Godt fundet. Men hvis man lige tager helikopteren op, er det godt nok en mærkelig placering. Herning burde da være mere oplagt aht. trafikken Holstebro/Herning/Give
Godt fundet. Men hvis man lige tager helikopteren op, er det godt nok en mærkelig placering. Herning burde da være mere oplagt aht. trafikken Holstebro/Herning/Give
Vi har samme problem når vi skal besøge svigerfamilien ved Ringkøbing - vi kommer fra Roskilde - der skal vi også lade til +90% i Hedensted for at kunne nå frem og tilbage.
Hvorfor lader I ikke bare i Middelfart og kører via Kolding Ø og Bredsten? Det er både hurtigere, kortere, bruger mindre energi og så skal der også lades mindre.
Hele Vestjylland er mere eller mindre et stort ferieområde. Hvis de gerne vil have turister fra Norge, er der bestemt brug for flere ladere langs vestkysten.
Det giver absolut ingen mening at der ikke bliver gjort noget ved den slags.
Var i Ebeltoft i juli og jeg har aldrig set så mange Teslaer i før, man begyndte at mistænke at flertallet i Norge har et sommerhus i området. Tilgengæld er der nærmest ingen mulighederne for opladning (der er et par Clever standere i Ebeltoft by). Jeg tror den nærmeste SC er ved Randers.
Der er mange penge i turismen og man skulle tror at vores kære folkevalgte ville være lidt mere visionære og sørge for at skabes en infrastrukture som kan servicere de udenlandske gæster.
Vi har samme problem når vi skal besøge svigerfamilien ved Ringkøbing - vi kommer fra Roskilde - der skal vi også lade til +90% i Hedensted for at kunne nå frem og tilbage.
Hvorfor lader I ikke bare i Middelfart og kører via Kolding Ø og Bredsten? Det er både hurtigere, kortere, bruger mindre energi og så skal der også lades mindre.
Hvis man kommer over Lillebælt og skal til Ringkøbing, Holstebro eller lignende i den retning, drejer man fra nord for Vejle, tager motorvejen til Herning og derefter hovedvejen videre vestpå derfra. Derfor vil det også være rigtig godt med en SC / hurtiglader ved Herning
@PeterE: De er i sommerhus, men hvor mange sommerhuse har lige opladning til elbiler? Gætter på det er ganske få. Jeg anser mormorladning som værende en nødløsning, Dertil hvis der er flere elbiler ved samme hus. Dit kort er desuden misvisende. Ikonerne er kæmpestore, viser ikke hvor mange ladere der er hvert sted eller hvor langt der rent faktisk er mellem dem.
Mormor ladning er altså ganske fint. Bare begræns den til 10 Amp. Det går langsomt - men måske nok til at du kan komme retur. Det gør jeg hver gang jeg er på landet.
Hvis man kommer over Lillebælt og skal til Ringkøbing, Holstebro eller lignende i den retning, drejer man fra nord for Vejle, tager motorvejen til Herning og derefter hovedvejen videre vestpå derfra. Derfor vil det også være rigtig godt med en SC / hurtiglader ved Herning
Ja, hvis man ikke har behov for opladning, så er den hurtigste vej naturligvis via Herningmotorvejen.
Men hvis man ikke har strøm nok på batteriet, så skal man enten forbi Hedensted SuC, hvilket er en omvej, eller også kan man lade på Middelfart SuC og køre via Kolding Ø og Bredsten. Jeg synes sidstnævnte er mest oplagt, da turen både er kortere, hurtigere, mere energibeparende og kræver mindre opladning, end omvejen forbi Hedensted. Alternativt kan man køre via Vejle C og Bredsten, men det giver stort set det samme som turen via Kolding Ø og Bredsten.
Jeg havde for nylig en tur fra København til Videbæk (mellem Ringkøbing og Herning) og videre til Århus og derefter hjem.
Clever har 2 CCS DC 50 kW i Herning, du kunne (hvis du var meget rig og kunne betaler kr. 8,75 pr. kwt havde brugt en af dem)
Jeg havde for nylig en tur fra København til Videbæk (mellem Ringkøbing og Herning) og videre til Århus og derefter hjem.
Det var den tur indtil videre der krævede mest planlægning ift ladning mens jeg har haft min 3'er. Og den har kørt 11.000 km, inkl en ferietur ned igennem Europa.
Det endte med en klatladning i Middelfart og en sjat hos Tesla Århus (ikke optegnet på Teslas eget SC-kort) og så tog jeg færgen hjem. Det var lidt bøvlet og jeg følte for første gang at ladning var et irritationselement/stressfaktor da jeg havde møder etc jeg skulle nå.
Med andre ord, en SC i Ikast eller syd for Herning havde været meget velkommen og gjort turen væsentligt lettere.
Turen Middelfart - Videbæk - Århus (færge) - København er ca. 352 km og burde forbruge ca. 44 kWh for en Model 3. Hvad er problemet, når en Model 3 har en batterikapacitet på 80 kWh og en rækkevidde på over 500 km? Er der overhovedet brug for opladning efter Middelfart?
Turen Middelfart - Videbæk - Århus (færge) - København er ca. 352 km og burde forbruge ca. 44 kWh for en Model 3. Hvad er problemet, når en Model 3 har en batterikapacitet på 80 kWh og en rækkevidde på over 500 km? Er der overhovedet brug for opladning efter Middelfart?
@MOS. Lige netop DU af alle må da vide, at forbruget på motorvej er højere end typical og dermed er range på motorvej mindre end 500 km. Og iøvrigt er batteriet i en LR på 75 kWh, ikke 80.
Ja, hvis man ikke har behov for opladning, så er den hurtigste vej naturligvis via Herningmotorvejen.
Men hvis man ikke har strøm nok på batteriet, så skal man enten forbi Hedensted SuC, hvilket er en omvej, eller også kan man lade på Middelfart SuC og køre via Kolding Ø og Bredsten. Jeg synes sidstnævnte er mest oplagt, da turen både er kortere, hurtigere, mere energibeparende og kræver mindre opladning, end omvejen forbi Hedensted. Alternativt kan man køre via Vejle C og Bredsten, men det giver stort set det samme som turen via Kolding Ø og Bredsten.
Min pointe var blot at en SC eller lignende hurtiglader ved Herning ville være rigtig fint. Ikast er også fint hvis man skal til Århus, men der er en grund til der er kommet en motorvej fra Herning til Vejle :)
Målet må være at det ikke er nødvendigt at tage omveje / køre langsommere, blot fordi man kører elbil. Fint med en kort "strække ben pause", men at være nød til at tage en hovedvej og køre 80km/t på vej mod en destination når der går en motorvej med 130km/t lige i nærheden, det sælger ikke elbilen til folk :)
Clever har 2 CCS DC 50 kW i Herning, du kunne (hvis du var meget rig og kunne betaler kr. 8,75 pr. kwt havde brugt en af dem)
Der er også en EON 50kw lader i Herning og en på motorvejen mellem Vejle og Herning. Der er også Clever/EON UFC i Fredericia, men om man vælger den eller SC i Middelfart gør nok ikke den store forskel.
Min pointe var blot at en SC eller lignende hurtiglader ved Herning ville være rigtig fint. Ikast er også fint hvis man skal til Århus, men der er en grund til der er kommet en motorvej fra Herning til Vejle :)
Målet må være at det ikke er nødvendigt at tage omveje / køre langsommere, blot fordi man kører elbil. Fint med en kort "strække ben pause", men at være nød til at tage en hovedvej og køre 80km/t på vej mod en destination når der går en motorvej med 130km/t lige i nærheden, det sælger ikke elbilen til folk :)
Jamen, jeg er sådan set ikke uenig. Jeg tog bare udgangspunkt i situationen, som den er lige nu. Og der synes jeg, den bedste løsning er at lade i Middelfart og køre via Kolding Ø og Bredsten. Det ville dog være rigtig fint med flere lademuligheder. Og det skal der nok også komme med tiden.
Jeg får for første gang behov for at smutte en tur forbi SC ved Aarhus/Tilst servicecenter, gad vide om den også er opdateret?
Jeg får for første gang behov for at smutte en tur forbi SC ved Aarhus/Tilst servicecenter, gad vide om den også er opdateret?
Tvivler jeg på. Der har aldrig været oppe på 120kW da der åbenbart mangle strøm i området.
Jeg nåede heller ikke op på mere end omkring 90kw hvis jeg husker korrekt, men det var også fint nok.
Tvivler jeg på. Der har aldrig været oppe på 120kW da der åbenbart mangle strøm i området.
Jeg har ved flere lejligheder ladet med op til 117 kW på SuC i Aarhus.