Loading...
dk

Puljekøb af Fælge til Tesla | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Aug 13

Hej.

Jeg er ved at hente et læs fælge hjem fra T-Sportline

tsportline.com

Til både S, 3 og X.

Hvis I vil være med, så kan I bestille og forudbetale på et tidspunkt.

Priserne nedenfor er på de sæt med 4 fælge, som der i forvejen er folk der er interesserede i.

Priserne er inklusive moms og told. Som de ligger p lager ved mig.

Søjlen til venstre er PRIS, hvis der er 10 til 19 i puljen
Søjlen i midten er PRIS, hvis der er 20 til 29 i puljen
Søjlen til højre er PRIS, hvis der er over 30 i puljen

Ved hhv 14 og 24 i puljen, køber jeg selv seks sæt hjem, så vi kommer op på næste rabat trin.

Jeg har reduceret listen til kun at indeholde priser på de fælge, som I allerede har ytret ønske om at kende prisen på.

Når I kigger på tsportline . com så starter I jeres søgning med at klikke på Model i toppen, derefter vælger i fælg størrelse.

Så er der nnn.18xx.18xx.nnn.M3 i nummeret klar.

Så vælger i fælg model:
Så er der TST.18xx.18xx.nnn.M3 i nummeret klar.
Så vælger i farven:
Så er der TST.18xx.18xx.GRY.M3 i nummeret klar.
Hvis der kan vælges bredde af for og bag:
Så er der TST.1885.1885.RY.M3 i nummeret klar.

Der kan for nogle fælge vælges Model 3 type:
Så er der TST.1885.1885.RY.M3. AWD i nummeret klar.

Jeg vil ikke bestille nogen TPMS, da de dels er for dyre, og dels vil jeg ikke hjælpe Jer med at bruge uoriginale. Dem skal I selv købe ved Tesla.

TST ER MODEL

2090.2010 ER STØRRELSE PÅ HHV FOR OG BAG.

GRY ER FARVE.

MX ER MODEL S, 3 ELLER X

Første pris er ved 10 sæt, anden pris er ved 20 sæt, tredje pris er ved 30 sæt.

FÆLG NUMMER                 10 sæt      20 sæt      30 sæt

TST.1885.1885.SIL.M3        9876,23    9321,47    8988,61
TST.1885.1885.SGRY.M3   9876,23     9321,47    8988,61
TST.1885.1885.MB.M3      10305,73    9724,12    9375,15
TST.1885.1885.GBLK.M3  10305,73    9724,12    9375,15

TST.1985.1985.GRY.M3    12166,87   11468,94   11050,18
TST.1985.1985.MB.M3      12882,70   12140,03   11694,43
TST.1985.1985.GBLK.M3  12882,70   12140,03   11694,43
TS.CC.LC.M3
TSS.1985.1985.GRY.M3    13598,52   12811,11   12338,67
TSS.2085.2010.GBLK.M3  15030,17   14153,28  13627,15
samme pris i 2085.2085.

TST.1985.1985.GRY.MS     12453,20   11737,38  11307,88
TST.2090.2090.GRY.MS     13884,85   13079,55  12596,37
Samme pris i 2090.2010. (staggered)

TSS.2290.2210.MB.MX      21043,10    19790,41 19038,79
TPMS VENTILER, 4 STYK 2147,48 Blot til info om, hvor dyre de er.

Jeg skal nok have en bestilling her i løbet af en uges tid, hvis I skal være med.

Kommer vi op på 14 sæt, så køber jeg 6 ekstra sæt hjem, så vi får dem til 20 sæts pris

Kommer vi op på 24 sæt, så køber jeg 6 ekstra sæt hjem, så vi får dem til 30 sæts pris

Bare kontakt mig på 30 689 ni otte 7

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Aug 16
SuneH
SuneH Aug 14

Godt initiativ, Deacon.

Jeg har nu en M3 LR RWD med 18'' Aerofælge med sommerdæk. Jeg er glad for den ekstra range de giver, specielt til vinterbrug hvor range jo er lidt mere udfordret af regn og kulde. Så egentlig ville jeg helst bruge 18'' aero om vinteren og så måske købe nogle 19'' til sommerbrug.

Men om sommeren kører vi jo også lange ture, så der ville aero også være godt at have. Ved du om man kan købe 19'' med aero kapsler som kan monteres hvis man skal på langtur?

DeaconWP
DeaconWP Aug 16

Jeg har lige set et sæt aero i et opslag et sted.

Jeg kigger lige.

Det har de ikke ved T Sportline.

Der er nok kun 18" originale fra Tesla.

Der har været et sæt til salg på dba til 10.000, kørt meget få km.

DeaconWP
DeaconWP Aug 20
Der mangler kun 4 deltagere i at vi køber 20 SÆT hjem i puljen. Så jeg håber de kommer med, inden vi sender ordren i den kommende weekend. Håber ordren er klar 24 el 25 august. Bare kontakt mig ved interesse.
olerass
olerass Aug 20

@DeaconWP er det muligt at få et sæt TSS.2085.2085.GRY.M3.PPU (Tesla Model 3 20" TSS Flow Forged Tesla Wheel) - og hvad ville prisen være?

webercarbmann
webercarbmann Aug 20

@Deacon

TST.1885.1885.SIL.M3.AWD 

https://tsportline.com/collections/18-tesla-wheels-model-3/products/tesla-model-3-18-tst-flow-forged-tesla-wheel-set-of-4?variant=18876169289846

Koster 9876 med moms told og det hele?   

De standard monterede 235/45RZ18 dæk fra 18 tommer areo fælge passer fint på disse fælge? 

Vh Peter Jensen  

Forummets indlæg er redigeret af webercarbmann Aug 20
Danbra56
Danbra56 Aug 21
Webercarmann. Er det ikke de samme som Monaco grandprix hos Hinnerup bare til 7000 for 19”
DeaconWP
DeaconWP Aug 21

oleras: Jo et sæt TSS.2085.2085.GRY.M3.PPU vil koste 14.315 kroner ved op til 19 sæt, og vil koste 13.485 ved 20 sæt og op.

wejbercarbmann Ja, det er når jeg har dem hjemme inklusive told og moms. Det er uden dæk, og uden TPMS ventiler, hvor jeg altid vil anbefale at man køber de originale TPMS ved Tesla, samt køber dækkene lige. rundt om hjørnet, så de rkan regnes med support, hvis de skulle have lidt problemer.

Danbra56: Nej, det er det ikke så vidt jeg ved.. Jeg kender ikke den fælg, men de har ikke sådan en derovre ved tsportline.   

Det er nogle finde fælge, lækre i design og overflade, og med smukke former. Men de er så heller ikke markedets billigste.

webercarbmann
webercarbmann Aug 21
Citat fra Danbra56 Webercarmann. Er det ikke de samme som Monaco grandprix hos Hinnerup bare til 7000 for 19”

Jo det lader til at være de samme.  Tak for tip.   Vh Peter 

DeaconWP
DeaconWP Aug 21

Grundet dit svar wejbercarbmann, så har jeg gidet tjekke deres Monaco Grand prix fælg. 

Og jeg kan se, at den ligner i design.

Men det er ikke samme fælg.

Det er nok lige som de der Rial fælge. De ligner, men er ikke samme finish.

Så det er ikke samme produkt.

Prøv at nærstudere billederne af de. to fælge.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Aug 21
Ice2EV
Ice2EV Aug 21

@DeaconWP De der RIal'er var de væsentlig ringere end originale? Tænker var de kleinere og derved blødere, nemmere til at blive skæve?

Det er jo trods alt en halv tung slæde de skal bære.

Har selv MAM A5 på Merceren, og jeg tænker de er lidt kleinere bygget end originale fælge. Grunden til jeg tænker så, er den ene var blevet skæv på indersiden af fælgen, og der er ingen af os der huske at have været på noget! Og så er umanerligt mange klodser sat på for afbalancering....... Hvilket jeg har set på andre fora flere har oplevet.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 21
DeaconWP
DeaconWP Aug 21
Jeg vælger ikke at kritisere kvalitet og holdbarhed af de der Rial. Jeg nøjes med at sige, at de i min optik er meget grimmere end dem fra tsportline. De skulle være holdbare nok. Jeg har ikke hørt nogen klage over dem, efter at der blev købt omkring 36 sæt hjem i 2015. Men jeg hører jo heller ikke alt. Og de er nok ikke verdens bedste til salt. Vil jeg tro.
olerass
olerass Aug 23

@DeaconWP. Tak. Det er en super pris, da jeg selv ville skulle give omkring 1k9 for at hente dem hjem. Desværre er der ikke lige penge på kontoen til dem nu, så må takke nej denne gang. Håber du laver en lignende øvelse til forår!

DeaconWP
DeaconWP Aug 24

olerass: Det regner jeg da med, hvis denne gang bliver en succes.

DeaconWP
DeaconWP Aug 27
Man kan nå at være med endnu.
DeaconWP
DeaconWP Sep 2

Nu er jeg ved at lægge sidste hånd på den liste som jeg skal sende som bestilling af fælg sæt.

Dem der har bestilt får besked om indbetaling af prisen, og så er der lige plads til et par stykker mere.

Metguy2000
Metguy2000 Sep 4
Hej Deacon,
Jeg vil gerne bestille et sæt TST.1885.1885.SIL.M3.PPU. De skulle selv om de er 18" passe til en m3 performance.
DeaconWP
DeaconWP Sep 5

Jeps. Det gør de også.

Jeg reserverer et sæt til dig.

DeaconWP
DeaconWP Sep 14

Stop med Fælge.

Nu har jeg siddet foran min PC utallige gange, for at tage hul på en information, som jeg skylder Jer, der er interesserede i at købe T-Sportline fælge.

Det har vært svært at få hul på.

Jeg har længe arbejdet på at løse et problem der er opstået i leveringen, og jeg må nu erkende, at jeg ikke kan levere lige nu.

Jeg kan ikke få lov til at købe ved T-Sportline mere, så jeg henvises til at købe ved en lokal forhandler, som så er Hinnerup Auto.

Historien kort er, at jeg opslog priser på mit puljekøb omkring 9 august 2019.

Straks kom der en påstand fra Hinnerup Auto om, at det var for dyrt, det tjente jeg penge på, og det kunne de gøre billigere.

Jeg har så samlet tilmeldinger ind, sideløbende med, at jeg har afklaret flere detaljer om fælgene, i en god dialog med TSL (T-Sportline)

Allerede 8 august, altså da jeg startede med at skrive om, at nu havde jeg priser, så skrev TSL til mig, at ”Your recent activity online has spurred some inquiries to us from Wheel Shops and Automotive Shops in Denmark.” Så de håbede at jeg kunne placere min ordre ”soon”, så de ikke skulle håndtere disse ”shops”.

Altså samtidigt med, at jeg var i gang med at præsentere priserne, og Hinnerup auto, (HA) havde gang i det samme, blev der iværksat forhindringer mod mit køb. Som TSL så gerne så sig fri for at håndtere, ved at jeg lagde min ordre med det samme.

Siden da, har jeg ikke fået svar på mine henvendelser til dem, og en direkte spørgen til, om jeg stadig var kunde hos dem, sendte de videre til Hinnerup Auto. (HA). Som så henvendte sig til mig med et ”tilbud”..

Jeg er så blevet tilbudt at købe mine fælge hos ham, men til de priser, som jeg forlanger i mit tilbud om puljekøbet til Jer. Altså, måtte jeg ikke engang købe fælge af ham til den samme pris, som jeg kunne se, at han tilbød fælge til alle andre, selvom jeg havde nok i ordre til hans minimumsgrænse.

Det har affødt en længere forhandling, hvor jeg som kompensation for den højere pris må skaffe Jer rabat på TPMS ventiler, og jeg er endda blevet tilbudt at måtte få 4 sæt TPMS ventiler gratis oven i. TPMS ventiler, som er af den alternative type, som skal programmeres til Tesla biler. Som jeg absolut ikke nogen sinde har haft lyst til at anbefale til Jer, der ville købe fælge.

Nu har jeg brugt lidt tid på at klage lidt til T-Sportline, og til at lede efter en anden mulighed for at skaffe dem hjem, uden om HA.

Det er ikke lykkedes for mig endnu. Måske er jeg bare for meget alene om at skrive til TSL og beklage mig over den behandling jeg få af HA.

Altså allerede da jeg oplyste priser på indkøbet, var der nogen i Danmark der brokkede sig over mit initiativ, og nu har HA eneforhandling i Danmark.

Jeg kan sige og skrive en masse negativt ladede tillægsord omkring HA og dens ejers adfærd i sagen, men det holder jeg mig fra.

Jeg kan oplyse min holdning om, hvorvidt man som Telsa ejer skal gøre brug af HA i fremtiden, men det skal jeg også nok afholde mig fra.

Jeg kan oplyse, at skal I have T Sportline fælge inden vinter, så er det kun HA, eller direkte ved TSL som privat internet kunde, at I kan skaffe dem.

Om I har lyst til at handle fælge med et dansk firma, der på den måde spænder ben for mit initiativ, som jeg har taget, uden at jeg skal bruge fælge selv, må være op til Jer selv. Men jeg kan så oplyse, at alle andre fælge HA har til salg, kan skaffes ved andre leverandører. Jeg kan se, at Morten Fruergaard Eifler har det samme sortiment, og har nogen skarpe priser, ud over at jeg bedømmer hans personlighed som indeholdende væsentligt større mængder af etik og god moral, end den man finder hos HA.

Jeg anklages for, at jeg tjener på vores puljekøb. Og samtidigt så spærres jeg for at kunne købe det hjem, efterfulgt af, at HA så skal tjene/konfiskere det beløb jeg havde afsat til ukendte speditør og transport udgifter. Og den sidste rest skulle have dækket de udgifter det var at køre rundt med fælge til Jer. Nu kan I tilkøbe den transport ved HA, forudsat I er nok der vil købe transporten oven i.

Jeg er skuffet over den måde HA behandler mig på, men sådan er det vel, når man færdes blandt mennesker med et andet værdisæt end sit eget.

I kan lige nu få TSL fælge til en nogenlunde god pris, og det er den eneste trøst jeg har i mine frustrationer over, at jeg ikke kan skaffe dem til Jer. I kan så skaffe jeres ønskede modeller hos HA, og det skal I da bare gøre, hvis I synes.

Jeg kunne også bare købe dem der, og så aflevere dem til Jer som jeg havde planlagt, men jeg har ikke lyst til at købe 20 sæt fælge til puljen, hvor der er afsat 12 sæt, når min indsats ved det, udover at gå til mindre priser for Jer, så også går til et arbejdsfrit overskud ved HA.

For jeg ved godt, hvad der så sker, når jeg annoncerer de overskydende 8 sæt fælge til salg. Så kommer der lige en skarp pris på lige netop de fælge jeg har taget ekstra hjem, så jeg brænder inde med dem. Det er den forretningsmodel jeg møder ved HA.

Lige nu er puljeprisen på fælge ved HA lige en smule over min 20 sæts pulje pris, så det er ikke så meget mere I skal af med for dem. Pånær de 22 ” Model X fælge, som en køber på Sjælland har ønsket sig. De ligger tilfældigvis 2.000 over min pulje pris. Måske fordi de kunne være til mig selv, men det er de ikke. I kan bare spørge mig, og få oplyst min 20 sæts puljepris på jeres ønske fælg, så I kan sammenligne med det HA tager for deres puljekøb. Og holde ham op på priserne.

Tak for din opbakning til vores fælles projekt.

Og forhåbentligt tak for din forståelse for, at projektet ikke lykkedes grundet mig, men udefra kommende faktorer.

MartinPedersen
Det er selvfølgelig surt for dig. Men der er jo altid 2 sider af en sag. Og set fra forhandlerens side, så har du forsøgt at tage brødet ud af munden på ham. Du kan let underbyde ham, da du ikke har de samme udgifter, og dermed holde samme indtjening ved en lavere pris.
Forummets indlæg er redigeret af MartinPedersen Sep 14
Sider: 1 2 »