Loading...
dk

Nye kort | Tesla Forum

KimT
KimT Jun 19 '19

Jeg lagde lige mærke til at min router var lidt træg her til morgen. Jeg kan se at bilen er ved at hente nye kort over wifi. Den har ind til nu hentet 4,79Gb.

Så endnu en grund til at få jeres bil sluttet til wifi med jævne mellemrum. Kortopdatering (navigation) kommer nemlig kun over wifi

Sådan ser det ud i bilen :

bskaarup
bskaarup Jun 19 '19

Skriv gerne hvilken version du får.

Min 1 uge gamle M3 har version EU-2019-20-10482

jonsiii
jonsiii Jun 19 '19

Hentet. Har du nyeste Navigation Data hedder versionen også noget med EU.2019.20.

KimT
KimT Jun 19 '19

Det er EU-2019.20-10482 der blev installeret. 7,19Gb

MikaelH
MikaelH Jun 20 '19

Den gamle version hed vidst 2018.42. Så ca. et halvt år imellem dem. 

PeterE
PeterE Jun 23 '19
Og de nye kort er for engangs skyld meget nye, fantastisk (!) Fx er mine to forholdsvis nye rundkørsler nu med, ikke at jeg savnede det :)
MikaelH
MikaelH Jun 24 '19

Der er dog stadig fejl i hastighedsangivelserne (det hører vel også  ind under kortopdateringen?). På hovedevejen mellem Esbjerg og Ribe er der et lille stykke med 70km begrænsning, da der er en krydsende vej. Her tror bilen at der er 70km/t begrænsning i flere kilometer. 

jramskov
jramskov Jun 24 '19

Er det noget man får notifikationer om? Jeg har ikke set det, men har også kun haft bilen i knap 3 måneder.

MikaelH
MikaelH Jun 24 '19

@jramskov

Tror det faktisk ikke. For det er ikke noget der bliver installeret. 
Men du kan jo se kortversionen på software siden. 

KimT
KimT Jun 24 '19

Tidligere har jeg fået besked på skærmen om at nu var kortet blevet opdateret. Men denne gang så jeg tilfældigvis at routeren havde travlt med at hente en fil til bilen, men mener ikke jeg fik besked i bilen efterfølgende.

Men på billedet i #1 kan du se at man kan ser versionen under Software i bilen.

Johannelund
Johannelund Jun 26 '19
Hvordan kan man se hvilken kort man kører på
KimT
KimT Jun 26 '19

I menuen under "Software" får du vist det billede fra indlæg nr. 1. Under V9.0 står versionen

Kejseren
Kejseren Jun 26 '19

Hvor langt fra kan den opfange WI-FI? Tænker hvis man har en, men bor i lejlighed og der ikke er parkeringsplads klods op af. Går ikke ud fra det tæller som WI-FI, hvis men eksempelvis laver internetdeling via mobil.

Oreo100
Oreo100 Jun 26 '19

WIFI virker ikke specielt godt. Det er ihvertfald min erfaring på både S og 3. Der skal være godt signal. Jeg bruger telefonen nu via hotspot til software opdateringer. 

PeterE
PeterE Jun 26 '19
Quote from Kejseren

Hvor langt fra kan den opfange WI-FI? Tænker hvis man har en, men bor i lejlighed og der ikke er parkeringsplads klods op af. Går ikke ud fra det tæller som WI-FI, hvis men eksempelvis laver internetdeling via mobil.

Jo, internet deling er typisk wifi - så kør løs med det, hvis du har fri data på din mobil eller hold øje med forbruget.

Og det er nu min erfaring af wifi modtagelsen i bilen er ligeså god som i alt andet ‘udstyr’, fx min ThinkPad eller min mobil.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jun 26 '19
jramskov
jramskov Jun 27 '19

Antennen sidder vist i/ved sidespejlet i passagersiden på Model 3. Jeg troede egentligt mit wifi signal i huset kunne række langt nok og jeg kan også fint nå det med min mobil der hvor bilen holder, men bilen kan ikke fange signalet. Den holder så også med passagersiden vendt væk fra huset. Jeg har sat en ekstra wifi antenne op ude i carporten.

bskaarup
bskaarup Jun 27 '19

Model 3: " Wi-Fi antenna is hidden in the beam that runs between the B pillars" jf. https://insideevs.com/news/338502/tesla-model-3-gets-ripped-apart-for-research/

På S/X sidder den tilsyneladende i højre sidespejl.