Loading...
dk

Trækaksler | Tesla Forum

P85DK
P85DK Jul 8

Kraftig vibration fra højre for ved fuld acceleration - så det er nok en ny trækaksel igen igen. Desværre ikke på garanti, da det er lige over 2 år siden jeg fik den skiftet sidst.

KS
KS Jul 9
Der er da 8 års garanti på hele drivlinien
P85DK
P85DK Jul 9

Var lidt i tvivl om det stoppede ved motoren, men jeg booker en tid med forventningen om at det er på garanti. Hvad var det nu dit stelnummer sluttede på hvis det ikke er på garanti P69xxx? ;-)

burns
burns Jul 9
Jeg venter også på nye trækaksler foran. Jeg fik at vide at der nu kommer en tredje generation der også kræver et ændret motorophæng. Det er dem jeg venter på (har prøvet både første og anden generation).Mine er dog dækket af garantien (den oprindelige).
P85DK
P85DK Jul 9

Regner også med at det er på garantien. Hvem har fortalt dig om de forskellige generationer på rækaksler og venter du på dem i Kastrup eller Aarhus?

tintin
tintin Jul 9

Trækaksler er ikke med på samme garanti som drive unit og batteri.  

burns
burns Jul 10
Citat fra P85DK

Regner også med at det er på garantien. Hvem har fortalt dig om de forskellige generationer på rækaksler og venter du på dem i Kastrup eller Aarhus?

Tesla har selv sagt det (Århus). Den gang jeg fik anden generation på sagde de at de ikke var helt tilfredse med dem og at Tesla arbejdede på at forbedre dem (som så ville blive tredje generation). Og første og anden generation kan ikke holde længe (afhængig af brug), så jeg håber tredje generation er bedre.
tintin
tintin Jul 10

Interessant! Jeg har også været hos Tesla i Århus fordi mine trækaksler skal skiftes og udmeldingen var helt klar og firkantet at de ikke var dækket af 8 års garantien

VH
VH Jul 11
Citat fra tintin

Interessant! Jeg har også været hos Tesla i Århus fordi mine trækaksler skal skiftes og udmeldingen var helt klar og firkantet at de ikke var dækket af 8 års garantien

Det er da overraskende, jeg vil da mene at trækakslerne er en del af drivlinen.
ODE90D
ODE90D Jul 11
At drive unit også omfatter drive shaft tror jeg bliver svært at få medhold i. Specielt efter Tesla er begyndt at agere mere som andre bilproducenter. Generelt synes jeg, at der er mange Tesla ejere (mest de gamle), som har nogle helt urimelige forventninger til hvad Tesla skal dække under 8års garantien på drive unit og batteri, men måske det er fordi Tesla tidligere har behandlet kunderne som konger. Jeg forstår godt det er træls når ting går i stykker, men jeg savner bare lidt rimelighed i forventningerne til Tesla.
Jabba
Jabba Jul 11
Citat fra ODE90D At drive unit også omfatter drive shaft tror jeg bliver svært at få medhold i. Specielt efter Tesla er begyndt at agere mere som andre bilproducenter. Generelt synes jeg, at der er mange Tesla ejere (mest de gamle), som har nogle helt urimelige forventninger til hvad Tesla skal dække under 8års garantien på drive unit og batteri, men måske det er fordi Tesla tidligere har behandlet kunderne som konger. Jeg forstår godt det er træls når ting går i stykker, men jeg savner bare lidt rimelighed i forventningerne til Tesla.

+1

Naturligvis siger folk ikke nej tak til Teslas gavmildhed hvad angår garanti, men der er nogle der forventer en generøsitet der er langt over standarden i branchen og udover det der står i garantibestemmelserne. Og jeg taler ikke nødvendigvis om trækaksler. Er sikker på der er nogle der presser citronen og ikke er i god tro.

Jeg kan ikke huske om Tesla skrev noget andet i gamle dage, men deres nuværende officielle 8 års garanti dækker "kun" batteri og drive units: https://www.tesla.com/sites/default/files/downloads/tesla-new-vehicle-limited-warranty-da-dk.pdf

Har selv fået udskiftet trækaksler/half shafts og der nævnte de specifikt at det kun dækkes af den 4-årige/80.000km garanti, hvilket jeg også forventede. Kender til gengæld til 2 tilfælde af VW/Audi ejere der blev spist af med at drivaksler og tilhørende manchetter er sliddele og derfor ikke dækkes af nyvognsgarantien. 

Begrænset garanti på batteri og drivenhed
Tesla-litiumionbatteriet ("batteriet") og drivenheden er yderst avancerede komponenter i bilens
motor og transmission, der er udviklet til at kunne holde til ekstreme kørselsforhold. Den
begrænsede garanti på batteri og drivenhed dækker reparation eller udskiftning af Teslas
avancerede batteri og drivenhed i tilfælde af fejl eller defekter i batteriet eller drivenheden og er
din garanti for tryghed med forbehold for de nedenfor nævnte begrænsninger.
Hvis der er behov for reparation af batteriet eller drivenheden i garantiperioden, vil Tesla efter
eget skøn reparere enheden eller udskifte den med en ny enhed eller en enhed, som er blevet
renoveret eller istandsat på fabrikken. Udskiftning af batteriet i garantiperioden genskaber
muligvis ikke køretøjet til en "som ny"-tilstand, men i forbindelse med udskiftning af et batteri vil
Tesla sørge for, at udskiftningsbatteriets energikapacitet som minimum er den samme som det
originale batteris, før fejlen opstod, under hensyntagen til andre faktorer, herunder alder og
kilometertal.
For at give dig endnu mere sikkerhed dækker den begrænsede garanti på batteri og drivenhed
også skader på dit køretøj efter en batteribrand, også selv om det er førerens fejl. (Dækningen
omfatter dog ikke skader, der allerede var opstået, før en batteribrand, eller nogen anden skade,
hvis batteribranden opstod, efter at dit køretøj allerede var totalskadet).
Køretøjets batteri og drivenhed er omfattet af denne begrænsede garanti på batteri og drivenhed
i en periode på:
• Model S og Model X – 8 år (undtagen det originale 60 kWh batteri (fremstillet før 2015), som
er dækket i en periode på 8 år eller 125.000 miles/200.000 km, alt efter hvad der indtræffer
først).

PeterE
PeterE Jul 11
Der er vist også nogle af de første danske Model S ejere som fik en gylden mundkurv i form af permanent garanti for bare at holde deres mund. Har jeg hørt fra en ven.