Loading...
dk

Tesla er blevet en telefonsvarer | Tesla Forum

Bianco
Bianco Sep 4 '19
Citat fra MikaelH: ... Det er svært bare at opmande fra den ene dag til den anden...

Lad os nu være realister - hvis Tesla ville, så kunne de mande op på et sted mellem en uge og et måned, inkl. oplæring til at svare på kundespørgsmål.

Tesla har selv valgt at sætte sig i denne situation fordi de har et mærkeligt forhold til kunderne, formentlig fordi de aldrig har skullet arbejde for at få kunder i butikken. 

mbk
mbk Sep 5 '19
Citat fra MikaelH
Siger ikke at den nuværende løsning er god, men jeg foretrækker trods alt at de kommer i bund med reelle serviceopgaver (værksted), så ventetiden ikke længere måles i måneder. Hvis en af midlerne til at nå det mål er at frigøre servicepersonale fra telefonerne, så må det være sådan. 

Da jeg hentede min bil i Århus, så var jeg overrasket over hvor presset de var på telefonerne, der sad 8-10 ansatte og snakkede konstant i telefon, af hvad jeg overhørte var det alle mulige tilfældige spørgsmål, noget af det jeg overhørte var en som var ved at købe en brugt Model S privat og ville vide noget mere om bilen. Spørgsmålene lød meget genrelle. Jeg kan godt forstå at de lige ligger et filter over, således at nuværende ejere kun kan komme i kontakt med service gennem app'en.

Når det er sagt, så blev jeg selv ramt af at det nærmest var umuligt for mig at komme i kontakt med nogen som kunne aktivere min AP som jeg ellers var blevet lovet per mail, men ikke var registreret nogen steder ellers. Læste i en kommentar på FB at en havde en intern kontakt i Tesla, så man kunne fremsende dokumentation til ham og så ville han tage det videre. Det virkede, men lidt skræmmende. Nu skal det siges at jeg ikke bookede service eller kørte ud til dem, det ville sikkert også have virket, men det var lige en 150km køretur og jeg havde ikke andet erinde i nærheden i mellemtiden, dog en enkelt gang prøvede jeg, da jeg så kunne køre en bekendt op og modtage sin bil, men kunne ikke få en serviceaftale samme dag (via app).

mbk
mbk Sep 5 '19
Citat fra Bianco
Citat fra MikaelH: ... Det er svært bare at opmande fra den ene dag til den anden...

Lad os nu være realister - hvis Tesla ville, så kunne de mande op på et sted mellem en uge og et måned, inkl. oplæring til at svare på kundespørgsmål.

Tesla har selv valgt at sætte sig i denne situation fordi de har et mærkeligt forhold til kunderne, formentlig fordi de aldrig har skullet arbejde for at få kunder i butikken. 

Jeg tror du har ret, Tesla udnytter at deres kunder er deres sælgere og supportere. Jeg har da helt klart tilbudt flere køreture og haft folk forbi og se bilen end ved noget andet køretøj, indtil videre har jeg mødt en masse spændende mennesker og fået en masse tilbage igen, ofte er det ingeniører eller IT folk jeg støder på, som ret langt hen af vejen er selvhjulpen ved at sætte sig ind i hvordan produktet fungerer. Til tech-nørder er bilen perfekt, det er svært at finde noget som er ligeså spændende.

Men vil jeg anbefale en Tesla til en som skal have hjælp med at tage en ny telefon i brug? Nok ikke.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Sep 5 '19
SuneH
SuneH Sep 5 '19

Tesla kunne også sætte noget "crowd-support" i værk ved fx at lade nuværende Tesla-ejere agere som 1. level support - fx på en hjemmeside i stil med Teslaforum, hvor man så fik "point" pr. svar man gav. Disse point kunne så fx konverteres til SuperCharger-km el.lign. Evt skulle man godkendes/tage en online test for at blive 1. level supporter, så der er en sikkerhed for at folk ved hvad de snakker om.

Reelt er det jo sådan Tesla Owners Group på Facebook fungerer - her kommer der dagligt tonsvis af spørgsmål om alt fra opladning til forsikring til dæktryk til you name it. Lige om lidt bliver det efterår, så kommer der med garanti spørgsmål fra nye Tesla-ejere om hvorfor der er en gul streg på batteriet om morgen (det er fordi det er blevet koldt) eller hvorfor det er svært at åbne ladeporten (sådan er det bare om vinteren) eller hvorfor bruger min bil meget mere batteri nu end i sommers på de samme ture (det er blevet koldt) osv osv 

Sider: « 1 2 3