Loading...
dk

OTA hardware opdateringer | Tesla Forum

KS
KS Oct 13 '14
Tesla forbavser mig mere og mere. Jeg tror jeg i løbet af den seneste uges tid har fået installeret Turbo på min motor eller de har skiftet noget i driveunit'en, for den lyder mere og mere som den Saleen Tesla jeg har set og hørt på nettet..

Så det er tid til at få skiftet drive unit, og mon det i denne kan lade sig gøre at blive opgraderet til en af de 'nye' P motorer med 480 HK, eller enddog også få installeret den ekstra motor foran.

Vil sige at det har kostet lidt at være Beta tester, men er super tilfreds med den service jeg har oplevet fra Tesla. Nu vil jeg bare gerne have den autobahn pakke de lovede os i starten - som i dag er blevet til AWD modellen af S.
Kiefer
Kiefer Oct 13 '14

Hvor mange gange har du egentlig fået skiftet drive-unit nu?

Du må da snart have din egen kaffekop ude ved dem i Kastrup? ;-)

Jeg vil ikke påstå at AWD pakken er deres autobahn-pakke, de har jo ikke øget hastigheden på en P85D i forhold til en P85+, den kan bare køre lidt hurtigere op til tophastigheden.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Oct 13 '14
120281
120281 Oct 13 '14

@Kiefer: Kan du lige forklare det ? P85D har 0-100 på 3,2 sek. P85+ havde ingen målling på siden. P85 har 4,4 og de lover blot den er hurtigere.

Så jo ved AWD har de jo åbnet til 250 km/t måske det kseitzberg kalder for autobahn pakke.

Kommet flere på bilbasen nu og det er P85 og P85+ der kommer på. Kun 1 stk. S85 som dog skal have 765.000 kr for den brugt. Da han har givet 828.000 kr. i marts og 11.500 km siden.

Spændt på at se om ikke priserne skal længere ned. Udbud stiger, som må vi se om efterspørgelsen følger med.

Er selv lidt i tvivl om man nu vil have en brugt P85 eller en ny S85D. Så man får 4x4 og det nye hardware.

Kiefer
Kiefer Oct 13 '14

For søren da, jeg skal da til at begynde at læse det med fed skrift, der står som du ganske rigtigt skriver at tophastighed er øget til 250km/t. Den mtacher nu den elektroniske begrænsning der er på Mercedes.

Hvis jeg i dag skulle vælge i mellem en P85 eller en S85D ville jeg klart vælge en S85D.

Egentligt lidt sjovt, hvis du vælger en P85D sidder der en 350KW motor bag, vælger du en S85 sidder der en 285KW bag i, og i en S85D er det en 280KW motor. Ser ud til at de opererer med 3 forskellige typer?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Oct 13 '14
KS
KS Oct 13 '14

@Martin, ja har en fast kop derude - plejer altid at være forbi om torsdagen når jeg alligevel er 3 km derfra, og kører lige forbi.

Men ja, har været lidt uheldig med DU's og skal nu på den 3.

Skrev til Tesla i weekenden, da der var fejl på deres hjemmeside. S85D var sat til 250 km/t og P85D til 210 km/t, men kan se at den nu er rettet til at begge går 250 km/t.

Jeg har derfor bedt om at få den Autobahn pakke som Hr. Musk omtalte i München - så må vi se hvad de siger.. Har også spurgt til prisen på upgrade til D - dog uden alt sikkerhedsfiset - skal bare køre stærkt.. Men ikke i en ny Tesla - jeg beholder den jeg har, medmindre der kommer en yderst fair trade-up pris - nu når de har lovet en Autobahn pakke.

KS
KS Oct 13 '14

Hermed dokumentation for at Tesla som udgangspunkt har lovet alle kunder i Tyskland at det vil være muligt at opgradere (omkostningsfrit?) for både eksisterende og nye kunder - 23. oktober sidste år.

Så er det bare at se hvad prisen i DK vil blive - eller om man skal til Hamborg for at få lavet opgraderingen..

http://www.teslamotors.com/de_DE/about/press/releases/tesla-motors-gibt-wichtige-entwicklungen-f%C3%BCr-den-deutschen-markt-bekannt-0

Forummets indlæg er redigeret af KS Oct 13 '14
muller
muller Oct 14 '14

Er +-pakken helt forsvundet?

Og hvorfor er det nu lige at man skal have 21" hjul for at køre P85D? Er der nogen der ved det?

Jeg valgte bare en tilfældig tråd at spørge i, da alle trådene alligevel handler om AWD :-)

Kiefer
Kiefer Oct 14 '14

Ja, plus pakken er blevet til P85D, den ekstra affjedring er nu en del af standard for en P85D, det med 21" har også undret mig lidt, for når du konfigurerer en P85D, kan du som tilvalg vælge vinterdæk på 19" standardfælge...

Som forøvrigt er kommet godt ned i pris, 18.000 for et komplet sæt.

/Martin

120281
120281 Oct 14 '14

Ja + pakken er væg. Den giver jo ikke rigtig mening når P85D er der. Den er jo hurtigere end +´eren.

21" var også et krav for at få Performance+ pakken.

Lasse
Lasse Oct 14 '14

Har lige konfigurerer min P85D, og valgt vinterdæk på 19" standardfælge. DKK 18.000 for et komplet sæt originale Tesla fælge, er en yderste acceptabel pris. (sidste uge, var prisen DKK 28.000)

krogsgaard
krogsgaard Oct 14 '14

Desværre er det kun når man bestiller. Hvis jeg eks. vil have de samme vinterfælge/dæk koster det ca 30000kr.. latterligt efter min mening. har lige spurgt dem.

Forummets indlæg er redigeret af krogsgaard Oct 14 '14
Kiefer
Kiefer Oct 14 '14

Hmm, ja det virke pænt dumt, der er jo ikke nogen forskel på om man får dem med bilen eller om de skal efterlevere, det stiger omkostningen nok ikke med 12.000 af...

/Martin

krogsgaard
krogsgaard Oct 14 '14

ja skrev til Eu sales, synes det virker dumt. Specielt når de har de regler med de ikke vil pille ved uoriginale fælge.

muller
muller Oct 14 '14

+-pakken havde forskellige for og bagdæk. Er det også tilfældet for P85D? Eller er det uklart...

DeaconWP
DeaconWP Oct 14 '14

Er der nogen der læser dette, der vil bestille originale vinterdæk med deres nye S- model, selvom de ikke selv skal bruge dem, og så levere dem videre til en der skal bruge dem? Sådan lidt i "en Tesla ejer hjælper en anden Tesla ejer ånd".

En med ønske om hjælp kunne jo oprette en tråd om det??

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 14 '14
T3S7A
T3S7A Oct 14 '14

Står jo hellere ikke noget om maks bestilling af vinterdæk, i forbindelse med bestilling af en Tesla. Så en kunne jo bestille til flere - men latterlig, frem for blot at sælge dem løse. 

Tesloid
Tesloid Oct 14 '14
Jeg fik, i dag, af vide at det er en fejl med den lave pris. Så de forventer at prisen ændres markant inden længe. Derfor gælder prisen også kun for nye bestillinger. Øv.
supergaard
supergaard Oct 14 '14
Hehe - skal love for at samtlige tråde handler om vinterdæk i øjeblikket :)
Ap
Ap Oct 14 '14
Bestilte vinter dæk ved Anna igår monteret på min 85s der leveres sidst dec men afhentes start jan. Pris 18000kr
krogsgaard
krogsgaard Oct 16 '14

Har lige fået et kald fra Tesla angående prisen på deres vinterdæk/fælge. Prisen er nu 18890kr inkl moms og hvis man vil have dem monteret en gebyr på 700-800 kr mener jeg det var. Dette gælder alle, da tesla ikke opererer med rabatter. Så nu ved i det.

Sider: 1 2 »