Loading...
dk

Tesla i spil i finanslovforhandlingerne... | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Oct 14 '14

Og husk at enhedslisten og SF kun tænker på deres egne vælgere, og de bor mere eller mindre kun i det indre af de større byer, specielt København.

Os andre der vælger at bo lidt uden for de større byer er jo de værste mennesker der findes ifølge SF og Ø...

Jeg synes det er ldt ærgerligt at de partier der ellers påstår de er grønne er med til at ødelægge den udvikling der endelig er ved at komme bare en lille smule igang.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Oct 14 '14
Tja der er jo ikke mange der nævner at alene momsen på en P85D svarer til afgift OG MOMS på +10stk. Citroën C1 ere. FU...g vanvittigt!
krogsgaard
krogsgaard Oct 15 '14

Enhedslisten er radikaliseret bare mod venstre. Kan også huske de foreslog man skulle betale 80% ved hushandel. De er sindsyge og ikke til at snakke med. Håber venstre mf kommer med et modsvar.

Forummets indlæg er redigeret af krogsgaard Oct 15 '14
kurgan
kurgan Oct 15 '14

Det virker ikke somom de har tænkt det helt igennem, virkeligheden er jo at de folk der idag køber en tesla, istedet kommer til at købe en stor, muligvis brugt, Audi/Mercedes

Og jeg tænker resultatet er at den del at udviklingen af elbilsinfrastrukturen der idag financieres og drives privat, vil dø.

Og vi snakker om indregistreringsafgift på ca 200 biler/år af beløbet over 400000.. så i bedste fald 200m som alligevel ikke bliver til noget.

Til gengæld får man sat en brugerbetalt miljøvinding på stop...

krogsgaard
krogsgaard Oct 15 '14

Som jeg læser det vil de generelt hæve registreringsafgiften, så de kan få flere penge til kollektiv og cykelstier. Hvilket i sig selv er fint nok, det skal bare ikke tages fra miljøvenlige biler og mindre biler, det er jo direkte modsigende. Kommer aldrig til at forstå dem.

Kiefer
Kiefer Oct 15 '14

Og hvis man læser deres partiprogram er de ideer de kommer med jo en direkte modsigelse af hvad de "officielt" mener...

/Martin

Maho
Maho Oct 15 '14
Hvem er det præcist som har lavet lovforslaget? Er det EL eller S eller en samlet regering eller hvordan?
Forummets indlæg er redigeret af Maho Oct 15 '14
PeterJ
PeterJ Oct 15 '14

At brokke sig på dette forum flytter ikke noget ! En Tesla demonstration rundt om Christiansborg og med bannere på bilerne : "400km strøm i tanken", så deltager jeg. Det giver presseomtale osv. Hvem skaffer bannere ?

Daniel12
Daniel12 Oct 15 '14

Det er Enhedslisten, som har udfærdiget forslaget og SF bakker det op. Regeringen meldte ud i morges, at de i princippet støtter en grøn omlægning af reg.afgiften, men at det ikke er besluttet at det skal væreEL's (og SF) fremlagte model.

Citat fra Maho Hvem er det præcist som har lavet lovforslaget? Er det EL eller S eller en samlet regering eller hvordan?

Maho
Maho Oct 15 '14
Ok, så er det jo ikke så seriøst som jeg fik opfattelsen af i går....
Jeg synes det er så ærgerligt hvis man dræber den eneste bil som reelt kan tage kampen op mod "alm" biler ift brug/distance
Sithfury
Sithfury Oct 15 '14

Jeg har længe regnet med at der vil komme en afgift på, hver gang de ansvarlige er blevet spurgt om de ville forlænge afgiftfritagelsen, har de sagt ret klart nej. Så i forbindelse med udmeldingerne fra SF/Enhedslisten, har jeg i dag bestilt en Tesla Model S85D :-)

Det her drejer sig ikke om fornuft, det handler om stemmer, og om at indkræve flere penge, som så kan uddeles af politikkerne til deres egne feelgood formål.

Først tog de solcellerne, nu tager de elbilerne..

T3S7A
T3S7A Oct 15 '14
Citat fra Sithfury

Jeg har længe regnet med at der vil komme en afgift på, hver gang de ansvarlige er blevet spurgt om de ville forlænge afgiftfritagelsen, har de sagt ret klart nej. Så i forbindelse med udmeldingerne fra SF/Enhedslisten, har jeg i dag bestilt en Tesla Model S85D :-)

Det her drejer sig ikke om fornuft, det handler om stemmer, og om at indkræve flere penge, som så kan uddeles af politikkerne til deres egne feelgood formål.

Først tog de solcellerne, nu tager de elbilerne..

Bestemt også sådan jeg ser det. Kan godt være det kun er et udspil nu her, men der kommer helt sikkert ændringer på det område. Måske endda være end hvad udspillet i første omgang giver tegn til. Kunne være prisloftet på 450K, bliver til 400K. Eller at elbiler over maks beløb, betaler afgift af hele bilensværdi og ikke kun det som overskrider loftet. De kunne komme årlig afgift på elbiler, vægtafgift ( den tror jeg også kommer, måske ikke i denne runde, men på sigt, helt sikker ).  

MrCoffee
MrCoffee Oct 15 '14
Hvorfor er det så svært generelt at glæde sig på andre folks vegne, hvorfor er det at vi alle helst skal køre rundt i Nissan Leaf, så ingen skiller sig ud? Det er til at kaste op over.

Løb engang N.Y. Maraton. Bagefter pakkede vi medaljerne i kufferten, indtil vi så folk stolt gik med den om halsen i dagene efter og fik en masse positiv feedback fra amerikaneren på gaden. Havde vi gjort det efter Kbh. Maraton havde folk tænkt blærerøv og klaphat. Nu er der endelig en sjov miljørigtig bil på gaden, men i mine øjne ingen tvivl om at den bliver beskattet ekstra fordi den er dyrere end gennemsnittet vi alle helst skal leve efter ! Ærgerligt og pinligt.
PerPower
PerPower Oct 15 '14
Er der nogen der ved om regeringen kan lave om på reglerne for afgiftsfritagelse og indføre det inden den 1.1.2016? Eller om det er låst til og med 2015?

Hvis nævnte forslag gennemføres "over night" med fuld afgift over 450.000 kr. kommer en P85D til at koste ca. 2 mio kr. når den leveres...
T3S7A
T3S7A Oct 15 '14

Ingen kan da siger noget med sikkerhed. Men tvivler meget stærkt på noget bliver ændret i den periode hvor de har sagt elbiler er afgiftfritaget. 

Så er der hellere ikke nogen som har sagt, hvor meget afgift der vil komme på, når/hvis der kommer afgift. 

fmm1000
fmm1000 Oct 15 '14
Læste et eller andet sted at denne slags indgreb normalt sker overnight med hurtig virkning for at undgå brugtmarkedet reagere.

Hvis det sker overnight kan det få kæmpe betydning for dem som har en bil i bestilling. Vil de kunne komme ud af kontrakten?

SQLCPH
SQLCPH Oct 15 '14

Jeg er ny på Teslaforum og er i gang med at overveje om jeg skal skifte min diesel maskinne ud med en el-bil. Så det var et chock at høre om Enhedslistens forslag om loft over afgiftfritagelsen.

Enhedslistens raslen med sablen er jeg dog mere rolig overfor nu. Jeg tror ikke der er opbakning til at ændre på afgiftsystemet på den måde EL foreslår og slet ikke før et valg - det ville være selvmord for den siddende regering. Skatteministeren svarede lidt krypisk i nyhederne at hvis de ændrede noget, og her menes generelt og ikke direkte el-bilen, så gøres det uden varsel for at undgå spekulationer på markedet.

Jeg kan ikke forestille mig at EL får gennemført loft over el-bilen, det ville ikke give mening. Men jeg tænker at det speeder min beslutningsproces op... ;-)

Niels
Niels Oct 15 '14

Kan man så risikere at de ændre inden den 31/12 2015 ? - altså hvis de gør det uden varsel - alternativt er de jo tvunget til at vente med at gøre noget til efter 31/12-2015

SQLCPH
SQLCPH Oct 15 '14

Hej Niels

Du spørger om regeringen kan ændre på noget de allerede har besluttet, nemlig fritagelse af afgift for alle el-biler (uden loft) 2015 med.  Det er et relevant spørgsmål, hvem kan svare entydigt på det så vi ikke spinner videre på formodninger?

Alle ændringer kræver politisk flertal og det kan jeg ikke forestille mig der vil være til at udføre tesla-finten!!!

Forummets indlæg er redigeret af SQLCPH Oct 15 '14
Bianco
Bianco Oct 15 '14

Folketinget kan beslutte hvad de vil. Dog ikke bagud-rettet.

Der er kotyme for at de partier der har indgået et forlig f.eks. om registreringsafgifter, kun ændrer loven når forliget udløber ELLER hvis alle de originale forligsparter bliver enige om at ændre loven tidligere...

Sider: « 1 2 3 4 »