Stop med Fælge.
Nu har jeg siddet foran min PC utallige gange, for at tage hul på en information, som jeg skylder Jer, der er interesserede i at købe T-Sportline fælge.
Det har vært svært at få hul på.
Jeg har længe arbejdet på at løse et problem der er opstået i leveringen, og jeg må nu erkende, at jeg ikke kan levere lige nu.
Jeg kan ikke få lov til at købe ved T-Sportline mere, så jeg henvises til at købe ved en lokal forhandler, som så er Hinnerup Auto.
Historien kort er, at jeg opslog priser på mit puljekøb omkring 9 august 2019.
Straks kom der en påstand fra Hinnerup Auto om, at det var for dyrt, det tjente jeg penge på, og det kunne de gøre billigere.
Jeg har så samlet tilmeldinger ind, sideløbende med, at jeg har afklaret flere detaljer om fælgene, i en god dialog med TSL (T-Sportline)
Allerede 8 august, altså da jeg startede med at skrive om, at nu havde jeg priser, så skrev TSL til mig, at ”Your recent activity online has spurred some inquiries to us from Wheel Shops and Automotive Shops in Denmark.” Så de håbede at jeg kunne placere min ordre ”soon”, så de ikke skulle håndtere disse ”shops”.
Altså samtidigt med, at jeg var i gang med at præsentere priserne, og Hinnerup auto, (HA) havde gang i det samme, blev der iværksat forhindringer mod mit køb. Som TSL så gerne så sig fri for at håndtere, ved at jeg lagde min ordre med det samme.
Siden da, har jeg ikke fået svar på mine henvendelser til dem, og en direkte spørgen til, om jeg stadig var kunde hos dem, sendte de videre til Hinnerup Auto. (HA). Som så henvendte sig til mig med et ”tilbud”..
Jeg er så blevet tilbudt at købe mine fælge hos ham, men til de priser, som jeg forlanger i mit tilbud om puljekøbet til Jer. Altså, måtte jeg ikke engang købe fælge af ham til den samme pris, som jeg kunne se, at han tilbød fælge til alle andre, selvom jeg havde nok i ordre til hans minimumsgrænse.
Det har affødt en længere forhandling, hvor jeg som kompensation for den højere pris må skaffe Jer rabat på TPMS ventiler, og jeg er endda blevet tilbudt at måtte få 4 sæt TPMS ventiler gratis oven i. TPMS ventiler, som er af den alternative type, som skal programmeres til Tesla biler. Som jeg absolut ikke nogen sinde har haft lyst til at anbefale til Jer, der ville købe fælge.
Nu har jeg brugt lidt tid på at klage lidt til T-Sportline, og til at lede efter en anden mulighed for at skaffe dem hjem, uden om HA.
Det er ikke lykkedes for mig endnu. Måske er jeg bare for meget alene om at skrive til TSL og beklage mig over den behandling jeg få af HA.
Altså allerede da jeg oplyste priser på indkøbet, var der nogen i Danmark der brokkede sig over mit initiativ, og nu har HA eneforhandling i Danmark.
Jeg kan sige og skrive en masse negativt ladede tillægsord omkring HA og dens ejers adfærd i sagen, men det holder jeg mig fra.
Jeg kan oplyse min holdning om, hvorvidt man som Telsa ejer skal gøre brug af HA i fremtiden, men det skal jeg også nok afholde mig fra.
Jeg kan oplyse, at skal I have T Sportline fælge inden vinter, så er det kun HA, eller direkte ved TSL som privat internet kunde, at I kan skaffe dem.
Om I har lyst til at handle fælge med et dansk firma, der på den måde spænder ben for mit initiativ, som jeg har taget, uden at jeg skal bruge fælge selv, må være op til Jer selv. Men jeg kan så oplyse, at alle andre fælge HA har til salg, kan skaffes ved andre leverandører. Jeg kan se, at Morten Fruergaard Eifler har det samme sortiment, og har nogen skarpe priser, ud over at jeg bedømmer hans personlighed som indeholdende væsentligt større mængder af etik og god moral, end den man finder hos HA.
Jeg anklages for, at jeg tjener på vores puljekøb. Og samtidigt så spærres jeg for at kunne købe det hjem, efterfulgt af, at HA så skal tjene/konfiskere det beløb jeg havde afsat til ukendte speditør og transport udgifter. Og den sidste rest skulle have dækket de udgifter det var at køre rundt med fælge til Jer. Nu kan I tilkøbe den transport ved HA, forudsat I er nok der vil købe transporten oven i.
Jeg er skuffet over den måde HA behandler mig på, men sådan er det vel, når man færdes blandt mennesker med et andet værdisæt end sit eget.
I kan lige nu få TSL fælge til en nogenlunde god pris, og det er den eneste trøst jeg har i mine frustrationer over, at jeg ikke kan skaffe dem til Jer. I kan så skaffe jeres ønskede modeller hos HA, og det skal I da bare gøre, hvis I synes.
Jeg kunne også bare købe dem der, og så aflevere dem til Jer som jeg havde planlagt, men jeg har ikke lyst til at købe 20 sæt fælge til puljen, hvor der er afsat 12 sæt, når min indsats ved det, udover at gå til mindre priser for Jer, så også går til et arbejdsfrit overskud ved HA.
For jeg ved godt, hvad der så sker, når jeg annoncerer de overskydende 8 sæt fælge til salg. Så kommer der lige en skarp pris på lige netop de fælge jeg har taget ekstra hjem, så jeg brænder inde med dem. Det er den forretningsmodel jeg møder ved HA.
Lige nu er puljeprisen på fælge ved HA lige en smule over min 20 sæts pulje pris, så det er ikke så meget mere I skal af med for dem. Pånær de 22 ” Model X fælge, som en køber på Sjælland har ønsket sig. De ligger tilfældigvis 2.000 over min pulje pris. Måske fordi de kunne være til mig selv, men det er de ikke. I kan bare spørge mig, og få oplyst min 20 sæts puljepris på jeres ønske fælg, så I kan sammenligne med det HA tager for deres puljekøb. Og holde ham op på priserne.
Tak for din opbakning til vores fælles projekt.
Og forhåbentligt tak for din forståelse for, at projektet ikke lykkedes grundet mig, men udefra kommende faktorer.