Loading...
dk

Piv/knirkelyd fra rattet | Tesla Forum

Laksefiskeren
Laksefiskeren Jul 4 '19
Hej, er der andre der har en piv lyd når man drejer rattet? Så en på You Tube der sprøjtende WD40 ind i nogle små huller på siderne af rattet. Hmm. 
PeterE
PeterE Jul 4 '19
Kør ned til Tesla, det er en ny bil og de vil gerne hjælpe. Tænk hvis du smører rattets elektronik ind i WD40...
ThomasAnd
ThomasAnd Jul 4 '19

Ja, min knirker - særligt når rattet er i højeste position. Har booket en servicetid, dog ikke før den 18. august. Pænt irriterende lyd. I Teslas udlevering kendte de godt til et par stykker, der havde den lyd. Tror dog det (også) er relateret til, at "læder"-stykket over ratstangen gnider mod undersiden af "træ"-stykket, når man drejer. Satte hånden derind og fik lidt samme lyd. Det er sikkert en kombi af flere ting. Tesla sagde, at jeg skulle prøve at motionere rettet lidt ved at køre det op, ned, frem og tilbage, nogle gange, for at se, om det løste problemet, da det handlede om, at det hele var lidt nyt og fast (muligvis bullshit).

Forummets indlæg er redigeret af ThomasAnd Jul 4 '19
Laksefiskeren
Laksefiskeren Jul 5 '19
Tak for jeres input, jeg booker en tid. 
voersaa
voersaa Jul 23 '19

Lidt forsinket men jeg havde same problem og Tesla fik det afhjulpet. Havde også set videoen af ham der sprøjter olien ind bag plastikafdækningen og selv syntes det er en god løsning :-D Når det er sagt så er det en god video i forhold til at det er præcis den lyd jeg selv oplevede og det viser at smøring kan afhjælpe det. 

ThomasAnd
ThomasAnd Jul 23 '19
hej. jeg fik løst problemet ved fremskyndet servicebesøg hos Tesla. Det tog ikke mange minutter. De sagde, det var gummipakninger, der var tørret ind under transporten til Europa. 
voersaa
voersaa Jul 24 '19
Citat fra ThomasAnd De sagde, det var gummipakninger, der var tørret ind under transporten til Europa. 

Med risiko for at tage helt fejl så lyder det som om at de enten bandt dig en historie på ærmet eller ikke havde tænkt sig om. 3 ugers transport bør under ingen omstændigheder kunne resultere i at en pakning tørrer ind. Det har nok nærmere været nogle gamle/dårlige pakninger man har brugt da bilen blev samlet men det vil Tesla nok ikke indrømme overfor en Kunde.

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Jul 24 '19
ThomasAnd
ThomasAnd Aug 4 '19
Så knirker rattet igen 3 uger efter service. Afsted til service endnu engang. Øv.