Loading...
dk

Roadtrip uden Type 2 kabel? | Tesla Forum

jacobc
jacobc Jul 11
Hej alle, jeg skal på et roadtrip rundt i det sydlige Norge om et par uger (Skien-Voss-Bergen-Stavanger-Kristiansand-Skien). Jeg ved at Norge er elbil-land nr. 1 og at der er en del SuperChargere deroppe, men er eer “nok” til at dække sådan en rundtur?

Har endnu ikke, 3 måneder efter jeg fik min TM3 LR, fået et Type 2 kabel fra Tesla, så jeg er begrænset til SC og evt. andre ladestationer med CCS. 

Så spørgsmålet er om jeg skal skaffe et Type 2 kabel på anden vis (låne/leje)? Skal afsted om 2 uger. 

Jacob
Dendanskeridder

Jeg kunne virkelig ikke forestille mig at det var noget problem. 
Der er mange SC'er og andre hurtigladere på vejen dertil.
Ellers så ved jeg det kan lejes hos Eon for 50 kr om måneden:-)

Held og lykke

SuneH
SuneH Jul 12

fx Grønn Kontakt har CCS ladere mange steder med indbygget kabel. Så der bruger du bare CCS stikket (går ud fra du kører model 3, hvor det jo er standard). Har netop hentet deres app og oprettet mig - det var ret simpelt. Så starter man laderen via app'en. 

bskaarup
bskaarup Jul 12

The ultimate EV tourist guide to Norway

Charging map

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jul 12
jacobc
jacobc Jul 12
Jeg siger mange tak for svarene. Har fået oprettet mig på diverse BKK, Fortum og Grønn Kontakt og kan se at der faktisk er en del CCS ladere rundt omkring. 

Konklusion: jeg dropper Type 2 kablet :-)

Dbh
Jacob
mbk
mbk Jul 14

Er sikker på du kan låne et hvis du vil, hvis du skriver hvor du bor henne i landet er her sikkert en som tilbyder. Tror sagtens du kan klare dig uden, men der er da sjovere at have et med end at savne det. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jul 14