Loading...
dk

Juridisk gråzone - ændring af præstationer efter køb | Tesla Forum

YESTES
YESTES Jul 7
Ja, det gør den nogle gange, ikke altid.
Jeg har lige (3uger siden) fået skiftet batterivæske så alt er ok på det punkt. Det er naturligvis vigtigt for holdbarheden at batteritemperaturen holdes indenfor tolerancen. Det er jo heller ikke et stort problem at der bruges ekstra energi under ladningen til køling/opvarmning men det forkorter rækkevidden betydeligt når der bruges mere energi under stilstand fx hen over en weekend. Som nævnt tidligere bliver det et problem til vinter, hvis det er rigtigt at der også er skruet op for vedligehold forbruget.
KimT
KimT Jul 8

Så fik jeg brændt lidt elektroner af her til morgen.

127,7 km motorvejskørsel inden jeg ramte Randers med 22% SoC kl 7:56 – jeg var den eneste der var der. Jeg fik lavet en ny kurve, og her et par nøgletal:

Ved 53% SoC var ladestyrken nede på 44kW (Lørdag fik jeg de 2 gang jeg var i Rødekro 34kW med SoC på 53%).

Ladetid fra 22%-62% = 28min, 22%-76% = 45 min = 35 kWh

Ladetiden fra 70-75% var 06:20 min, tidligere tog det 4:19 min

Kurven viser at ladeeffekten er faldet mellem 16-26kW fra tidligere !

Da jeg satte ledningen ind røg den faktisk op på 106kW, men i løbet af de første 15-20 sek droslede den ned på 91kW

PS jeg fik RobertJ til at udlæse batteri status, og det så fint ud. Og som man kan se er det jo ikke fordi der er brugt meget DC ladning

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jul 8
T3S7A
T3S7A Jul 8

KimT: Helt det samme som andre oplever. Tesla har stadig ikke meldt noget ud. Ufattelig det går så stille hen, at ingen medier har taget det op. Tesla har jo total f.... med deres kunder. Bilen holder jo intet af hvad den er solgt på. 

P85DK
P85DK Jul 8

Pressen er i gang i Norge, men det er et komplext emne og det er sommerferie, så der går nok lige et par uger. Men når alle nordmændene kommer hjem fra ferie og er pissed over ladetider og begrænsning, så skal den nok få fart på deroppe.

jramskov
jramskov Jul 8

Det er godt nok en drastisk ændring. Tesla må simpelthen se at komme med en udmelding til de berørte ejere!

Kiefer
Kiefer Jul 8

P85DK: Har du evt. et link til dækningen?

P85DK
P85DK Jul 8

Der er ikke noget endnu, men der en journalist som taler med flere af de berørte ejere, så der kommer nok snart noget.

ODE90D
ODE90D Jul 8
Os med 90 kWh batterierne og 200+ hurtigladninger blev jo allerede ramt af en begrænsning, som slog igennem tilbage i 2017 og igen i 2019, og som betød vi ladede en del langsommere ved SuC. Er der eksempler på 90 kWh ejere, der også er ramt af den seneste ændring?
Kiefer
Kiefer Jul 9

Ja, min hustru klager konstant over langsom opladning på SuC i hendes X90D, og Tesla bliver ved med at påstå den lader helt normalt. 

Vi prøvede ved en SuC i Haverslev at komme med begge biler på nogenlunde samme SOC og satte dem til opladning. Min bil lader markant hurtigere end konens. Da vi havde konens bil inde ved Tesla sidst, var returbeskeden om manglende hastighed ved opladning, at de manglede dokumentation for tidspunkt upåagtet at det var sendt tidligere...

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jul 9
tvegaard
tvegaard Jul 10
Hej alle.

Jeg sidder nu i Bologna efter en køretur fra København. Jeg har haft god hastighed på SuperChargerne hele vejen herned. Faktisk har jeg været positivt overrasket over, at børnenes pauser var længere end bilen krævede. Jeg har ladet på ca. 120 kWh hele vejen - selvfølgelig langsommere efter 50 %, men ikke så meget som frygtet. Har endda ladet til +95 % flere gange...
Playtowin
Playtowin Jul 10
@tvegaard, er det ikke også en model3 du har? Det er jo S og X der oplever problemet!
tvegaard
tvegaard Jul 11
Quote from Playtowin @tvegaard, er det ikke også en model3 du har? Det er jo S og X der oplever problemet!
Jo - der blev bare linket herover til af M3-folk med problemet, så jeg fattede ikke at jeg var havnet i en X/S-diskussion! 
oleviby
oleviby Jul 11

Så har jeg scannet min S70D ved 100% opladning.

Ikke opløftende...ca 4,07 Max cellespænding .

Andre der har data ?

KimT
KimT Jul 11

Jeg kan tilføje det sidste billede med spænding fra min 70D - som supp. til de 2 de ligger lidt højere oppe. Men min ser så da godt nok generelt lidt bedre ud end din. Min var med en SoC på 96,6 - da jeg lige skulle køre ud til RobertJ

Mit batteri er som skrevet tidligere refurbished. Og jeg har kørt ca. 80.000km med det. Hvad det har været brugt til inden jeg fik det er der jo ingen der ved......

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jul 11
Playtowin
Playtowin Jul 11
Nogen på Sjælland der kan lave sådan en udlæsning for mig?
Forummets indlæg er redigeret af Playtowin Jul 11
oleviby
oleviby Jul 11

@KimT...Hvad var din typical range ved målingen ?

KimT
KimT Jul 11

Kik på de 2 billeder lidt længere oppe i tråden - 335

Singh
Singh Jul 14

Er der nogen der har købt kablet i nærheden af Stor Kbh? Ellers ville jeg gøre det. 

TSLA
TSLA Jul 14

@singh: Jeg har fået min udlæst hos oleviby før jeg opgraderede til 2019.20.4.2.

Men jeg kan nu efter opdatering af FW konstatere at min hverken har mistet kapacitet eller ladehastighed.

Jeg har stadig ca 72Kwh tilbage efter 207.000 km på tælleren og ladede Lørdag med 116Kw på Køge Supercharger med 3% tilbage. Den gik først ned til 90Kw da den var på 29%.

Så umiddelbart kan jeg ikke se nogen forskel. Jeg har aftalt med oleviby, at jeg skal have udlæst mine data igen når han er hjemme fra ferie.

Kiefer
Kiefer Jul 15

Det falder lidt i god tråd med hvad mange på TMC osgå oplever. At det virker helt vilkårligt hvem der bliver reduceret og hvem der ikke bliver. Samt også vilkårligt om man har ladet meget på SuC eller ikke har.

Tråden "derovre" er ved at være pænt lang...

/Martin

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »