Er der andre der har haft problemer med temperaturreguleringen i M3 (premium interiør) når den står på AUTO? Overordnet er bilen OK til at holde den givne temperatur (fx 23c), men jeg synes ofte at den alt for pludseligt blæser kold eller varm luft ind, og på underlige tidspunkter. Nogle eksempler:
- Hvis klima står på 23c og det er fx 25c uden for starter den altid med at piske meget kold luft ud de første par minutter. Det betyder at man sidder og pis fryser det første stykke tid hvis man fx har shorts på.
- Hvis klima står på 23c men der omvendt er fx 21c uden for (som stadig er varmt!) så starter den med at blæse lidt lun luft ind i kabinen, selvom det bestemt føles som at der allerede er langt over 23 når jeg sætter mig ind. Så går der et par minutter, og så finder den ud af at der måske er lidt for varmt og begynder så at sende kold luft ind.
- Under lange køreture kan jeg tit mærke at den pludselig starter med at blæse væsentlig koldere luft ind, uden at jeg har rørt ved indstillingerne. På intet tidspunkt har jeg tænkt at kabinen trænger til køling, når den starter på det. Så går der lidt tid og så stopper den igen.
Undskyld den lange post -- det er lidt svært at forklare. Det virker lidt som en PID regulering med alt for store udsving. Nogen der har oplevet noget lignende?
PS: jeg har prøvet at aktivere/deaktivere recirkulation sammen med AUTO, men synes ikke rigtig det gør en forskel.