Loading...
dk

Hvornår kommer Teslas hjemmelader? | Tesla Forum

Maho
Maho Oct 15 '14

Hej alle

Nogen som ved hvornår Teslas hjemmelader kommer? (står slutningen af 2014 på hjemmesiden)

Og hvad den kommer til at koste hhv med og uden montering?

Vægophængt hurtiglader

Kiefer
Kiefer Oct 15 '14

Ja, hvis den kommer, jeg tror ikke efterspørgslen har været så stor på den, da den formodentlig ikke vil være så meget anderledes end alle de andre produkter af denne type der allerede findes på markedet. F.eks. er der ikke indbygget el-måler, den skal man have ved siden af, hvis du vil på abbonnmentsordningen.

Prisen, tjae der plejer det vist at være en god tommelfingerregel bare at gange prisen på Tesla amerikanske hjemmeside med en 9-10 stykker, så har du prisen i danske kroner...

/Martin

SuneH
SuneH Oct 15 '14

Undskyld jeg spørger dumt (er ny på forum) - men hvis man ikke bruger Teslas hjemmelader, hvad gør man så? De færreste bor vel klods op af SC? Bruger I så "mormor-lader" eller hvad?

T3S7A
T3S7A Oct 15 '14

Flere muligheder:

1. Medfølgende kabel fra tesla, lader op til 11kWh, på Rødt 16A cee stik
- Adapter til 16A cee blå stik, giver dig så 3.7kWh
- Adapter til 220v stik, giver dig så 2 kWh 

2. Ladeboks fra eks. www.evse.dk, hvor du kan få 1kr retur pr/kW du lader, samt udnytte hvis du har dobbelt lader. Giver dig 11 - 22kWh 

3. Offentlig ladestander
- Eks, Clever eller E.on , men det kan nok ikke svare sig kun at gøre det. 

4. Supercharger

Maho
Maho Oct 15 '14
Ift tesla hjemmelader:
Jeg spurgte fordi jeg tænkte det var fikst og smart med en lader som har det rigtige stik klar til brug når man kommer hjem og man ikke skal om i bagagerummet og finde ladekabel, adaptor frem. + den kan lade hurtigt som jeg læser det....
Men det skal jo holdes op mod pris.
Er der noget jeg overser (får først dyret til december så hele min tilgang er p.t. teoretisk)
Så derfor spurgte jeg til pris og om abonnent er obligatorisk ?
T3S7A
T3S7A Oct 15 '14

Teslas hjemmelader er slet ikke sikkert den kommer her til. Den er jo med at andet type stik og lade egenskaber.

http://www.evse.dk/side.asp?Id=153887&Vare=19404

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Oct 15 '14