Er Nyborg ikke også stadig på kortet? Og ja, de har desværre været der længe, flere af dem har haft en åbningsdato i 2018.
Hvis man ser på kortet over placeringen af Ionoty-standere, så har de åbenbart samme holdning som Tesla. Der er ingen der gider tøffe rundt i Vestjylland... Det er mig komplet uforståeligt.
/Martin
Og jeg er helt enig hvad angår Esbjerg. Det kan lade sig gøre at køre fra hinnerup -> Esbjerg -> Middelfart og lade og så køre hjem igen. Der er ikke til en tur/retur uden opladning i min S85.
/Martin
Vi er opdraget til at SC kun er til ture sydpå, men det er nu altså mest propaganda. Man skal starte et sted, så strategien var fornuftig nok. Men vi har også fået at vide at man kan alt med sin Tesla, som man kan med dieselmaskinen. Og det sidste er bare ikke sandt endnu og bliver det ikke, medmindre vi får nogle ladere der supplerer.
Mig og fruen kan eksempelvis finde på at køre ud i det blå, hvis vejret er godt og vi er i humør til det. Så kan man lige køre lidt til Hornbæk og derfra til Hundested. Måske tage færgen til Rørvig. Og hvis slæden ikke var helt toppet op da vi startede, så kunne man opdage at der er flere hundrede km til nærmeste SC og ingen strøm på batteriet. Og ved i hvad? De der 11 kW ladere fra Clever og eON er en joke. Det er ikke svaret og jeg har end ikke et abonnement til dem.
Eller det kunne ske at man lige var til begravelse i Helsingør, og lige måtte et par gange frem og tilbage, og pludselig er der ingen strøm på bilen. 11 kW ladere? Næh eneste løsning er at ringe efter en Taxa hvis ikke man kan nå at køre til Køge.
Jeg siger ikke at der skal være 2 km mellem SC. Men det bør være muligt at få en hurtig top up i alle landsdele. Jeg ved vi er i "early days" men når elbilen er blevet udbredt, så skal der være max 10 km til nærmeste SC. Men sagen er at det bliver ikke Tesla der bygger de SC så længe de sælger ubegrænset opladning på livstid. Det har jo allerede vist sig, at der er rigeligt med folk der gider køre ud og lade bilen udelukkende på SC hvis det er "gratis" / allerede betalt for. Man vil jo gerne have mest muligt for det man har betalt.
Og så er der dem der ikke har anden mulighed. Det er faktisk muligt for folk der bor i lejlighed, uden mulighed for at hjemmelade, at "tanke" bilen 1-2 gange om ugen ved en SC. Kan batteriet holde til det? Tja, der er som før nævnt en gruppe model S/X ejere der altid har dyrket disciplinen.
København er landets største by og der er rigtig mange Teslaer. Alligevel er der ingen SC til at "nødlade" på, hvis man er kommet afsted med for lidt på batteriet til et ærinde. Hvis det ærinde går nordpå, så man ikke kommer forbi Køge, så er man på spanden.
@Baldur
Så er det jo fordi du leder efter begrænsningen.
Eks. EON har type 2/CCS ladere over hele sjælland. eks Helsingør, Holbæk, Fredensborg, Fredrikssund etc. Både på motovejsrastepladser og i byerne. Der er både 11kW såvel som 43 og 50 kW.
Henter du EON app, kan du se antal standere og deres ladeevne. Har du ikke app'en, så kan du hente deres ladekort og se hvilke ladestandere er lidt mørkere grønne, de har både CHardeMo, CCS og type 2. CCS er som regel 50 kW.
Enkelte steder indtil videre er Clever og EON ved at opsætte 150 kW ladere.
Det forlyder endda at de 150kW ladere der er opsat er gratis indtil videre. Nok kun til de har fået dem op at køre max.
Du har ikke abonnement dertil. Næh men så koster det selvfølgelig lidt mere at benytte Easypark's app til at lade. Men det er jo ikke anderledes, hvis du har et Shell kort med stor rabat på din diesel, og der ingen Shell tank er i området, så må man bide i æblet og betale prisen hos Q8 eller whatever.
Forøvrigt er der såvidt jeg kan udlede aldrig over 100 km til en SuC på Sjælland.
Nu er der vel kun ca 2000 der har betalt for unlimited. Alle solgt efter januar 2016 mister unlimited i det tilfælde de sælger vognen.
Jeg havde ikke fået lavet stik klar ved levering og kørte 4 gange på SuC, det bliver man altså hurtigt træt af, hvis ikke det er fordi du er på rejse.
Nu er der vel kun ca 2000 der har betalt for unlimited. Alle solgt efter januar 2016 mister unlimited i det tilfælde de sælger vognen.
Jeg havde ikke fået lavet stik klar ved levering og kørte 4 gange på SuC, det bliver man altså hurtigt træt af, hvis ikke det er fordi du er på rejse.
Unlimited mistes dog kun ved salg til Tesla så vidt jeg har forstået, de kan ikke fjerne det hvis de ikke ejer bilen.
Hvorom der nok kun er en begrænset procent del, der gider holde på SuC et par gange om ugen, for at spare lidt håndører. Som nævnt bliver man hurtigt træt af at holde og glane der. Så sjovt er attari heller ikke.
Playtowin: At folk ser SuC som hjemmeladere i Vestjylland er da en gang vrøvl. Prøv og kør en tur fra Århus til Thisted uden SuC...
Eller Århus <-> Ringkøbing. Det er vist kun folk i København der tror Vestjylland kun bruger SuC som hjemmeladere.
Jeg har indtryk af at Ionoty udbygger deres netværk hurtigere end Tesla gør. Jeg har på fornemmelsen at Teslas netværk er ved at væreder hvor Tesla mener det skal være, og så kommer der nok ikke ret mange flere steder.
Man kan jo selvfølgelig håbe på, at ejeren af Sunset fortsætter medet sætte SuC op når de bygger nye restauranter som de har gjort i både Rødekro og Haverslev. Der er ikke en Sunset på vej i f.eks. Holbæk?
/Martin
Der er vist leveret ca 3500 som er unlimited.Nu er der vel kun ca 2000 der har betalt for unlimited. Alle solgt efter januar 2016 mister unlimited i det tilfælde de sælger vognen.
Jeg mener nu heller ikke skæringsdatoen for om man mister eller ej er januar. Vi købte vores Model X i juni 2016 og den er stadig på "den gamle ordning". er vi ikke først henne i slut 2017 start 2018 før de begyndte med SuC begrænsningerne?
Playtowin: Du skrev "Det må være folk der ønsker en SC som hjemmelader der ser problemer eller som f.eks den vestlige del af Jylland." i en og samme sætning, derfor jeg så det som, at du mente folk i Vestjylland bare ville have dem som hjemmeladere :)
/Martin
Det med antal kunder og tjene penge på deres ladere, skal man nok tage med et gran salt. Mange af de Model 3 ejere der stadig lader på SuC er for de fleste af dem jeg har snakket med, stadig nogle der har gratis opladning til gode.
Prissætningen på en SuC er som jeg ser det jo ikke ret meget anderledes end ved Clever og EON omkring de 3,- pr. kWh.
/Martin