Jeg har oplevet præcist det samme. Min Tesla er en 70D fra 15 som har kørt 145.500km.
Selv efter 140km på motorvej og 20% tilbage på batteriet, er ladehastigheden blevet meget lav. Jeg har lige haft den til service hos Tesla , hvor jeg gjorde opmærksom på det, men de fandt ingen fejl i bilen. De snakkede også om at software opdateringen havde sat ladehastigheden ned for at beskytte batteriet og mumlede noget om at der muligvis kom en ny opdatering, som ville sætte hastighed lidt op igen.
Efter service besøget kørte vi til Røde Kro laderen (220km) og havde godt 10% tilbage. Den startede egentlig meget godt med >500km/Hr, men faldt temmelig hurtigt ned til omkring 250 km/Hr. Kun en anden tesla på stationen og ikke på vores stander par. Jeg synes ikke det er i orden...
Til hverdag er det ikke det helt store problem, men hvis man skal på langfart ned gennem europa, vil det betyde en væsentlig øgning af rejsetiden og ikke hvad man blev lovet, da man i sin tid købte bilen!!! Ellers er jeg meget glad for den