Loading...
dk

Hvor stabil LTE har i? | Tesla Forum

soras
soras Aug 18 '19

Jeg har oplevet en del gange at mit LTE/4G falder ud i områder hvor jeg synes der burde være dækning e.g. flere gange har jeg oplevet det på Helsingør motorvej tæt på Klampenborg afkørslen, på ring-3 omkring Herlev, Holbæk motorvejen vestlig del af Roskilde. Det er heldigvis kort men jeg skal hvergang ind og genstarte musik streaming. Hvis jeg kører på tværs af landet og jeg er på TuneIn er jeg begyndt at Wifi dele fra min telefon for at få at få stabil forbindelse. Her i Espergærde området hvor jeg bor er det heldigvist stabilt.

Er det min forbindelse der er dårlig eller er det også noget i andre oplever?

MikaelH
MikaelH Aug 19 '19

Vi oplever også udfald engang i mellem. Det er tilsyneladende lidt tilfældigt, og kommer forholdsvist hurtigt igen. 

Selve signalstyrken er faktisk fin. Vi har f.eks. ikke problemer i vores P-kælder mens vores telefoner har store problemer med at fange et signal. 

Forhåbentligt bliver det lidt mere stabilt efter et par opdateringer :)

KimT
KimT Aug 19 '19

Det er vel kendt at mobiler m.m. faktisk ikke viser den det aktuelle signalstyrke, men at det er forsinket (inden skærmen bliver opdateret).

Tesla bruger vel Telenor, så det er vel "bare" at tjekke om de har dækning i det pågældende område.

PeterE
PeterE Aug 19 '19

Med mindre noget er ændret, så bruger Tesla simkort fra en række lande, og jeg er usikker på hvordan mit simkort bliver prioriteret på infrastrukturen. Og husk også at der er roaming på tale, men ikke nødvendigvis på data...