oct 5 '15

Frederik: Det der "snavs" har jeg også observeret flere steder på R2-D2. Har du nogen erfaring med hvorledes dette kan fjernes igen, eller måske mere vigtigt, hvad der kan gøres for at det ikke kommer?

FrederikC
FrederikC Oct 5 '15

Genild: Sidst jeg så det, skyndte jeg mig at vaske det af og gav den herefter stuearrest nogle dage, og det hjalp faktisk, for det kom ikke igen mens den stod i garagen ;)

Hejgaard
Hejgaard Oct 6 '15
Citat fra Genild

Frederik: Det der "snavs" har jeg også observeret flere steder på R2-D2. Har du nogen erfaring med hvorledes dette kan fjernes igen, eller måske mere vigtigt, hvad der kan gøres for at det ikke kommer?

R2-D2 må vi gå udfra er af elektronisk hankøn, boys will be boys og elsker at snavse sig til   :)

TorbenS
TorbenS Oct 6 '15

Hej FrederikC

Er du manden som kan finde noget kraftigere baklys nu da der kun er 1 baklygte ?

Genild
Genild Oct 6 '15
Hejgaard: jeg er oprigtigt i tvivl for selvom den elsker at måge sig til, kan den sandelig også blive pigesur og fornærmet, hvis den ikke tildeles den rette mængde opmærksomhed og TLC.
Jeg tror reelt at den er tvekønnet (fløjter man så efter sig selv når man går på gaden??), og har annekteret de kønsbestemte ulemper fra begge lejre.
DeaconWP
DeaconWP Oct 6 '15

TorbenS: Hvilken lyskilde sidder der i bak-lygten?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 6 '15
FrederikC
FrederikC Oct 6 '15

DeaconWP: Baklyset er ikke sådan til at udskifte da man ikke kan komme til det uden at skulle have lygten/bagkromlisten af.

P85DK
P85DK Oct 6 '15

@TorbenS og FrederikC

Jeg smed denne op for nogle dage siden, den smuttede vist før Frederik så den

http://teslaforum.dk/forum/topic/baklys-frederik

Tænker at supplering fremfor erstatning er vejen frem

FrederikC
FrederikC Oct 6 '15

P85DK, ja den har jeg ikke lidt set i farten.

Hejgaard
Hejgaard Oct 6 '15
Citat fra Genild Hejgaard: jeg er oprigtigt i tvivl for selvom den elsker at måge sig til, kan den sandelig også blive pigesur og fornærmet, hvis den ikke tildeles den rette mængde opmærksomhed og TLC.
Jeg tror reelt at den er tvekønnet (fløjter man så efter sig selv når man går på gaden??), og har annekteret de kønsbestemte ulemper fra begge lejre.

...sjovt du skulle nævne usikkerheden om kønnet. I morges kl. 5.34 stod jeg og betragtede den kønne profil  bagfra på Defiance, i den forbindelse var jeg fristet til at anerkende et hunkøn da der ellers kunne udledes tvivl om min sexuelle  orientering, men i denne moderne tid med bred accept af alternative familier og livsstil, har jeg besluttet at Defiance er er en del af vor kærlige familie uanset køn eller prefærencer...  
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »