Loading...
dk

Tesla i spil i finanslovforhandlingerne... | Tesla Forum

OleKrohn
OleKrohn Oct 14 '14

se evt. Finans på news kl. 12.15.

120281
120281 Oct 14 '14

Ole: Gerne indsæt link.

Har du selv fået købt ? nu du ikke fik købt den Taxa Tesla.

gw
gw Oct 14 '14

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-73909195:krohn-venstrefl%C3%B8jen-vil-forl%C3%A6nge-afgiftsfrie-elbiler.html

Øv for Tesla hvis det går igennem som forslået. Håber da det kan forlænges også for Tesla, ellers er det nok slut med nye Tesla i DK.

Daniel12
Daniel12 Oct 14 '14

Er det korrekt forstået, at afgiftslettelsen gælder indtil 31. december 2015? Hvordan fungere det så, hvis man bestiller bilen og betaler depositum f.eks. 1. oktober 2015, men bilen først bliver leveret 1. januar 2016? 

Gætter på man betaler registreringsafgiften lige inden man fysisk får pladerne (som ved import), men det vil jo så sige, at man egentlig har halv travlt hvis man skal have sig en tesla i garagen inden udløb.

Ps. Tak for interessant forum. Vi har snakket om at få tesla som firmabil, men måske der skal være kortere mellem tanke og handling nu :) 

OleKrohn
OleKrohn Oct 14 '14

Der er intet afgjort endnu, men interessant, at det er på bordet...

krogsgaard
krogsgaard Oct 14 '14

Det er dumt, enten eller. Typisk at man splitter mellem hvad er luksus og ikke. Hvad hvis der kommer en passat med et dyrt super batteri, så man kan køre langt, men desværre koster 600000kr. Det er så dumt som det kan være. Man lægger en grænse som bremser mere end hjælper. Mener stadig ikke de fatter en fløjtene skid!

Kristian70k
Kristian70k Oct 14 '14

ja det er mega snævert.. det er direkte modsat fremmende på en grøn aftale.. det er jo tesla der kan levere en bil der kan bruges længere afstande.. derfor er det da ikke luksus.. men en bil flere vil have råd til fordi den er billig i drift.. de er sku godt nok mega dumme i tiden.. lorte venstrefløj....

krogsgaard
krogsgaard Oct 14 '14

lige netop. man kan vel forestille sig en tesla til 540.000 kr og en tilsvarende "grøn" ICE bil som med "langt på literen" for nedsat registreringsagfgift, faktisk bliver billigere end en mere grøn elbil. Det er godt nok gennemtænkt. Enten forlæng eller lav registreringsafgiften om.

krogsgaard
krogsgaard Oct 14 '14

Så må danmark bare vente på model 3, som bliver den eneste der kan sælges i danmark. Vi andre kan så glæde os over en højere pris på vores eksisterende biler, som bliver meget dyrere.

T3S7A
T3S7A Oct 14 '14

Tja - ikke nu jeg skal sige, hvad sagde jeg. Håber da ikke de har fået inspiration af mine indlæg. 

Men som jeg har skrevet før, og også derfor for flere måneder siden gættede på at afgiftfriheden netop bliver som beskrevet i artiklen, så har og er, Danmark et land, hvor det skal koste at være. Vi skal ikke have dyre luksus ting, og hvis vi skal have det, så skal der betales. 

Nu er jeg 100% sikker på at afgiftsfriheden på elbiler fortsætter efter udgangen af 2015, og er sikker på at det bliver som jeg har gættet på for lang tid siden. Så sørg for at elbilen er i hus, inden udgang af 2015. Det hjælper ikke at at den er bestilt, den skal være betalt for indreg. før denne dato. Derefter kan Tesla godt lukke ned i DK igen, i hvert fald indtil Model 3 kommer. Men så er vi i 2017, så kommer næste omgang, hvor der nok helt bliver lukket for afgiftfritagelsen på elbiler. 

Grøn omstilling min bare r.... Har set det så mange gange før, og de gør det igen. Og som med solcellerne, så vil det være en smal sag at gennemføre, da man vil have befolkning bag sig. Alle dem, som ikke har tænkt at købe en Tesla (læs råd), nikker troligt op om forslaget, for skal vi ikke, så skal de andre da ikke kunne købe den billigt. Næææ, Janteloven lever. 

krogsgaard
krogsgaard Oct 14 '14

Man kan da håbe på at skat i det mindste kan regne ud at der skal være fradrag for elbiler over 450000 kr skal have alm fradrag fordi de kan køre "længere på literen", ellers er det faktisk det samme som at give ekstra afgift på elbiler over 450000 kr. Men igen det tænker jeg ikke de er kloge nok til desværre.

Hookmaker
Hookmaker Oct 14 '14
Undskyld mig, men det er den sædvanlige pladderballesnak for 115. gang. For det første er intet sikkert i dk før det er besluttet, så indtil videre kan vi sove roligt. For det andet er der EU. Danmark får ikke bare lov til at afgiftssætte som man vil længere. Én ting er de afgifter vi har, men nye afgiftssystemer og modeller skal godkendes af EU og må ikke være konkurrenceforvridende på tværs af EU POLITIK OG GRÆNSER.
Og så er der lige spørgsmålet om rationaler og logik, som jo i forvejen er helt ude i hampen på vores afgiftssystem. Skal boliger over 4 millioner så ikke også lige have en "luksus" afgift på en 10-20 procent på ejendomsskatten?? Hvad med vin til mere end 100 kr flasken? Lad os lige få 50% moms på her også. Og sådan kan vi blive ved og ved.
T3S7A
T3S7A Oct 14 '14

Hookmaker: Sådan er det jo også på boligmarked i dag. Over 3 mill, betaler man 3% ejendomsskat. 

nicom
nicom Oct 14 '14
Jeg håber at politikerne kommer til fornuft og forlænger den eksisterende afgiftsordning med adskillige år da denne ordning er meget retfærdig mht CO2 udslip ved bilen og vil fremme grønne initiativer/firmaer som Tesla . "Men også hybrider som bmw i3rex har næsten ingen afgift"
Jeg håber absolut ikke at afgifterne bliver ændret negativt for Tesla ..... Ikke en gentagelse af den ødelæggende lovgivning som regeringen indførte vedr solcelle ordning i november 2012..

Men jeg er holdt tro på politikerne . Model x er min inden udgangen af 2015 ;-)
fmm1000
fmm1000 Oct 14 '14
Syntes det er lidt svært at gennemskue. Ø
De ændringer som måtte komme gælder de straks eller først ved udgangen af 2015.
T3S7A
T3S7A Oct 14 '14
Nu er intet jo sikker, men der kommer næppe nogen negativ ændring før start 2016.
Kiefer
Kiefer Oct 14 '14

Jeg forstår ikke ideen, skal ICE biler så stadig have nedslag for km/l, så kan det jo være Hookmakers idé om en 16ccm nitro motor der gør bilen kan køre 1000km/l bliver noget man skal have indført...

Har Esben Pedersen fra Tesla været ude og kommentere "ideen" endnu?

/Martin

Niels
Niels Oct 14 '14

hvilken 'garanti' for afgiftfritagelse har vi indtil 31/12 2015 ?.

kan politikkere lave det om før ?

jeg tænker at hvis jeg sælger min p85, kan de så ænde afgifterne inden levering af ny...vil meget nødig stå uden en tesla

Niels
Niels Oct 14 '14

iøvrigt er der 'stats garanti' for missundelses afgift på en luxus bil når afgifter bliver lavet om. Heldigvis kommer tesla til den tid med en billigere model III.

jeg kan tilføje at staten fik flere af mine penge (moms af en dyr bil) end de ville have fået i afgift og moms af den jeg ellers ville have købt...her ville de kun have fået 80-90.000 kr. istedet kan de nu glæde sig over alt den moms de fik.

Forummets indlæg er redigeret af Niels Oct 14 '14
Stuckmann
Stuckmann Oct 14 '14

de tænker jo bare ikke på miljø men rent og skær jantelov. men det er jo bare Enhedslisten og SF politik når det er værst

Sider: 1 2 3 4 »