Loading...
dk

“Træt” navngation | Tesla Forum

KimT
KimT Jul 21

Min navigation holder ferie ! Er på vej syd for Berlin. Eneste stop den selv har kunnet finde i dag har været det første i Busdorf. Den kan fint finde SuC manuelt, men den bruger dem ikke til navigation. Lige nu holder vi i Herzsprung, og har prøvet at sige jeg skal hjem igen. Den finder nu slet ingen ladestop.

PS Ja det tyder på min max ladeeffekt er begrænset ca 20-26kW. 

MOS
MOS Jul 21
Og du har vel prøvet at lave et reset? Jeg har selv haft dårlige erfaringer med netforbindelsen i Tyskland, så måske er det netforbindelsen, der er problemet.
KimT
KimT Jul 21

Ja da flere gange. Har ikke oplevet at navigation mellem SuC skulle være ramt af dårligt internet. Og den finder heller ingen SuC via ruteplanlægning selv om der er signal

KimT
KimT Jul 21

Her er hvad den viser når jeg f.eks. siger jeg vil hjem

MOS
MOS Jul 21
Det ser mærkeligt ud. Jeg ville nok kontakte Tesla support. Håber du finder ud af det og finder lademuligheder på vej hjem. Ellers skal der godt nok hypermiles! ;-)
Forummets indlæg er redigeret af MOS Jul 21
fmm1000
fmm1000 Jul 22
Prøv at bruge din telefons internet til bilen. Du er nr. To jeg har hørt har haft dette problem nu.. Ellers kan du på superchargers.info finde adresserne på superchargers og så bruge din telefons navi.
KimT
KimT Jul 22

Her et billede mere.

Hvis man trykker på "lynet" får man fint en oversigt over samtlige SuC, og kan også se status (trykkede tilfældigt på Bispingen). Og det er den måde jeg har brugt navigationen på i går; altså ved manuelt at vælge den næste SuC og trykke på "Navigate". Så der er ingen problem med netværk.

Men som man kan fornemme af billedet - med masser af genskind, så er de alle "duset" ud. Det er faktisk kun de 4 nærmeste SuC'er der er røde på kortet. Jeg ikke huske om det er normalt.

MOS
MOS Jul 22

Det er helt normalt, at de er "duset" ud. Det er kun de SuC, bilen mener, der aktuelt er strøm nok på batteriet til at nå, der er fremhævet. Man plejer dog sagtens at kunne vælge at navigere til en af de "dusede" - dog for egen risiko mht. at løbe tør for batteri.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jul 22
MichaelS
MichaelS Jul 23

Havde også meget mærkelig/sløv navigation i går hjem gennem Tyskland. Måtte resette med 4 fingre greb (dvs både rullehjul og knapper over det). Den brugte ekstrem lang tid på at finde vej hjem (ca 3-5 min), tror det er fordi jeg har sat omdirrigering til ved traffikpropper. Desuden var med/uden færger helt til hest. Jeg tror vores CPU har nået grænsen for Teslas SW updates. Gad vide om man kan få en ny hurtigere i en 2015 model.

Forummets indlæg er redigeret af MichaelS Jul 23
BOF Administrator
BOF Jul 23

@KimT Det lyder altså helt vildt skummelt. Har du tid/lyst så hold os gerne opdateret. 

Kims
Kims Jul 23

Du har slået online route fra i navigation menu.

KimT
KimT Jul 23

@MichaelS - ja den er meget sløv for tiden. Selv en lille route på 15km kan tage lang tid at planlægge.

@Kims - det betyder intet om den står til online route eller ej. Resultatet er det samme.

Har ringet til Tesla. De kunne ikke gøre andet end at skubbe en FW update ud. Så må vi se når den engang er downloaded. Ellers skal bilen ind og have skiftet airbag og styrekugler d. 1/8

BOF Administrator
BOF Jul 23

Jeg havde lige fat i Tesla Salg for lidt info. Og fik i den forbindelse fortalt at det hjælper på MCU at den ikke skal huske på alle de adresser der er indtastet i Destination. Man kan trække ældre adresser ud til højre og derved slette dem. Desuden nulstill trip tæller. Begge hjælper på at gøre MCU hurtigere. 

Ikke noget nyt. men bare til Info til alle nye. 

Forummets indlæg er redigeret af BOF Jul 23
KimT
KimT Jul 23

Jeg har under 20 liggende - så det er ikke det.

Ja det med Trip A og Trip B tælleren har de også sagt på et tidspunkt at det kke bare er en sum, men samtlige ture man har kørt den gemmer. Så dem nulstiller de også gladeligt når man har bilen inde......

KimT
KimT Jul 23

De skubbe 2019.20.4.3 ud, og det tyder på at den har løst problemet.

Den kom fra version 2019.20.4.2

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jul 23
KimT
KimT Jul 25

Så fik jeg skubbet 2019.24.4 ud i dag, og sørme om problemet ikke er kommet igen.........

KimT
KimT Aug 2

Så har jeg haft bilen forbi til udskiftning af airbag og styrebolte samt dræn i bagklap.

Da jeg fortalte om problemet var det første svar at det havde de hørt om før, og det bar bare en bit der skulle vendes. Men så let var det ikke. Via remote diagnosticering fandt de ud fejl i en "memory file". De fik så re-installeret nogle filer. Så det kom til at koste mig en teknikker time.

Håber ikke at det er starten på korrupte filer => udskiftning af MCU1

Forummets indlæg er redigeret af KimT Aug 2
Kiefer
Kiefer Aug 2

Udskiftningerne af styrebolte og airbag, det var en del af tilbagekaldelsesprogrammet, ikke?

Vi fik en gang for nu snart flere år siden at vi ville blive kontaktet, men har intet hørt. Kontaktede du dem selv, eller hvordan?

Der kan vær eforskellige årsager til en fil bliverkorrupt, man ja en halvdefekt MCU kan sagtens være årsagen.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 2
KimT
KimT Aug 2

Ja jeg tog selv kontakt til dem. Bilen runder 4år om 1 mdr, så tænkte at det skulle ordnes inden syn (De fandt også slør i bagerst bærearme). Fik også oprindeligt mail om at vi ville blive kontaktet. Men du booker bare tid igennem app'en.

Overhørte en samtale hvor de sagde at mail var lukket ned, og telefon undgik de også helst. De fik simpelthen så mange daglige opkald om råd til hjemmeladning og skoler m.m. der ville lave projekter om Tesla. Men det er du/konen jo bekendt med, med alle de gange jeres X får hjemve og vil forbi værkstedet ;-)

Forummets indlæg er redigeret af KimT Aug 2
burns
burns Aug 2
Jeg kan bekræfte at navigationen ikke vil vise superchargers på vej mod Berlin. Heller ikke hvis man bruger telefonens Wi-Fi deling. Sælger man på adressen på den supercharger man vil hen til, så er den dog markeret på kortet med et supercharger symbol og man kan klikke på det. Og Tesla havde netop fikset kortet i min lige ingen garantiudløb, men det har de åbenbart ikke gjort særlig godt.
Sider: 1 2 »