Jeg har ladet min Model S 85D op til 100% SoC i går aftes for at tjekke rækkevidden. Den ser fin ud. Så kørte jeg en lille tur, hvor jeg ifølge displayet havde brugt 1,6 kWh. Så var den nede på 97% SoC. Så vidt jeg kan regne ud, så burde 1,6 kWh kun svare til 2%, så den burde vel have vist 98% SoC. Men tja... der kan jo være noget med afrunding, unøjagtigheder osv.
Nu har den så stået parkeret natten over siden ved 22-tiden i går aftes og jeg har ikke tjekket bilen via mobilappen eller noget. Men da jeg kom ud til bilen her til middag ved 13-tiden, var den nede på 92% SoC. Den viste stadig, at der er brugt 1,6 kWh siden sidste opladning.
Jeg har sat energy saving on og always connected off for at minimere vampire drain. Så 5% vampire drain i løbet af en nat virker da ret voldsomt! Jeg kan ikke huske at have set så stort vampire drain før, men jeg plejer heller ikke at lade den så højt op og lade den stå, da det generelt ikke er så godt for batteriet i længden. Jeg mener, den plejer at tabe 1-2% på et helt døgn.
Er der andre, der har oplevet så stort vamire drain? Kan det hænge sammen med den høje SoC? Nogen forklaringer?