Loading...
dk

Ionity's? | Tesla Forum

SuneH
SuneH Sep 5 '19

Er der ikke noget med at det er besværligt at betale Ionity (det skal gå igennem en tysk bank/man skal have konto i en tysk bank)?

bskaarup
bskaarup Sep 5 '19
Citat fra SuneH

Er der ikke noget med at det er besværligt at betale Ionity

Man tilknytter bare sit kreditkort i app'en. De samme gør man med Plugsurfing. Masingau skal have ens danske kontonummer - har dog ikke prøvet det endnu så jeg ved ikke hvordan de trækker pengene.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Sep 5 '19
TUX
TUX Sep 5 '19

Jeg har et Plugsurfing + Newmotion som RFID KEY, Masingau som RFID KORT og Ionity App og de betales via VISA-kort.

RUNE2
RUNE2 Sep 6 '19

Ionity er fantastisk! Hurtigere og billigere end SuC.

Knap 200kw og fyld så meget på du vil for 80kr.

En gang er min opladning blevet afbrudt ved 36%. Der ringede jeg ind på det telefonnummer, der står på standeren og så genstartede hun uden bøvl opladningen, som så kørte færdig.

Det er nemt at betale med Ionity og man behøver ingen konto. Appen kan scanne dit kreditkort.

Forummets indlæg er redigeret af RUNE2 Sep 6 '19
Udsulle
Udsulle Sep 6 '19
Jeg tænkte på om det var en mulighed at oprette en bank konto i Sverige og benytte et svensk visa kort som betaling i DK. Det koster 80 svenske kroner at lade op hos Ionity, det vel sige ca DKK 57,-  så ca 30% at spare. Hvis det vil koste de svenske Kr 80 i DK? 
TUX
TUX Sep 6 '19

Jeg har haft problemer med Ionity App og mobile scanne også selve betalingen med det tilknyttet Visakort systemet, men så har jeg brugt plugsurfing uden problem :-)

Ravelin
Ravelin Sep 8 '19
Hvorfor ikke bare nøjes med plugsurfing? Er det dyrere end at bruge ionity app?
bskaarup
bskaarup Sep 8 '19

Ionity koster €½ ekstra med Plugsurfing

Ice2EV
Ice2EV Dec 10 '19

Hej gutter 

Første langtur længe. AAL-Nyborg-AAL idag.

Ladt til 96% kl 07. Afgik i -1 grad og ankom nyborg ved+1 grad. Holdt 135 på fartpiloten/af og til Autopilot.

Ankom med ca 50 tilbage på batteriet, smækkede Stikket i og fik efter lidt parlementeren mellem bil og lader 188 kW.

Gik på tanken og købte en Max og en skyr. 300 på batteriet da jeg kom tilbage, ladehastigheden var dalende. 

Ville lige checke Netflix ud, men nåede som ikke meget mere end 4-5 minutter af en tilfældig serie inden den var på 420 km, og jeg skulle videre til mit møde.

kl 13 vendte jeg næsen nord over igen, dog først øst over fyn. Startede i +6 og sluttede i +3 grader.

Havde jo ca 50 km mindre i "tanken" end på turen ned, så jeg tog den mere roligt hjem. 120-125 kmt. Men det tog som ikke 3-4 minutter mere end ned turen. Havde tænkt nå jamen jeg kan jo bare tage 5 minutter i Haverslev, men da jeg kørte der forbi, så ringede konen, og så måtte den jo holde hjem.

Kom hjem med 22 km på tanken, og jokkede stikket i.

Er Ionity gratis? jeg skulle ikke gøre noget andet end sætte stikket i? Havde da godt nok haft kigget på min Ionity app i aftes, så den stod nok i baggrunden på telefonos. Men laderen sagde ingenting andet end start, og så da jeg satte stikket i begyndte den at lade, inden jeg fik telefon op af lommen.

Må vist lige checke kontoen ud de næste par dage, om det skulle dukke en Ionity linie op.

Edit: Bemærkede at Autopilot og fartpilot havde det med at falde ud i den lave morgen sol, ligesom den heller ikke var available de første 20-30 km........ Er det standarden at den lige skal tø op, selvom vognen er forvarmet?

Edit: Har lige tjekket billeder af batteristand og tidsangivelser på billederne, selvom det var med mindre tung fod hjem, så gjorde morgentrafikken at det tog 9 minutter mindre lige over middag den modsatte vej...... Det er alligevel lidt tankevækkende. Men nu jeg tænker over det, så holdt jeg i kø i Skalborg 3 gange rødt, før jeg var med på motorvejen, måske de 9 minutter blev tabt der!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 11 '19
RUNE2
RUNE2 Dec 10 '19

Da jeg var forbi Ionity i Nyborg for et par måneder siden, betalte jeg de 80 kr i appen først - måske det var unødvendigt? Har også prøvet Ionity i Skanderborg - den ville ikke starte uden betaling først.

Ang. manglende autopilot/fartpilot, kan det skyldes dug på forruden foran kameraet. Der er varmetråde i forruden ved kameraet, som efter sigende skulle aktiveres sammen med bagrudevarmeren! Jeg prøvede kort at aktivere bagrudevarmeren i morges, men syntes ikke, det gjorde nogen mærkbar forskel på dug'en ved kameraet. :-(

Ice2EV
Ice2EV Dec 10 '19

@Rune2 Åh ja bagrude varmeren, den havde jeg glemt. Kører jo normalt bare fra en forvarmet, så det plejer ikke være dug. Nåh ja og så er det som regel fruen den kører i den og kender jeg hende ret, så benytter du ikke fartpilot og deslige.....

Sider: « 1 2