Loading...
dk

Regionale forskelle i holdning til Tesla. | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
PerLeth8210
PerLeth8210 Oct 18 '19

Da jeg i Juni måned,  efter kun to måneders leveringstid modtog min nye Model 3, fik jeg at vide at de solgte omkring 30 stk. om dagen, bare her i Aarhus. Jeg fik også oplyst at ventetiden nu var blevet forlænget, fordi ordremængden i Aarhus  og resten af verdens storbyer, steg mere end fabrikken kunne levere p.t.

Elon oplyste tidligere på året at de ville lukke urentable afdelinger i områder hvor efterspørgslen var for svag. Jeg ser nu, at Tesla har sammenlignet salget i øst og vest Danmark, og derefter udvist rettidig omhu og lukket afdelingen i Bredgade. Samtidigt har de udviddet med en ekstra serviceafdeling i Vejle. Hvordan kan der være så store regionale forskelle i den måde hvorpå fastlandsdanskere og Københavnere tager imod ny teknologi ? 

Forummets indlæg er redigeret af PerLeth8210 Oct 18 '19
selsoe
selsoe Oct 18 '19

Jeg tror ikke det har noget med hinanden at gøre. Ja, de har lukket afdelingen i Bredgade, men åbnet i større lokaler i Hillerød. Lokalerne i Bredgade var for små. De havde ikke mulighed for at lave udleveringer fra butikken, men måtte leje et nærliggende parkeringshus. Jeg tror ikke det har noget at gøre med, at københavnere ikke gider Teslaer.

Når det så er sagt, er det alt andet lige enklere at være elbilsejer uden for byerne end i byerne pga lademuligheder.

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Oct 18 '19
P85DK
P85DK Oct 18 '19
Citat fra PerLeth8210

Da jeg i Juni måned,  efter kun to måneders leveringstid modtog min nye Model 3, fik jeg at vide at de solgte omkring 30 stk. om dagen, bare her i Aarhus. Jeg fik også oplyst at ventetiden nu var blevet forlænget, fordi ordremængden i Aarhus  og resten af verdens storbyer, steg mere end fabrikken kunne levere p.t.

Elon oplyste tidligere på året at de ville lukke urentable afdelinger i områder hvor efterspørgslen var for svag. Jeg ser nu, at Tesla har sammenlignet salget i øst og vest Danmark, og derefter udvist rettidig omhu og lukket afdelingen i Bredgade. Samtidigt har de udviddet med en ekstra serviceafdeling i Vejle. Hvordan kan der være så store regionale forskelle i den måde hvorpå fastlandsdanskere og Københavnere tager imod ny teknologi ?

Man kan kun blive imponeret over din evne til at dreje faktuelle informationer til mærkelige teorier :-)

Bredgade var en vaskeægte flagship store som skulle vise at Tesla var kommet til Danmark da de i lancerede Tesla Roadster i EU. Tilsvarende havde de butikker i andre storbyer. Al service blev klaret af rangers. Bredgade har aldrig været en langtidsløsning, hvilket Tesla også har sagt igen og igen siden Model S kom, men de beholdt den som flagship store i Kbh K. Hvis du er opmærksom, så findes der ikke nogen bilforhandlere i Kbh K uanset mærke :-)

Der er åbnet en ny og større butik i Hillerød og der kommer nu to service centre på Sjælland i Kastrup og i Hillerød, så skal vi ikke gætte på at der stadig er en vis efterspørgsel på den rigtige side af broerne.

Men jeg vil da lade tvivlen komme dig til gode Per, du skriver at Tesla har sammenlignet salget i øst og vest og derfor lukket Bredgade - vær venlig at dele de tal med os som dokumenterer den påstand ...

voersaa
voersaa Oct 18 '19

Enig med Selsoe. Bredgade var en meget uhensigtsmæssig forretning. Butikken var alt for lille og der var nok kun plads til en enkelt bil. En prøvetur i det indre København er heller ikke en særlig god måde at bedømme en bil (uanset mærke eller teknologi).

Det er bestemt ikke umuligt at der sælges flere Teslaer i Jylland men de 30 om dagen har helt sikkert kun været en kortvarrig affære omkring opstart. September år til dato var det indregistreret lidt over 1700 model 3 i Danmark, hvilket over 6 måneder giver et gennemsnit på 9 om dagen i hele landet.

ElPeter
ElPeter Oct 18 '19

Fandt lige denne - den er nok lidt gammel og jeg ved ikke hvor data kommer fra - men den er meget sjov:
http://www.teslaforum.dk/Custom_HTML/TMS_Map.asp

Når man klikker på en gul nål står der et tal ude til højre, velsagtens antallet af biler

Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Oct 18 '19
PeterE
PeterE Oct 18 '19
Citat fra PerLeth8210

Med al respekt: ‘ Hvordan kan der være så store regionale forskelle i den måde hvorpå fastlandsdanskere og Københavnere tager imod ny teknologi ? ’

Er nok det dummeste jeg har læst længe. Eneste udfordring ift netop de store byer hvor nogle er bange for manglende opladning. Det er jo ikke et problem hvis man har egen carport eller lign.
P85DK
P85DK Oct 18 '19
Citat fra PeterE

Med al respekt: ‘ Hvordan kan der være så store regionale forskelle i den måde hvorpå fastlandsdanskere og Københavnere tager imod ny teknologi ? ’   Er nok det dummeste jeg har læst længe. Eneste udfordring ift netop de store byer hvor nogle er bange for manglende opladning. Det er jo ikke et problem hvis man har egen carport eller lign.

Her forudsætter du at der er fakta der underbygger Pers påstand, hvilket jeg tvivler meget stærkt på at der er. Alene hans '30 biler om dagen' burde fortælle dig lidt om hans manglende forståelse for tal.

Tesla har i 2019 indtil 30. september solgt 1.922 biler i Danmark. Det er i grove tal 50 biler om ugen.

De 30 biler han har fået fortalt har sikkert været hvor mange de udleverer, da Tesla leveringsstrategi er inspireret af Heinz Ketchup.

Nikola
Nikola Oct 18 '19
Godt indlæg til at starte en sund diskussion... Havde overvejet at starte popcornene :-)

Denne er også fin:
“....at ventetiden nu var blevet forlænget, fordi ordremængden i Aarhus og resten af verdens storbyer, steg mere end fabrikken kunne levere p.t......”
Aarhus er i den helt tunge klasse!! ;-)
Forummets indlæg er redigeret af Nikola Oct 18 '19
PeterE
PeterE Oct 18 '19
Citat fra P85DK
Citat fra PeterE

Med al respekt: ‘ Hvordan kan der være så store regionale forskelle i den måde hvorpå fastlandsdanskere og Københavnere tager imod ny teknologi ? ’   Er nok det dummeste jeg har læst længe. Eneste udfordring ift netop de store byer hvor nogle er bange for manglende opladning. Det er jo ikke et problem hvis man har egen carport eller lign.

Her forudsætter du at der er fakta der underbygger Pers påstand, hvilket jeg tvivler meget stærkt på at der er. Alene hans '30 biler om dagen' burde fortælle dig lidt om hans manglende forståelse for tal.

Tesla har i 2019 indtil 30. september solgt 1.922 biler i Danmark. Det er i grove tal 50 biler om ugen.

De 30 biler han har fået fortalt har sikkert været hvor mange de udleverer, da Tesla leveringsstrategi er inspireret af Heinz Ketchup.

Øh nej, vi to er sjældent uenige - men nej, jeg er sikker på at der ingen underbyggende tal findes. I al fald er det sjældent at komme til for Teslaer imellem Islands Brygge og Espergærde hvor jeg kører hver dag...
soras
soras Nov 4 '19

Jeg måtte lige poste det her billede, som jeg optog af to sorte dual motor M3'er da jeg selv kom kørende i min sorte dual motor M3. Man skulle tro det var staged. To sekunder senere lå vi vitterlig på stribe. Hvad er sandsynligheden for det? Så helt upopulære kan de ikke være i KBH området...