Loading...
dk

Køb af Tesla i Frankrig? | Tesla Forum

TheBoss
TheBoss Oct 11 '14

Jeg drømmer om denne konfiguration, som koster 693.750 i det nye setup:

Tesla D85
Tech-pakke/Tågelygte
Autopilot pakke/Parkeringssensor
Blå metallic
Lædersæder
4-hjulstræk

Samme setup koster i Frankrig 587.524. Hvad skal jeg være opmærksom på hvis en god ven i Frankrig køber den, kører 6.000 km over 3 måneder og så bestemmer sig for at sælge den til mig til hans nypris?

- Kravene til at undgå moms/told er så overholdt
- Jeg risikerer at han bliver så glad for den at han ikke vil sælge den
- Er der nogle krav knyttet til den el-bils-rabat som de giver, som ikke bliver udløst i dette tilfælde?
- Er der nogle problemer med garantien i Danmark?
- Er der nogle problemer med at ændre sprog?

Der er jo meget fokus på 'varernes fri bevægelighed' i EU, så bør den ikke være lige til?

DeaconWP
DeaconWP Oct 11 '14
Husk nu det er mindst 6.000km og mindst 6 mdr gammel. Ikke kun 3 måneder.

Hvad er det for en elbils rabat som hvem giver?
T3S7A
T3S7A Oct 12 '14

Ikke den igen. Den har været vendt her inde flere gange, og Jo det er BEGGE som skal være opfyldt. Jeg har selv hentet bil i udlandet og har været igennem SKAT og FDM flere gange, og det er begge. 

Gider ikke lige lede efter link mm, google selv, evt. her i forumet. 

TheBoss
TheBoss Oct 12 '14
Jeg må ikke have været helt vågen. Det er 6 md ikke 3. Og begge skal være opfyldt. Forvirringen opstår nok da man kan læse at "hvis bilen er mindre end 6 md gammel eller har kørt mindre end 6000 km skal der svares moms". Vender man logikken om er det let at bide fast i "eller". Ville være dejlig hvis det var tilfældet. Men lyder ikke til at der er nogle problemer i det så? Deacon >> Prøv at vælge Fransk på Teslas hjemmeside. Det er åbenbart et tilskud de kører med i Frankrig fra regeringens side.
uffe55
uffe55 Oct 13 '14

Ja, du har ret. I min konf. giver det en pris der er kr. 110.000 billigere end i DK.

Meen hvis man bestiller nu så bliver bilen leveret, i heldigste fald april 2015 + de 6 mdr som den skal være brugt i, så er vi i oktober 2015. Hvis der bliver problemer med leveringen eller andet så det trækker ind i 2016 og så skal man måske til at betale reg. afgift og så er den besparelse hurtigt væk !

MicTheCat
MicTheCat Oct 13 '14

Nu kender jeg ikke skattereglerne, men mon ikke det er indregistreringsdatoen der er gældende for om der beregnes indregistreringsafgift. Hvis det er det, så vil vi nok se mange udenlandske pre 2016 modeller flyde til DK

Kiefer
Kiefer Oct 13 '14

Der må jeg nok skuffe Jer, det er den dato du går ned til SKAT og siger du har en bil der er 6 måneder gammel og har kørt 6.000km der gælder, ikke hvornår bilen er indregistreret første gang. Så kommer du efter 2016 så skal der som det ser ud lige pt. betales registreringsafgift på bilen.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Oct 13 '14
Men det interessante bliver, hvor meget? BMW har fået reg. afgiften på deres motorudstyrede i3 takseret til noget nær nul i det almindelige afgiftssystem. Hvad bliver takseringen så for en ren elbil iht. gældende regler?
Kiefer
Kiefer Oct 13 '14

Ifølge Dansk Elbil Alliance vil el-biler formentlig ikke få nedslag da de ikke passer ind i km/l formlen, man kan ikke dividere med nul...

Så en elbil vil blive fuld beskattet, med mindre du sætter en 1 liters generator i bilen så den kan køre 500km på en liter, ja danske regler er underlige.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Oct 13 '14
Jeg eftermonterer en 16ccm nitro helikopter motor med tank i handskerummet, som leverer strøm til de foldbare spejle, derved opnår jeg fuld afgiftsfritagelse
Kiefer
Kiefer Oct 13 '14

Ja, det vil være helt grotesk hvis man skal ud i sådanne løsninger for at opnå afgiftfritagelse.

/Martin