Loading...
dk

Akut service | Tesla Forum

KVH
KVH Jun 23 '19

Jeg står endelig foran det første, sommer roadtrip. Desværre så jeg i går aftes at hele mit højre forlygte hus, ikke giver noget lys, hverken position, køre eller blinklys.

Jeg ville gerne af sted tirsdag morgen, men jeg er nok ikke sådan rigtig optimistisk i forhold til at kunne få det fikset inden. Er her nogen som har oplevet at få en akut service tid, eller som ved om det er muligt at få det lavet på et service center, et andet sted i europa ?

MikaelH
MikaelH Jun 23 '19

Der er andre som har meldt samme problem, og det er tilsyneladende et software problem.
Det har løst sig ved at opdatere til den nyeste software der er ved at blive rullet ud nu. 
Har du prøvet at lade bilen sove? Der kan også afhjælpe en del problemer (dvs. ingen sentry mode, ingen bluetooth forbindelse, og ingen aktiv opladning).

Jeg kunne ikke åbne Charge porten udefra, og den ville ikke lade på DC. Men det løste sig efter bilen havde sovet. En alm eller deep restart virkede ikke,

Forummets indlæg er redigeret af MikaelH Jun 23 '19
KVH
KVH Jun 23 '19

Nu har den fået lov at stå og sove hele eftermiddagen, desværre uden held. Til gengæld er den venstre lygte nu begyndt at lyse hele tiden, uanset hvor meget jeg lukker og slukker eller genstarter bilen.... Irriterende.

Det kunne nu ha været godt hvis det var muligt at lave et software rollback på den sidste opdatering i tilfælde af at det er buggy.

DeaconWP
DeaconWP Jun 23 '19

Jeg har haft en forlygte, der var helt død på alle funktioner. Og følgeskaden var, at der altid var tændt for nummerplade lysene bag på. Det er en 2016 Model X 90 D. Det var et stik, der var faldet f på den forlygte, som ikke lyste.

Jeg kan ikke huske, om det er Netto eller Rema, hvor jeg lige har set en lille forlænger arm, med en plade og en stump micro fiber til forrude rens.

Vist 29 eller 39 kroner. Billigt plastik lort, å min søn knækede den jeg havde købt til 19 i LIDL. Før den blev brugt.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jun 23 '19
KVH
KVH Jun 25 '19

Tak for tippet, jeg endte dog med at ringe til Tesla's hotline for nødsituationer. Den flinke customer support medarbejder, fortalt mig så at Tesla tager biler ind, til akut service når det er sikkerheds relateret. Så jeg blev bedt om at køre til Århus, hvor de nærmest stod klar tilat tage den ind. 1 time senere og med en nulstillet computer var den klar igen, så nu glæder jeg mig atter til at tage på den første langtur :)

Det skal også lige siges at problemet blev værre, så den endte ud med at være låst i en lys position, hvor højre lygte var slukket og venstre var tændt. Der var intet at gøre, så den stod flot og lyste indkørslen op hele natten.

Forummets indlæg er redigeret af KVH Jun 25 '19
Kejseren
Kejseren Jun 25 '19

God service! Dejligt med en positiv historie! Og god ferie! :)