Loading...
dk

Seneste opdatering v. 10 | Tesla Forum

JFR
JFR Oct 10 '19

Hej Alle,

Er det korrekt opfattet at når man er den lykkelige ejer af en S 85D fra 2015, så er der ikke så meget spændende i den nye opdatering. Jeg kan i hvert fald ikke finde eks. Netflix eller Kararoky? Men sådan er det vel i denne model... Eller er det forkert?

Hilsen Jesper

TorbenS
TorbenS Oct 10 '19

Samme oplevelse med en 90D fra 2015

DavidS90D
DavidS90D Oct 10 '19
Joe mode...That’s it!
(Og så måske noget ligegyldigt kobjældepruttepudejulemandtetris)
MSLFC
MSLFC Oct 10 '19

Det er korrekt. Netflix, Youtube, Caraoke m.v. skal du i en nyere Tesla med bl.a. MCU2 for at kunne få.

Men jeg tror stadig du kan finde dit Easter Egg :------)

JFR
JFR Oct 11 '19

Så det ikke kun mig - øv... Jeg ved ikke noget om det, men kan denne MCU opdateres? Og ellers må vi vel bare glæde os til vi får en af de nye i stedet :-)

P85DK
P85DK Oct 11 '19
Quote from JFR

Jeg ved ikke noget om det, men kan denne MCU opdateres? 

Nej er det korte svar, Elon har nævnt at det ville blive muligt i et tweet for mange år siden, meeeen det var vist ikke helt gennemtænkt.

Udfordringen er at instrument cluster er en selvstændig computer, hvor MCU v2 styrer både skærmen og instrument cluster, så det vil også kræve et nyt instrument cluster og så begynder det at blive besværligt (og dyrt).

jramskov
jramskov Oct 11 '19

Mener jeg så et tweet forleden hvor han svarede på netop det med "working on it" - hvad det så betyder :)

P85DK
P85DK Oct 11 '19

men for at kunne spille diverse spil og se netflix? så vil jeg personligt nok hellere bruge mine penge på noget andet

Jeg gav engang 65K for fabriksmonteret dvd, tv og 8" skærme i nakkestøtterne da jeg købte en ny Range Rover. Virkede perfekt og flot integreret og blev stort set aldrig brugt på 170.000 km jeg havde bilen.

JFR
JFR Oct 12 '19
Citat fra P85DK

men for at kunne spille diverse spil og se netflix? så vil jeg personligt nok hellere bruge mine penge på noget andet

Jeg gav engang 65K for fabriksmonteret dvd, tv og 8" skærme i nakkestøtterne da jeg købte en ny Range Rover. Virkede perfekt og flot integreret og blev stort set aldrig brugt på 170.000 km jeg havde bilen.

Det kan jeg godt se, og det er på ingen måde noget jeg savner eller MÅ have, det var blot for at høre om det kun var min der ikke duede
JSH
JSH Oct 12 '19
Har opdaget efter sidste opdatering, at browseren nu fylder 80%af skærmen, mod 50% inden opgraderingen, og forsøger jeg at reducere størrelsen så forsvinder browseren. 
Giver lidt udfordringer når fartkontrol.nu er på.

Har I fundet en løsning?
KimT
KimT Oct 12 '19

Eneste løsning : køb en saphe. Efter opgraderingen virker browseren endnu ringere end før

JFR
JFR Oct 14 '19
Citat fra P85DK
Quote from JFR

Jeg ved ikke noget om det, men kan denne MCU opdateres? 

Nej er det korte svar, Elon har nævnt at det ville blive muligt i et tweet for mange år siden, meeeen det var vist ikke helt gennemtænkt.

Udfordringen er at instrument cluster er en selvstændig computer, hvor MCU v2 styrer både skærmen og instrument cluster, så det vil også kræve et nyt instrument cluster og så begynder det at blive besværligt (og dyrt).

Ok, det lyder som om du ved hvad du snakker om
P85DK
P85DK Oct 15 '19

tja, det har nu aldrig været en garanti for at det jeg lukker ud er rigtigt :-)

JFR
JFR Oct 16 '19
Citat fra P85DK

tja, det har nu aldrig været en garanti for at det jeg lukker ud er rigtigt :-)

Smiler - det er helt ok
janlanxe
janlanxe Oct 17 '19

@ KimT:

Det er ikke den eneste løsning. Du kunne jo bruge fartpiloten og lade være med at køre for hurtigt - jeg nævner det bare i forbifarten

KimT
KimT Oct 17 '19

Ved det godt, men nu var svaret givet mht. til fartkontrol.nu og browseren ;-)

Og fartpiloten kan man heller ikke stole på mht. til at kende fartgrænserne, så det råd kan heller ikke bruges - jeg nævner det bare i forbifarten

tintin
tintin Oct 19 '19

Jeg har lige opdaget at autopark ikke længere er en mulighed. Er der nogen der ved hvorfor? Har en P85D

Gyzz
Gyzz Oct 22 '19

Autopark virker fint i min 85D fra 15, men det er absolut ikke alle pladser den finder og viser P-pladsen i instrumentpanelet.., men når den gør parkerer den fint med 2019.32.12.2

tintin
tintin Oct 22 '19

Tak Gyzz. Jeg må have fat i Tesla

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 11 '19

2019.40.2 netop ankommet til min 2015 model S.

søgning på nettet viser to nye funktioner til model 3.

Det ville virkelig være fedt hvis Tesla adskilte versionerne til de enkelte modeller, jeg ser ingen grund til at opgradere og potentielt “slide” min mcu så jeg står med sort skærm når der intet nyt er til min model.

Andre der tænker det samme? Ikke at det ændre noget ved godt Tesla aldrig kommer til at ændre det.

Jeg installerer jo heller ikke en driver til en Bluetooth mus hvis jeg kun har mulighed for en USB kablet mus.

Sider: 1 2 3 »