Lige en lille beskrivelse af min oplevelse med levering af en Tesla.
I tirsdags fik jeg min længe ventede LR RWD med 19 tommer fælge. Efter mange, mange timer på fora og Youtube var den her :-)
Min oplevelse med selve bestillingsprocessen var meget positiv. Jeg blev utroligt godt informeret hele tiden af Mads fra Tesla i Bredgade. Han svarede hurtigt og klart på alle spørgsmål jeg havde undervejs - af og til også på helligdage og i weekender! Og jeg var aldrig urolig selvom fakturaen eksempelvis aldrig kom til at passe.
Jeg havde egentlig fået leveringsdato den 23/5 men jeg valgte at bede om udsættelse til efter 10/7 fordi jeg håbede at næste leverance ville have HW3.0. Og jeg kom derfor rigtig faretruende tæt på aldrig at få en LR RWD fordi de jo stoppede leverancerne af den kort efter.
Jeg fik en leveringsdato der hed mandag den 17/6 men allerede fredagen før ringede de at den nok blev lidt forsinket, hvilket blev bekræftet mandag morgen. Men heldigvis kun en enkelt dag. Mads oplyste at den desværre ikke havde HW3.0, men nu kunne jeg ikke vente mere.
Jeg mødte op tirsdag 20 min før tid og de to travle men flinke udleveringsfolk i parkeringskælderen på Ofelia plads brugte 10 min på at sætte mig ind i det vigtigste. Og så kiggede jeg lige ret hurtigt bilen efter og fandt faktisk en kæmpe lakskade på bagkofangeren (en fingernegl stor flig var simpelthen slået af). Det var rigtig sløjt at dem der lige havde stået og poleret den nede i kælderen ikke havde opdaget den fejl og gjort opmærksom på den. Men heldigvis så jeg den selv. Så kig lige bilerne efter. De noterede fejlen til senere reparation.
Der var lige lidt bøvl med at finde den rigtige pris fordi fakturaen var forkert - men ellers overførte jeg bare pengene på stedet og de fik en kvittering og så var det afsted.
Alt i alt har jeg haft en rigtig god oplevelse og oplevet fin kommunikation. Måske fordi jeg også var informeret via denne side, men alligevel.
Efterfølgende opdagede jeg et løst plastikstykke ved sidespejlet som jeg ville høre om service kan reparere inden en langtur til Sydfrankrig i juli. Nu har jeg skrevet til dem via formularen på hjemmesiden. For på telefonsvarere beder de om at man gør det eller bestiller i app'en. Nu må vi se om den positive oplevelse fortsætter.