Loading...
dk

85D og supercharger hastighed | Tesla Forum

burns
burns Jul 13 '19
Synes godt nok opladning er blevet sløvt, særligt over ca 60%.

Opladede i dag fra 24% til 80% og det tog 45 minutter! Jeg var alene på laderen. 27 minutter efter start fik jeg beskeden at den snart var fordi og idle fees ville løbe på. Her plejer den at være færdig efter ca 5 minutter, men denne gang tog det 18 minutter.

Med den hastighed kan man da ikke bruge bilen på langtur mere. Tager en evighed at lade. Øv.

Tror ikke blæseren startede en eneste gang, så lav var ladeeffekten.
KimT
KimT Jul 13 '19

Tja som skrevet i en anden tråd oplevede jeg det også sidst jeg var på SuC med min 70D. Her min "gamle" kurve og den nye. Og så til sammenligning har jeg også lagt Tesla Bjørns ladekurve ind fra da han besøgte en 350kW lader med hans model 3.

Jeg ser IKKE frem til turen til Berlin med de ladehastigheder.....

burns
burns Jul 13 '19
Jeg håber godt nok at hastigheden sættes op igen for ellers er vi da vist blevet snydt.
Gustavsfar
Gustavsfar Jul 14 '19

Mon ikke vi skal regne med at denne reducerede ladeeffekt på SuC blot er midlertidig mens Tesla undersøger om det kan relateres til den brand i Shanghai eller hvor det nu var.

Under alle omstændigheder er det uanstændigt, og meget arrogant af Tesla intet at melde ud om den reducerede ladeeffekt og batterikapacitet.

Det slipper de under ingen omstændigheder godt fra. Det er enorm dårlig kommunikation og dårligt købmanddskab, som tilsammen med meget andet kan være med til at grave deres  egen grav.

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 14 '19

Først og fremmest vil jeg foreslå at vi sammen forfatter et brev til Tesla DK for at høre om de vil oplyse os om hvad der foregår. Såfremt at de ikke svarer eller hælder vand ud af ørerne så hedder det vel FDM eller advokat og fælles søgsmål.

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 14 '19

Ville jeg egentlig gerne men tager på ferie i morgen. Er tilbage om 2 uger og vil så se på det.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jul 14 '19
griffel
griffel Jul 14 '19
Meget belejligt var det stort set samtidig de lukkede for telefoner og email....
Kiefer
Kiefer Jul 14 '19

Jeg har stadig en bil der kører på 8.1. så er der jo en at samenligne med i forhold til alle dem der har opdateret software med nedsat ladehastighed.

KimT
KimT Jul 14 '19

Vi kører til Berlin på Søndag, og har data fra sidst vi var afsted. Så er spændt på at se forskellen - eller faktisk ikke. Gruer for hvor lang tid ekstra det tager.....

HenrikD
HenrikD Jul 14 '19

Ved ikke om jeg er glad eller ej :-( Var i Tyskland sidste uge og undrede mig over ladning skete ved 75-80kwh. Jeg synes nemlig at det plejede at være 115-120 kwh.

MOS
MOS Jul 17 '19

Jeg har lige et par data fra SuC i går.

Ankom til Haverslev efter knap 20 km kørsel. Var alene på ladepar og fik ca. 85 kW ved 8% SoC. Virker lidt lavt. Batteriet burde have været rimelig varmt, da det var varmt i vejret med over 20 grader og solskin.

Lidt senere holdt jeg ind ved Hedensted. Her fik jeg 116 kW peak. Jeg holdt desværre ikke øje med, hvor hurtigt ladeeffekten faldt, men min fornemmelse er, at den nok faldt hurtigere, end den plejer, for den var kun kommet op på 62% SoC efter et toiletbesøg og en burger, hvor jeg plejer at komme op på ca. 75-80% ved en tilsvarende pause. Det kan dog være, at tiden har spillet mig et pus.

Jeg har nu flere gange oplevet, at jeg nogle gange får nedsat ladeeffekt, mens jeg andre gange får fuld power. Det virker altså lidt tilfældigt. Jeg har stadig en hypotese om, at forskellen kan skyldes batteritemperaturen. Måske kræver den seneste FW en væsentlig højere batteritemperatur end tidligere, før den tillader max. ladeeffekt? Det ville i hvert fald kunne forklare, at jeg fik nedsat ladeeffekt i Haverslev, hvor jeg vil estimere batteritemperaturen til at have været ca. 20-25 °C, mens den sikkert har været over de 30 °C, da jeg ladede i Hedensted.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jul 17 '19
Ice2EV
Ice2EV Jul 17 '19

Ang batteri temperatur.

Da vi fik El Rakettos(model 3 LR AWD), var der lidt lade issues til at starte med. De forsvandt med et par opdateringer.

However, da jeg på et tidspunkt var på supercharger og havde support i røret, fik jeg oplyst at batteri temperaturen var 40 gradet og det var meget fint. Det var efter ca 30 km motorvej og 5 km motortrafikvej. Eller ca 25 minutters kørsel.

Support sagde også de havde ønsket at batteri temperaturen kunne findes i charging menuen. Men det havde US ikke ønsket.

JGJ
JGJ Jul 25 '19

Kære alle berørte af Teslas opdatering af software, jeg fik også taget 10% af min kapacitet på 85D over night og har sendt en officiel klage til Tesla i Aarhus med svarfrist til 15 Aug. hvorefter jeg tager kontakt til FDM for juridisk hjælp, da nedsættelsen af kapacitet og ladehastighed er en kæmpe forringelse af den vare jeg købte. Det vil være alle tides hvis der kunne komme overblik over hvor mange vi er, det vil understøtte sagen, og kunne også udgøre et pres på Tesla, så vi ikke skal igennem energikrævende retsager. Meld gerne ind med PBér

Johannelund
Johannelund Jul 25 '19

Vedr SUC ladehastighed og evt reklamation til tesla

8 års garanti på batteri ser ud til at bortfalde hvis man ikke holder sin bil SW opdateret, desuden kan jeg se på Hinnerupauto.dk er batterikølevæske skal udskiftes for hver 80000 km

Desuden bør i tjekke hvilke batteri version i har

jeg vil ikke tro at tesla har sat suc ladehastighed ned uden grund,

At de har sat ladehastigheden ned på SUC kan måske også skyldes at MS3 skal dele ladestander med SX og de har jo som bekendt ikke samme max

og jeg vil tro at I roligt kan regne med at hvis I ikke har overholdt sw opdateringer eller udskiftning af batterikølevæske intervallerne har FDM ingen chance og jeres garanti er bortfaldet

Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Jul 25 '19
KimT
KimT Jul 25 '19

Skift af batterikølevæske er droppet. Jeg skal have min ind til skift af airbag/styrekugler. Det falder sammen med 160.000. Og alt hvad de vil gøre er stramme undervognen op og rense bremser og skifte bremsevæske og div filtre.

Men jeg vil IKKE acceptere at ladehastigheden er sat ned med over 25% - det gør at jeg ikke vil tage vores 70D til Italien. I forvejen tager de. 1700km ca. 4,5 timer på SuC. Men de nye hastigheder vil den stige til 6,5-7 timer. Hvis de mener at hastigheden er sat ned for at beskytte batteriet, må de sku løse problemet og skifte batteriet. Og hvad gør det lige for gensalgsværdien af bilen, samtidig med at hastigheden er blevet sat op for nyere modeller af S/X (de kan vel klare op til 150kW, og den nye Raven kan vel klare samme hastighed som 3'ern som pt. er ca. 190kW på Ionity)

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jul 25 '19
Zyp
Zyp Jul 25 '19
Kører pt igennem Europa med en 90´er (2015)
Det er en stor glæde at se hvor meget hurtigere vores bil lader nu. Den ryger direkte op på 110-116 kw og fortsætter med en ret høj styrke op til “næsten fuld”.
Det er markant bedre end vi har prøvet før - og enormt dejligt når man har 4000 km der skal køres.
Så det er ikke et generelt problem at der lades hurtigere , men det kan jo godt være at det er blevet mere individuelt i forhold til batteri version.
Arnten
Arnten Jul 25 '19

Netop kommet hjem fra en tur til Italien i vores 70D. Vi kørte tilsvarende ture i 2017 og 2016.

Min kone og jeg snakkede undervejs om, at vi oplevede at ladetiden var steget markant i år sammenlignet med de øvrige år vi har kørt samme tur. Særligt udtalt når batteriet var ca 35-40% opladt. Interessant (og skræmmende) at høre at mange andre har oplevet det samme. Og ser frem til information fra Tesla om emnet og hvad de vil gøre for at afhjælpe det. 

Forummets indlæg er redigeret af Arnten Aug 1 '19
Arnten
Arnten Jul 26 '19

Jeg har desværre ikke log over de præcise data. Men vores indtryk (gæt) er at ladetiden er øget med ca 30% (bortset fra mens batteriet var næsten helt tomt, hvor hastigheden var ok)

koden
koden Jul 29 '19
Citat fra Johannelund

Vedr SUC ladehastighed og evt reklamation til tesla

8 års garanti på batteri ser ud til at bortfalde hvis man ikke holder sin bil SW opdateret, desuden kan jeg se på Hinnerupauto.dk er batterikølevæske skal udskiftes for hver 80000 km

Desuden bør i tjekke hvilke batteri version i har

jeg vil ikke tro at tesla har sat suc ladehastighed ned uden grund,

At de har sat ladehastigheden ned på SUC kan måske også skyldes at MS3 skal dele ladestander med SX og de har jo som bekendt ikke samme max

og jeg vil tro at I roligt kan regne med at hvis I ikke har overholdt sw opdateringer eller udskiftning af batterikølevæske intervallerne har FDM ingen chance og jeres garanti er bortfaldet

-----------------------------------------------------------------------------
batterikølevædske... 
ved køb af bilen fik vi vel et eller andet udleveret med atd er er 8 års garanti?
Samtidig må der jo have stået at man skal huske at opdatere samt overholde udskiftning af vædsken..? Eller?
RobertJ
RobertJ Jul 30 '19

Den fornemmelse for 30% passer meget fint. Se på bms max charge værdi, ændringen er fra ladning på suc, og lige efter stikket er trukket ud. Suc ladning begrænset til 56 fra 93.9

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Jul 30 '19
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 »