Loading...
dk

Hurtig supercharging. | Tesla Forum

Agon
Agon Jun 26 '19
Så fik jeg også opdatering 2019.20.4.2. Jeg navigerede fra Nyborg til Køge supercharger - den skrev aldrig noget om at den forvarmede batteriet, måske fordi det var varmt nok. 

Det var 3. gang på supercharger i løbet af de 8 dage jeg har haft den :-). Indtil nu har den ikke været over ca. 100 kW. 

Men nu var på 119 kW i løbet af det første minut, og fortsatte på 119 helt til 60% opladt. Jeg opladte fra 15% til 66% på 20 min. 

KimT
KimT Jun 26 '19

Det kunne jeg godt tænke mig min min "gamle" 70D ! Den holder sig på 116kW i max. 5min. Dvs til max 20%. Herfra går det bare ned ad bakke.

Agon
Agon Jun 26 '19
@BOF:
Ja jeg har model 3 LR RWD. Men s’eren har da også fået on-route battery warmup. Så hvis du indtaster superchargeren som destination burde du ankomme med opvarmet batteri der lynhurtigt er oppe på maks effekt. 
ELJay
ELJay Jun 27 '19

Jeg sider i køge lige nu, og lader min M3. Jeg tastet ikke, men clicket på den lille "finde charger" icon i nav kortet, og valgte Køge supercharge. Omkring 15 min ud, fik jeg en besked i skærmen at den var i gang med at "preconditioning".

soras
soras Jul 7 '19
Havde lidt blandede lade oplevelser i dag på vej mellem Århus og det Nordsjællandske. Holder ind i Middelfart og må dele en lader med en anden bil og jeg får kun 22 kw (SOC ca 20 %). Batteriet burde være varmt efter ca 100 km motorvej, den mente i hvert fald det var tilstrækkeligt med ca. 10 s preconditioning. Jeg skifter til laderen ved siden af hvor jeg også skal dele. Her får jeg kun 10-11 kw!! Flytter bilen endnu engang for at komme tilbage på 22 kw. Heldigvis går der ikke længe inden anden bil kører og jeg kommer efter lidt tid op på ca 70 kw.  Jeg vælger at lade så jeg lige nøjagtig kan nå til Køge. Her går det anderledes tjept. Lader med 120 kw fra starten og vist nok til godt over 50 %. Sådan skal det være. 

Min Middelfart oplevelse skræmmer mig lidt for at begive mig ud på sommerferie tur gennem et trafikeret Tyskland. Der finder jeg sikkert mange ladere der skal deles :( hvad er jeres erfaringer? Skal jeg forvente Middelfart eller Køge ladehastigheder ved langfart over sommeren?
Kiefer
Kiefer Jul 8 '19

Sådan er det jo altid når man skal dele, første bil tager det hele...

Jeg synes sjældent det er et problem herhjemme, bortset fra ferieperioderne. Men jeg ville ikke lade det holde mig fra at køre på ferie igennem Tyskland. Der er masser af ladere dernede og vejret er godt i det tilfælde at man skal holde dit mere end de 15-20 min har planlagt.

Sidste år virkede det til at det var de nordtyske ladere der var mest brugt. Så snart man kom syd for Hannover var der langt mellem naboerne ved ladestanderne.

T3S7A
T3S7A Jul 8 '19
Citat fra Kiefer

Sådan er det jo altid når man skal dele, første bil tager det hele...

Jeg synes sjældent det er et problem herhjemme, bortset fra ferieperioderne. Men jeg ville ikke lade det holde mig fra at køre på ferie igennem Tyskland. Der er masser af ladere dernede og vejret er godt i det tilfælde at man skal holde dit mere end de 15-20 min har planlagt.

Sidste år virkede det til at det var de nordtyske ladere der var mest brugt. Så snart man kom syd for Hannover var der langt mellem naboerne ved ladestanderne.

Det er så langt fra kun 15-20 min. Med den hastighednedsættelse Tesla har lavet, så er det mere 40-70min man skal holde nu - Det vel og mærket kun hvis man har et sæt for sig selv. Endnu længere hvis man skal dele..  

Kiefer
Kiefer Jul 8 '19

Eller hvis man som jeg har valgt at holde bilen på 8.1 så er der ikke den store ændring i ladehastigheden  ;)

KimT
KimT Jul 8 '19

Du kan jo kikke på mit indlæg fra i morges : http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6271?page=9#post-94614

Jeg har ikke fået begrænset noget af min kapacitet på batteriet, men SuC hastighed er gået betragteligt ned.

Så jeg er glad for at vi ikke skal til Italien igen i år, men "kun" skal til Berlin

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jul 8 '19
Kiefer
Kiefer Jul 8 '19

Og den begrænsning kan de jo forøvrigt styre direkte fra SuC netværket. hver enkelt bil sender jo VIN nummer til Tesla inden den går i gang med at lade. Så der skal de ikke ind og rode i softwaren på selve bilerne.

/Martin