Hejsa,
Jeg blev for 3 uger siden påkørt at en bilist der kørte over for rødt så baghjulsophæng, bagbro og bagskærm er beskadiget og skal udbedres.
Så nu holde vores model 3 LR/AWD på værstedet på 3. uge og sjatlades med en SOC på mellem 2-8% og der kan gå op til 4-5 uger endnu før de har fået bagskærmen.
Er der nogen der kender Teslas anbefalinger for længere tids parkering med lav SOC, eller ved om der findes vejledninger/dokumentation som siger at dette kan skade batteriet?
Værstedet mener ikke at det skader batteriet og en af deres folk oplyste mig om, at selv om batteriet kommer helt ned på 0% så er der stadig en buffer så der ikke sker nogen skade. Ejeren af værstedet som jeg talte med senere var dog enig i at det ikke var smart at komme helt ned på 0% men blot der var nogle få procenter er det helt fint.
Min generelle viden omkring lithium ion batterier er at de har det bedst på omkring 50% så jeg vil blive rigtig ærgelig hvis jeg ud over at være blevet påkørt og skulle undvære bilen i 2 mdr også mister kapacitet på batteriet.
Dbh Henrik