Loading...
dk

Kontakt til service | Tesla Forum

Agon
Agon Jun 19 '19
Kan man skrive til service i Kastrup på mail? Jeg kan kun finde tlf.
ThomasAnd
ThomasAnd Jun 19 '19
tror vi kan glemme alt om at komme i kontakt med dem her i slutningen af kvartalet. de har også ændret deres telefoni system i dag, så man ikke længere kan komme direkte i kontakt med levering. 
Forummets indlæg er redigeret af ThomasAnd Jun 19 '19
MikaelH
MikaelH Jun 20 '19

Prøv Kastrup_service@tesla.com

Hvis du får en delivery fejl, så ændre på stednavnet til hvad den nu ellers kunne hedde. Det er i hvert fald formatet de bruger i Aarhus. 

PerLeth8210
PerLeth8210 Jun 20 '19

Der er tryk på Tesla Delivery lige nu. Vi må alle vise forståelse, og når vi går ind i juli er alt atter normalt. Dejligt at vores nye regering tilsyneladene går målrettet efter Norske tilstande på Elbilsområdet. F.eks. ville Roadpricing på 1-2 kr pr kilometer for fossiløser i de to storbyer, virkelig rykke. Afgiftsomlægning på dag/natstrøm er også en af de tusind ting som kan justeres, hvis der blot er en politisk vilje.

Forummets indlæg er redigeret af PerLeth8210 Jun 20 '19
SuneH
SuneH Jun 20 '19

Det må altså være virkelig frustrerende at arbejde i Tesla delivery. I laaaange perioder er der intet at lave - men har god tid til at yde en super service, men der er bare ingen at yde den til - så i andre perioder er der MEGA mange kunder og rygende travlt, og man kan kun lige akkurat yde en acceptabel service...

Synd at så mange nye kunder får en dårlig oplevelse. Det var jo præcis det samme problem i november/december 2015, hvor de udleverede en ordentlig røvfuld Model S

ThomasAnd
ThomasAnd Jun 20 '19
måske går det op for Tesla på et tidspunkt, at de ikke har gang i en kvartalsvis spurt men et marathon. 
MikaelH
MikaelH Jun 20 '19

Det interessante er at de ikke har sendt et skib afsted til Europa de sidste 3 uger. Det betyder alt andet lige at der kommer et hul i leveringerne, som forhåbentligt giver dem tid til at samle op på alle deres hængepartier.

Mit bud er at det skyldes udfasningen af tax credit i USA som halveres d. 30/6. Så alt hvad de kan producere på nuværende tidspunkt går nok til hjemmemarkedet. Derfor forventer jeg også at de begynder at sende skibe til Europa inden for de næste 14 dage. Men det betyder også en potentiel pause i leveringerne på 5 uger. Det er helt sikkert tiltrængt på Service centrene rundt i Europa.

KimT
KimT Jun 20 '19

Det er ikke unormalt. Biler til eksport bliver produceret/sendt første halvdel af kvartalet, så de kan nå at blive udleveret inden kvartalet er omme. De produceres også i batch da de skal tilpasses de enkelte markeder.

Det er ulempen ved at være et børsnoteret amerikansk selskab. De lever fra kvartal til kvartal. Det er derfor de har pisse travlt med at få udleveret så meget som muligt inden den 1/7. Ellers ender det med at de har alt for mange biler stående "på lager", selvom de reelt er reserveret af kunder.

Det er også derfor de bygger i Kana, og vil bygge i europa -> de undgår de uger som bilerne er i transit.

webercarbmann
webercarbmann Jun 20 '19

Vi hentede en ny TM3 på Sankt Annæ plads tirsdag. Det er klart min fornemmelse at de har utroligt travlt i organisationen for tiden. Vi fik dog en fin gennemgang af bilen inden udlevering af de to folk i kælderen. Jeg tror at de brugte 20-30 min. (+ yderligere 45 min da der var noget biks med den "pin to drive" kode vi havde fået testet ind)  Meget bedre service end tilbage i Dec. 15.  Jeg har en god ven der også lige har hentet en TM3 - der var ikke så meget at komme efter.  Der blev bare spurgt om de havde læst manualen. De bekræftede og kørte afsted i bilen. Det tog 5 min. :) 

P85DK
P85DK Jun 20 '19

Jeg vil klart foretrække 5 min frem for 20-30 min.

webercarbmann
webercarbmann Jun 20 '19

Tja - vi følte os nu godt behandlet. Det var min kone der fik den gode behandling. Hun har nok ikke set lige så meget youtube som undertegnede :) 

MikaelH
MikaelH Jun 20 '19
Quote from KimT

Det er ikke unormalt. Biler til eksport bliver produceret/sendt første halvdel af kvartalet, så de kan nå at blive udleveret inden kvartalet er omme. De produceres også i batch da de skal tilpasses de enkelte markeder.

Det er ulempen ved at være et børsnoteret amerikansk selskab. De lever fra kvartal til kvartal. Det er derfor de har pisse travlt med at få udleveret så meget som muligt inden den 1/7. Ellers ender det med at de har alt for mange biler stående "på lager", selvom de reelt er reserveret af kunder.

Det er også derfor de bygger i Kana, og vil bygge i europa -> de undgår de uger som bilerne er i transit.

Det var jeg godt klar over, men Tesla sagde selv til sidste Earnings Call at de allerede var begyndt at gøre op med den måde at gøre tingene på. Det betyder jo at de i spidsperioder skal have regnskabsfolk til at udlevere biler, mens alle sidder og kigger på hinanden i andre perioder. De vil udnytte deres resourser langt bedre ved at have en jævn fordeling. 
De var egentligt også begyndt på det, men tror de bare har prioriteret tax credit i USA, hvilket jo også er fornuftigt nok. Der vil nok også være mange i Europa som foretrækker ikke at skulle have bilen udleveret i sin ferie.


En af de primære årsager til at bygge en fabrik i Europa/Kina er for at få et bedre cash flow. I USA kan de nå at bygge og sælge bilen, inden at underleverandører skal have deres penge. Det betyder at får flere og flere penge at gøre godt med, når de sælger flere biler. Når de sender biler til Europa, så er transporttiden så langt, at Tesla selv skal lægge penge ud. Og det gør ondt på et firma som gerne vil vokse.  
Herudover så sparer de selvfølgelig også importafgiften på bilen (der kommer stadig afgift på nogle dele), og så sparer de udgiften til transportskibe. Disse ting gør dog bare at de kan sætte priserne ned og ramme en større målgruppe. Det er dog ikke problemet i øjeblikket, men det er pengene derimod.