Loading...
dk

Rens af indvendige ruder | Tesla Forum

hamdergutten
hamdergutten Jun 22 '19
Hej alle sammen,

Hvordan i alverden renser i for- og bagruden?
Jeg forsøgte i går, og det er ikke blevet pænt :(

Har brugt en glasrens fra Meguairs (eller hvad det nu hedder), og mikrofiberklude. 

Overvejer at bruge min Kärcher vinduesvasker, men er lidt bange for at det skaber ridser eller noget..
fmm1000
fmm1000 Jun 23 '19
Indvendig. To billige microfiberklude. Den ene godt fugtig bare med vand og den anden helt tør. Ruden gøres ren med den våde og eftertørres med den tørre.
hamdergutten
hamdergutten Jun 23 '19
Jeg ved ikke om det bare er mig der har korte arme, men hold kæft det er svært at komme til i forruden. 
MOS
MOS Jun 23 '19
Ja, det er så ulempen ved en Tesla. Bortset fra det er det en helt fantastisk bil!
DeaconWP
DeaconWP Jun 23 '19

Gør man det ofte nok, så kunne man nøjes med at vaske ruderne i så varmt vand som muligt, så man kun lige kan holde fingrene i det.

Almindelig karklud, der der farvede flis, Og så bare tørre af igen med en magen til, hårdt opvredet.

Lærte det, da jeg kørte Taxi i Viborg.

hamdergutten
hamdergutten Jun 24 '19

Jeg gik simpelthen tilbage til en gammel (og nok udskældt) metode, hvor jeg bruger aviser.

Det fungerer meget godt, men skulle eftersigende danne ridser på glasset..

Men det virkede meget bedre, og jeg kunne komme helt ned til bunden af forruden.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jun 24 '19

Aviser...Hvad er det?

MOS
MOS Jun 24 '19
Citat fra Gustavsfar1

Aviser...Hvad er det?

Er det ikke sådan nogle, man kan finde online på internettet? ;-)

hamdergutten
hamdergutten Jun 24 '19

LOL.

Lokalavisen er heldigvis altid at finde i vores papircontainere.

De kommer endda uden clips, så man behøver ikke at rive dem af ;)

canel
canel Jun 24 '19

Citat fra hamdergutten

jeg bruger aviser.

det er et gammelt trik.
det er så gammelt, at det var p.g.a. blyrester fra trykvalserne, der var skyld i virkningen.
da bly blev opgivet i forrige årtusinde, får du svært ved at finde en brugbar kopi.
aviser i dag er trykt med en fedtopløslig farve som smitter af, og vil smørre en hinde på dine vinduer, som måske gir indtryk af rene ruder!