Loading...
dk

Bedste ladeløsning af T3 derhjemme | Tesla Forum

jespert
jespert Jul 6
Lad mig høre hvad der er den bedste ladeløsning derhjemme. Ikke hvilket abb. eller udbyder, men hvilken lader og hvilken installation det kræver. 

Havde tænkte at købe Tesla’s lader, men kan læse mig til det kræver en meget dyr installation?

Har i indkørslen min elmåler og det udvendige elskab. Havde håbet at der derfra kunne trækkes ny ledning til en lader, da der er rimelig langt op til min eltavle, men ikke umuligt at trække kabel fra eltavlen hvis det er bedre. 

Tænkte at man kunne købe Ny pakkepostkasse med en plade / skab i træ bagved hvor lader kunne monteres. Men kræver det mere end det?

Ice2EV
Ice2EV Jul 6

Fik selv monteret direkte fra måler og udenom eltavlen i huset. Måler sidder i garagevægge, garagen er fritstående. eltavlen sidder inden i huset.

Han satte et kombi relæ og trak 2x 60 cm 5x6 kabel til EON lader.

På trods af det kun var så kort en installation kostede det alligevel 9800 kr.

jespert
jespert Jul 6
Citat fra Ice2EV

Fik selv monteret direkte fra måler og udenom eltavlen i huset. Måler sidder i garagevægge, garagen er fritstående. eltavlen sidder inden i huset.

Han satte et kombi relæ og trak 2x 60 cm 5x6 kabel til EON lader.

På trods af det kun var så kort en installation kostede det alligevel 9800 kr.

Holy shit. Forhåbentlig inkl lader?

Ved du om samme monteringssetup kan laves med teslas lader. Vi har elvarme og bilen kører nok kun 10-15.000 om året så tror ikke eon eller clever kan svare sig. Har du billede af din lader samt installation?
Ice2EV
Ice2EV Jul 6

Ja med EON lader

Dendanskeridder
Type 2 kabel. 
Nogen der ved om Eon har dem på lager, til straksafhentning.

Får leveret min TM3 onsdag, og er stærkt afhængig af et type 2 kabel. (Da jeg bor i lejlighed, og primært anvender offentlige ladestandere)
Medfølgende kabel er desværre i restordre hos Tesla pt.

Evt tips og tricks til andre billigere og midlertidige løsninger?? 

Vh Jesper 

Lidt off topic, men tænker måske at mit spørgsmål kan/bør stilles her alligevel.
Tayfun
Tayfun Jul 7

Har du prøvet thansen.dk?

De plejer at kunne levere ret hurtigt.

Held og lykke med din nye bil! :-)

/Preben

Dendanskeridder
Har faktisk godt tjekket thansen, og det må jo så blive min nødløsning.

Synes dog stadig 12-1300 kr er dyrt, i forhold til en flad 50’er månedligt, indtil man får sig et kabel :-)

Og mange tak.

Vh

tag68
tag68 Jul 9
EON prøvede at snører mig, eller var det nok nærmer det firma de sendte, de ville have at jeg skulle betale for et jordspyd på 12 meter på trods af jeg havde en lovlig jordforbindelse på kun ca. 100 Ohm, den må lovlig ifølge montøren selv være op til 1600 Ohm, i der Egne beskrivelser står der ikke nået om det at den skal være under 50 Ohm, så det endte med at de trak hans arbejdsløn pluds materialer fra prisen