Loading...
dk

Auto pilot | Tesla Forum

Danbra56
Danbra56 Jun 27 '19
Når man starter auto pilot går den altid efter den max hastighed, hvad der nu er tilladt der hvor man kører. Kan man ikke selv vælge en hastighed med et tryk som på andre biler?
Ice2EV
Ice2EV Jun 27 '19
Din AP begrænset af noget kort data. Nogen steder vilden max køre den tilladte hastighed. Andre steder sætter den ned uden anden grund end noget fejl data.

din adaptiv fartpilot kan køre den hastighed du lyster.
Adaptiv fartpilot =1 tryk ned i drive.
AP = 2 tryk ned i drive.

Se evt anden tråd om varierende fart under autopilot.
jonsiii
jonsiii Jun 28 '19

Ja det er meget belastende hvis man på motorvejen vil køre 110, men der er tilladt 130, så starter den på 130 og der skal lige 4 gange hurtigscroll til, for at få den på 110. Gad virkelig godt have en option, så den enabler på aktuel fart. Det sjove er, kører du 134 og enabler, ja så sættes den til 134. =)

SuneH
SuneH Jun 28 '19

Enig. Endnu værre er det, hvis der er vejarbejde, som er der på Fyn pt, og man kører 80 (som er fartgrænsen dér) - der tror AP at man må køre 110, og accellerer voldsomt op. Det skaber farlige situationer. Der burde være en option i SW under Autopilot, hvor man kunne slå "Alway set autopilot to current speed at engage" og noget lignende.

AP i en 2015 TMS er bedre til at aflæse skilte - det virker ret ringe i Model 3 desværre.

P85DK
P85DK Jun 28 '19

Bruger Autopilot ikke TMC? Når der er tilfælde som vejarbejde, så er det desværre meget ofte vejdirektoratet som ikke har opdateret deres TMC info, på samme måde som de utallige gange glemmer at afmelde vejarbejde og fartbegræsninger når de er færdige.

selsoe
selsoe Jun 28 '19

Ja, det er rimeligt irriterende.

Oplever også at den med en nylig softwareopdatering oftere bremser op uden grund. Ret belastende når man kører på motorvejen og den pludselig hugger bremsen uden nogen som helst grund. Det virker som om det ofte sker umiddelbart efter fartpilot er slået til og jeg synes det er blevet mere tydeligt på 2019.20.2.1. Det kan også være jeg bare skal vaske kameraerne. ;)

P85DK
P85DK Jun 28 '19

@selsoe - den hugger ikke bremsen, fartpiloten 'coaster' og Tesla har endnu ikke lykkedes at adaptere fartpilot coasting med regen, så når fartpiloten coaster og du har regen på standard, så tager regen fat :-)

Prøv at sæt regen på low, så vil du mærke forskellen. Men det er 'imponerende' at Tesla ikke kan få det integreret ordentligt

selsoe
selsoe Jun 28 '19

Jeg ved godt at den ikke trykker på bremsen, men bilen bremser op. Effekten er det samme. Det giver et ordentligt ryk i bilen. Ved andre scenarier, så som når man nærmer sig en langsommere kørende foran, synes jeg den er bedre til at bremse mere stille op.

P85DK
P85DK Jun 28 '19

ikke specielt meget bedre når den nærmer sig en lastbil - det er så latterligt at Tesla ikke har sat fokus på dette og løst det, det har altid været sådan siden AP1 kom på markedet.