Loading...
dk

Forskel på 2015 og 2016 faceliftet TMS - import eller ej | Tesla Forum

LarsKruse
LarsKruse Aug 22 '19

Hej venner,

Jeg er ny her og er endnu ikke Tesla-ejer. Min næste bil bliver en brugt TMS. I den forbindelse har jeg kigget mod Tyskland og Sverie. Er der nogen der har erfaring med at importere fra disse lande? Jeg har tidligere importeret mine brændstofbiler fra Tyskland i stor stil, men det er jo anderledes med Skat når det er en elbil.

På Skat´s hjemmeside har jeg beregnet forskellige eksempler. En 2017 model og en 2015 kommer til at koste nogenlunde det samme i afgift, og prisforskellen er ikke så stor på den gamle hhv den faceliftede model.

I den forbindelse har jeg forsøgt at finde ud af forskellen på de 2 modeller.

Er AP funktionen bedre på den nye?

Er rækkevidden bedre på den nye? (uagtet at batteriet slides)

Jeg overvejer også en dansk 2015 TMS 85D som jeg har fået tilbudt til 400.000kr, den har kørt 80.000 km og er velpasset. Er det en rimelig pris? Den nye model omkring årg 2017 med samme kilometertal vil koste mig omkring 550.000kr. Spørgsmålet er om det er merprisen værd at gå efter den nye model? I så fald vil det være en 90D.

Venlig hilsen Lars

KimT
KimT Aug 22 '19

Her er oversigt over hvad de løbende har ændret : https://sites.google.com/site/teslamotorsclubwiki/home/model-s/options-by-year

Og det er produktionsdatoen der er vigtig. Generelt er bilerne produceret ca. 3 måneder før de bliver solgt (når til europa)

Forummets indlæg er redigeret af KimT Aug 22 '19
fmm1000
fmm1000 Aug 22 '19
400k for en 85D med det kmtal, er en virkelig go pris. <br />
Har skrevet mange flere tips her.<br />
<br />
https://docs.google.com/...IaZbSc_sI3VKlKJdbEdY
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Aug 22 '19
Gyzz
Gyzz Aug 23 '19

Hej Lars,

jeg har i Januar købt en TMS85D mine overvejelser var at jeg ville have de upgraderinger der kom sidst i 14 og først i 15 mht sæder, AP osv, men hvis jeg skulle have en AP2 "Klar" bil skulle jeg som dig lægge  150000kr mere og de kører på samme autonome niveau et par år endnu - tror jeg ;-) - og så er jeg nok alligevel ved at skifte bil igen og teknologien er ved at være "Modnet" til at kunne anvendes på offentlige veje, sååååå jeg valgte en 15 og sparede lidt penge ;-)