Loading...
dk

Tesla i spil i finanslovforhandlingerne... | Tesla Forum

cvitting
cvitting Oct 15 '14

PeterJ

At brokke sig på dette forum flytter ikke noget ! En Tesla demonstration rundt om Christiansborg og med bannere på bilerne : "400km strøm i tanken", så deltager jeg. Det giver presseomtale osv. Hvem skaffer bannere ?

@PeterJ. Det kan jeg fint lave og sponsorere. En super aftagelig streamer til siden af bilen, som nemt kan monteres og fjernes uden at efterlade klæberester. Jeg deltager også selv gerne i en stor fin demo :-)

Comeback
Comeback Oct 15 '14

jeg stiller også gerne op :) 

Kiefer
Kiefer Oct 15 '14

Jeg fortalte konen om forslaget, og hendes reaktion var at, det vil hun også med til ;-)

Så meget opmærksomhed som bilen laver i trafikken, ja så skal et politisk budskab da også nok blive set på bilen!

FDM har i dag sagt til mig via twitter, at der jo ikke er grund til at have elbiler der kan køre længere end 100 km på en opladning. Min første raktion var "spader" men der er næsten en fornærmelse mod en spade...

/Martin

Lauer
Lauer Oct 15 '14

FDM er meget pro Tyske producenter og derfor kommer de med så hjernedøde udmeldinger. De tyske (og europæiske) elbils løsninger er jo til at grine af med de korte rækkevidder de har. Har også forlængst opsagt mit FDM blad, da jeg ikke har samme holdninger som dem.

Jeg har hovedsageligt købet en Tesla fordi den er den eneste elbil som har en ordentlig rækkevidde. Bor i det mørke jylland og der er mange ting som ikke kan klares indenfor 50 km og slet ikke arbejdsmæssigt.

TMD
TMD Oct 15 '14

Som et kuriosum til Enhedslistens finanslovsindspark:

"Norsk venstrefløj forsvarer Tesla":

http://localeyes.dk/ritzau/r00026-9999-norsk-venstrefloej-forsvarer-luksus-elbilen-tesla/

PBP
PBP Oct 16 '14

Forventer at politikerne besinder sig og kommer med flere incentives til at gå over til grønne biler. De vil helt sikkert skæve til Norges succes.

Ingeniøren havde i forrige uge et indlæg om selvkørende biler. Forskere forventer at vi kan pakke de eksisterende veje med op til 4 gange så meget trafik uden problemer. Her kommer Tesla's teknologi uhyre tæt på de krav der stilles.

Jeg vil foreslå at politikerne øjeblikkelig stopper med at smide 26 mia kr ud til togtrafikken, da det intet godt gør for landet, da for få af skattebetalere får udbytte heraf. Brug de 26 mia til at få vejnettet til at fungere med den nye teknologi. Så kommer der skred i udviklingen, også i de tyndt befolkede egne af Danmark, da borgerne bliver mere mobile. Selvfølgelig skal fremtidens transportmiddel så være elektrisk. Tesla er på det rette spor. Som foregangsland kunne vi måske også være med i fronten og designe fremtidens bil.

Hvis de så fritager elbiler for moms så bliver os der ejer en Tesla Classic rigtig "fornøjede" :)

PeterJ
PeterJ Oct 16 '14

Tak for støtten til Christiansborg-ideen. Hvis vi skal gøre noget, skal det være professionelt og ordentligt. Timing er vigtig. Pressehåndtering er også vigtig. Indtil videre skal vi nok lige afvente de næste politiske tiltag fra partierne. I mellemtiden kan vi jo forberede os lidt. Tak til Vitting for streamer support. Er der nogen Tesla-ejere, der har gode pressekontakter ? Er der nogen med kontakter til et kommunikations/reklame bureau ?

kajakaj
kajakaj Oct 16 '14

~Massiv modstand mod
Enhedslistens bilforslag

~KØBENHAVN: Enhedslistens
ønske om, at de danske
bilejere skal have den
store tegnebog frem får en
kold skulder fra alle dele af
Christiansborg.
Både regeringspartierne
og de borgerlige skyder
nemlig partiets forslag om
at hæve bilafgifterne med
fem-seks milliarder kroner
i forbindelse med finanslovforhandlingerne
ned.
»Jeg tror, at danske bilister
sidste år betalte 35 milliarder
kroner til statskassen,
hvis man lægger det
hele sammen, og det, synes
jeg, er rimeligt. Regeringen
vil ikke hæve skatter og afgifter
i den her finanslov,«
siger transportordfører Andreas
Steenberg (R).
Astrid Krag, Socialdemokraternes
skatteordfører, er
ligeså kategorisk:
»Regeringen vil ikke ændre
på registreringsafgiften
i forbindelse med finansloven.
« BNB

PeterJ
PeterJ Oct 16 '14

@kajakaj, vi skal være opmærksomme på, at afgiftsændringer benægtes til den dag de har vedtaget dem bag lukkede døre og med virkning fra dagen hvor de offentliggøres.

kajakaj
kajakaj Oct 16 '14

@Peter - ja det har du selvfølgelig ret i, men alligevel lidt positiv udmelding fra Borgen.

Hvad sker der for øvrigt forsikringsmæssigt, hvis bilerne bliver væsentligt dyrere pga. afgift, og man så får totalskadet sin bil. Udbetales der så kun erstatning ifht. oprindelig værdi, eller sådan at man kan købe en tilsvarende elbil med afgift?

T3S7A
T3S7A Oct 16 '14

Du får vel forsikringspenge udbetalt til det som din bil svare til, hvis du skulle og købe tilsvarende den dag. Alt andet holder jo ikke.

Tænk hvis man havde vundet en bil. Var jo ikke godt at man så fik 0kr, fordi man ikke havde givet noget for den. 

Og omvendt, får dem som købte nogle af de første minibiler ( 107, C1, Aygo osv ) jo ikke 120.000kr for bilen, hvis den bliver totalskadet, da det var prisen de gav den gang, men hvad en brugt tilsvarende koster nu. (ny koster jo 70.000kr nu )

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Oct 16 '14
gw
gw Oct 16 '14

@T3S7A. Kan godt følge tanken, men så tænker jeg de bliver nød til at hæve prisen på forsikringen, da det ellers er en rigtig dårlig forretning for dem. Og de er jo trods alt ude på at tjene penge.

T3S7A
T3S7A Oct 16 '14

Ja, det er vi da enig om, det tror jeg bestemt også de gør. 

PeterJ
PeterJ Oct 16 '14

I dagens 'Børsen' afviser SF og EL specifikt planer om dyrere Tesla'er (side 11). Lad os blot følge med og se hvad der sker...

Maho
Maho Oct 16 '14
Kan du indsætte link / pdf af dette? Takker
SQLCPH
SQLCPH Oct 16 '14

Det er side 17 i dagens avis men budskabet er klart og dejlig læsning.

Kræver formentlig adgang til børsen da det er fra deres avis.

http://www.e-pages.dk/borsen/172/1/

Henning Hyllested (EL) udtaler: "Der skal en afgiftfritagelse til for alle el-biler. Vi synes ikke at det er et problem at folk køber en Tesla."

Nedenstående stod iøvrigt på nettet d. 14:

http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/292590/enhedslisten_kraever_billigere_elbiler_paa_finanslov.html?hl=YWZnaWZ0

Hvor forslaget om loftet på 450.000 kr stammer fra ved jeg snart ikke? Men mon ikke det med disse udtalelser er lagt ned? Ihvertfald t.o.m 2015 og måske 2016 med også som EL ønsker det!

Forummets indlæg er redigeret af SQLCPH Oct 16 '14
Kristian70k
Kristian70k Oct 16 '14

hvornår skal den finanslov vedtages?

Niels
Niels Oct 17 '14

Ved at lave event og happenings gør man også politikkere opmærksom på et emne - det kan så gøre at de sætter sig sammen (forligs parterne) kigge på sagen før de ellers ville have gjort....træd varsomt og overvej om der skal pustes til ilden eller om den skal glide ud som en dårlig ide. bedre de tager det op efter et valg, så er den fredet til udgang af 2015.

De sidste meldinger fra trafik ordføre og partiformand burde egentlig være nok - de har sagt det offentligt og de er citeret for det i aviser - det kan man altid tage frem hvis det igen bliver røre i andendammen

Kristian70k
Kristian70k Jan 20 '15

Er der nogen der har noget info om afgift fritagelse? den skulle jo gerne snart være på plads? og gerne for en del år :)

Sider: « 1 2 3 4 »