Loading...
dk

Tesla mobile connector til M3 og "det røde stik" | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Jul 30 '19

Ok, min fejl. Jeg troede de kostede 3500, men det er stadig noget af det billigste man finder på markedet for en type 2 oplader i forhold til at bygge en selv.

Type2 kabel koster lige godt et par hundrede kroner
Type2 stik ligger i omkring 1500 kroner
En Phoenix controller er også omkring 1500 kroner
Og så kommer der alt det løse som relæ, sikringer kabler, kasse osv. Det koster alt fra 500-1000 kroner til sammen.

Derudover kommer den tid man skal bruge på at bygge det hele sammen. Og hvis man er som mig, ja så vælger man da selvfølgelig byg selv løsningen :)

/Martin

rolsen
rolsen Jul 30 '19
Citat fra Joe73 Hej Rolsen

Tillykke med din nye bil, du kommer ikke til at fortryde det. :)
..
Håber du blev klogere, ellers finder der som sagt masser af tråde om emnet her 
inde i forum. 

1000 tak for de hurtige svar, det giver god mening. Tror jeg ender med Tesla boksen..

rolsen
rolsen Jul 30 '19
Citat fra bskaarup
  1. M3 er det blå stik
  2. Ja og ja
  3. Du skal have en konverter fra rød til blå. Det er let at lave eller du kan købe et færdiglavet. Du vil kunne lade med 3,7kw eller ca. 21 km/time.
  4. Du skal have en ladeboks eller et andet mobilkabel
  5. Med så få kilometer ville jeg nøjes med det medfølgende kabel og et blå cee stik. Vil du kunne lade med ca. 65 km/t kan du f.eks. købe et ladekabel som dette og sætte det i det røde stik.

Hej bskaarup, Tak for dine svar. Jeg kigger lidt nærmere på kablet, men til den pris kan jeg se at jeg også kan købe Telsa Wall boksen. Det er jo ikke så flytbar som kablet, men tænker der måske er lidt lettere i daglidagen.

Overvejer at starte med det røde stik og så en adapter som du nævner - så kan boksen evt komme til hvis jeg ikke kan leve med de 3.7kW

rolsen
rolsen Jul 30 '19
Citat fra MOS

Jeg ville overveje én af følgende 4 løsninger (i prioriteret rækkefølge):

...

Hej MOS,

Tak for dine meget overskuelige svar. Tænker at starte med 2 og så gå til model 1. 

Er der nogen af jer som ved om man kan forbinde Telsa boksen fra et rød stik? I installationsvejledningen ser der ud til at den europæiske version forventer et kabel, og ikke som US versioner hvor man kan plugge den i en stikkontakt (se f.eks. her: https://i0.wp.com/electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2019/01/Tesla-new-Wall-Connector-NEMA-14-50-plug.jpg)

rolsen
rolsen Jul 30 '19
Citat fra Viggo

~Keep it simpel...

Helt sikkert - jeg hælder også meget til den løsning - tak for dit input... 

Viggo
Viggo Jul 31 '19
Rolsen
Du kan da bare forbinde boksen med et gummikabel med en rød stikprop i den anden ende.
Ice2EV
Ice2EV Jul 31 '19

Hej

2 ting.

1) jeg ville nok gå med EVSE løsningen med tesla knappen. Dette fordi der er refusion af ca 1 kr pr kW. Såvidt jeg erindre er der ingen refusion på en Tesla Wall-boks. Der er selvfølgelig så heller ingen abonnement på Wall-boksen.

2) Startede selv med rødt kraftstik, med adapter til den blå medfølgende UMC'en. Der virker fint når man har småt behov. MEN man skal ikke lige springe 2 dage over, eller tage på langtur og komme hjem med lav batteristand, for så tager det umanerlig mange timer at lade op igen.

bleze
bleze Aug 1 '19

Skal det være 4 mm2 til 3 faset 16 amp opladning? Er 2.5 mm2 ikke nok?

bskaarup
bskaarup Aug 1 '19
2,5 er nok til 16. Men som altid giver tykkere kabel mindre spændingsfald. Elektrikerne bruger 6mm2 så det er klar til 32a.
bleze
bleze Aug 1 '19

Jeg har lige fået lavet 16 AMP 3 faser med 2.5 mm2 (mener jeg). Var bare lige bange for at jeg ikke kunne trække 11/22 KW på det.

bskaarup
bskaarup Aug 1 '19
22 kW kræver 32A og 6 mm2 kabel
Sider: « 1 2