Loading...
dk

Regnsensor fix? | Tesla Forum

soras
soras Oct 17
Igen i dag konstaterede jeg at regnsensor/kamera er næsten ubrugeligt på min bil. I et eller andet forum læste jeg engang om en overflade behandling af ruden omkring kameraet der kunne fixe det. Er der nogen der ved hvad det kunne være eller endnu bedre kan bekræfte eller aflive at det virker?
Twinauto
Twinauto Oct 17
Har du fået skiftet forrude? Virker mest som et spg om kalibrering som de store værksteder kan klare
soras
soras Oct 17
Nej den har altid været virkelig dårlig. I fin regn og mørke i dag var det helt umuligt. 
Danbra56
Danbra56 Oct 17

Jeg kan kun bekræfte at regn sensor virker ad h...... til, starter ikke selv om man næsten ikke kan se ud af forruden for bare vand, den kører også alt for langsomt i kraftig regn. 

selsoe
selsoe Oct 18
Det er et generelt problem og der bliver vist arbejdet på det:
https://electrek.co/...et-automatic-wipers/
KimT
KimT Oct 18

Og som jeg har skrevet i et tidligere indlæg; SÅ HUSK AT TÆNDE LYSET hvis i selv tænder for viskerne i kraftig regn i dagslys, eller kører i rundt uden baglys.

Ice2EV
Ice2EV Oct 18

Synes også auto visker er mega længe om at reagere første gang. Skal som regel lige startes manuelt før der sker noget.

Lige lyset, ville være forholdsvis smart hvis der var en funktion der tændte baglyset sammen med auto positionen........har prøvet at tænde det manuelt, men så siger den et eller andet med større forbrug må forventes når den holder stille med lyset tændt, eller sådan noget?! Ikke noget med den slukke samtidig med den slukker forlygterne efter coming home.

Danbra56
Danbra56 Oct 18

KimT. Lys sensoren virker rigtigt godt der er altid det rigtige lys på under alle forhold, det kan man da følge med i på skærmen og der er da altid lys på når viskeren kører. Jeg har aldrig kørt i en bil hvor den virker så dårligt når auto er valgt det burde være bedre på nuværende tidspunkt. Det er virkeligt belastende at man skal skifte hastighed når det hele står i et ude på motorvejen. 

KimT
KimT Oct 18

Som jeg har skrevet i et tidligere indlæg - http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6535 -har jeg set masser af model 3 uden baglys når der er kraftig regn i dagslys.

Jeg er ikke i tvivl om lyssensoren virker. Det er bare et problem når der er tåge eller regn i dagslys.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 18
bskaarup
bskaarup Oct 18

Til gengæld starter viskerne helt konsekvent når jeg sætter mig ind i bilen og træder på bremsen om morgenen når den står på auto. Og jeg parkerer i carport...

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Oct 18
Danbra56
Danbra56 Oct 18

Af en eller anden grund er der er åbenbart forskel på de forskellige biler hvordan tingene fungerer. På min er der altid fuld lys på når vinduesviskerne kører. Har ikke prøvet med tåge i dagslys. Har heller ikke den funktion som bskaarup har beskrevet. 

Udsulle
Udsulle Oct 18

Jeg er enig i problemstillingen omkring både visker funktion og lygterne. Jeg har haft min TM3 i godt 3 uger og jeg har kørt godt 3.000 km. Jeg er super glad for den det ruller bare, men....... på nogle områder skuffer det mig, b.la. oplever jeg konstant at der bliver blinket til mig fordi den ikke vil blænde ned automatisk + den blænder op for høj lys i byzoner med under 50 km/t og hvor der er rigeligt lys fra belysningen f.eks i kbh. omkring Tivoli? Vinduesviskerne fungerer meget dårligt på auto funktionen, og flere gange har jeg oplevet advarslen både i og uden regnvejr; Blindspot detection limited, Camera visibility reduced. Oplever også at den begynder med høj hastighed på viskerfunktionen når bilen startes om morgnen i min garage?

Min tidligere VW Touran kunne det hele, og uden jeg skulle tænkte på noget. Hvis vinduesviskerne kørte mere end 10-15 sek uafbrudt grundet kraftig regn, så tændte den selv for lyset på bilen også i dagslys, der var aldrig nogen der blinkede til mig grundet det LED lyset ikke ville blænde ned, og den slog selv høj lys fra når hastigheden kom ned under 60 km/t, og dermed aldrig høj lys i bybelysning / byzoner.

Mit håb er at Tesla kan opdaterer sig ud af problemerne og at det ikke skyldes hardware som bare ikke læser omgivelserne "Lys og regn" godt nok :-)

KimT
KimT Oct 18

Problemet med 3'er er at den som sådan INGEN regsensor har. Af en eller anden grund har de sparet de par kr. den koster, og har  valgt at lave en software løsning som kører via kameraet. Og det er så også det de er ved at lave en ny løsning til. Den artikel der linkes til i #5.

voersaa
voersaa Oct 18

Godt at de arbejder på det og det vil være rart hvis de rent faktisk også løser problemet. De sidste par uge har jeg haft en konkurrence kørende med min bil om hvem der kan holde ud længst før vi aktiverer viskerne. Jeg må desværre konstatere at bilen stort set har vundet hver gang.

Deep learning for at få regnsensorerne til at virke er ufriviligt komisk. Elon Musk, som nærmest har opfundet den genanvenlige rumraket, må se sig besejret af en regnsensor fordi man valgte ikke at bruge en stadard sensor, der sikkert koster under 100 kroner i indkøb.

Joe73
Joe73 Oct 18
Til at starte med da jeg fik min model 3 i april, syntes jeg heller ikke Auto viskeren var noget at råbe hurra for, men her i efteråret, syntes jeg Auto viskeren har forbedret sig. Den reagerer hurtigt når det begynder at dryppe, og juster hastigheden efter mængden af regn, op og ned, som jeg selv ville.
Sjovt der er så stor forskel.
Danbra56
Danbra56 Oct 18

Vores Tessie reagerer slet ikke når hun bliver våd men måske hvis hun kørte en tur med Joe73’s de kunne smidte lidt af på hinanden (til den gode side) ;-))

PeterE
PeterE Oct 18
Vær opmærksom på at ‘Auto’ stadigvæk er BETA:

selsoe
selsoe Nov 29

Så skulle der være en opdatering på vej der forbedrer regnsensoren:

https://electrek.co/2019/11/28/tesla-auto-wiper-update-trained-deep-neural-net/

Kunne være spændende at høre om erfaringer når den begynder at trille ind? Nogen der har fået den  (v2019.40.1.1)?

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Nov 29
jramskov
jramskov Nov 29

Ja, krydser fingre for at opdateringen inkluderer en mærkbar forbedring!

Har fundet en lille smule på Reddit.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Nov 29