Loading...
dk

Har nogen konstateret rust på deres Model 3? | Tesla Forum

AgentP
AgentP Nov 11 '19

Jeg skulle til at spørge, hvilken behandling du bestiller, for jeg kunne ikke få priserne til at matche med hvad jeg så i online-behandleren. Men prisen varierer åbenbart mellem Dinitrol-afdelingerne. 

I Aalborg koster en dobbelt-behandling 4.641 med FDM-rabat, og i Hadsund 4.420. 

jramskov
jramskov Nov 11 '19

Ja, priserne varierer, jeg ved ikke hvorfor.

Ice2EV
Ice2EV Nov 11 '19

@jramskov du fik ikke tilfældigvis lavet den der støjdæmpning og kan udtale dig om effekten deraf?

jramskov
jramskov Nov 11 '19

Vi har ikke fået vores undervognsbehandlet endnu, det får vi først om knap 2 uger. Vi har ikke bestilt støjdæmpning. Jeg har snakket med en der tidligere har fået hans Model 3 undervognsbehandlet hos Dinitrol. Han havde spurgt ind til det og fået at vide af ansatte ved det center at de mente det var spild af penge...

Jeg har til gengæld installeret sådan et "door seal kit" fra "Goloho" her i weekenden. Kørte en kort tur bagefter. umiddelbart synes jeg det har dæmpet vejstøjen, men det er svært at vurdere når man ikke kan lave en direkte sammenligning.

voersaa
voersaa Nov 11 '19

Jeg er også meget interesseret i at høre om Dinitrol oplevelsen. Overvejer det kraftigt men jeg er sku lidt bekymret når det kommer til at bore i bilen.

Støjdæmpningen sad jeg også og kiggede på og spekulerede hvad det er for noget. Når det er sagt tilbyder de også "motorrens" til min model 3 hos flere af værkstederne så jeg tænker at det ikke nødvendigvis er møntet specielt på en model 3.

Nikola
Nikola Nov 11 '19

Nogen der ved om Dinitrol (eller andre) har noget data/test der dokumenterer at deres "støjdæmpnings-behandling" rent faktisk virker?? Der er vel en vis logik i at undervognsbehandlinger generelt kunne dæmpe lyde, når man påfører et lag "klister". Men kunne være interessant at se resultater fra deres målrettede behandling

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Nov 11 '19
bskaarup
bskaarup Nov 11 '19
Citat fra jramskov

Vores skal snart behandles ved Dinitrol i Risskov. Vi skal give 5193.75kr med FDM rabat. Jeg ved de har behandlet mindst én Model 3 tidligere. Jeg har desuden set flere Model 3 ejere anbefale Dinitrol Center Aarup (Fyn). 

Der er godt nok stor forskel på prisen. Dinitrol Ikast skal have kr. 4.080 inkl. FDM rabat.

jramskov
jramskov Nov 11 '19

Ja, så er spørgsmålet om der er også er forskel i kvaliteten?

Ice2EV
Ice2EV Nov 11 '19

Tænker det er et spørgsmål om lokaliteten. Der er sikkert forskel på huslejen.

Eks så hvis du bestiller et B service til en Mercedes C klasse så er der forskel som følger:

Einer Hessel

AAL/Århus 4795

Thisted/Hjørring/Års/viborg 4295

Autogården Viborg(authoriseret service) 2795

Nikolaj
Nikolaj Nov 11 '19

Jeg snakkede med en sælger fra Tesla, der nævnte at de ikke anbefalede det, men at man selvfølgelig godt kunne få det gjort. Det var dog vigtigt, at man ikke lod inkompetente medarbejdere udføre rustbeskyttelsen. 

Der havde således været en model X-ejer, som havde fået oversprøjtet en masse sensorer. I sidste ende blev hele elektronikken skiftet, og regningen var løbet op i 300 tDKK!!! Den regning hænger ejeren på, som så kan forsøge at sende den videre til rustbeskyttelses-værkstedet.

Af samme årsag afventer jeg selv, og ser om der reelt er et behov på Model 3'erne i DK. Vores 9 år gamle BMW 1-serie fik ikke udført rustbeskyttelse, og nåede ikke at få rust inden vi solgte den her i foråret.

jramskov
jramskov Nov 12 '19

Jeg er tryg ved at Dinitrol i Risskov da de har udført det på andre Model 3'ere uden at det har givet problemer. Jeg har set en del skrive på Facebook gruppen at de har fået det gjort og ingen har nævnt om nogen problemer.

Det danske vejr er så vidt jeg forstår, en ret dårlig kombi i forhold til rust og med en bil produceret i Californien, vil jeg ikke være overrasket hvis den ikke er beskyttet lige så godt som f.eks. en BMW 1-serie.

webercarbmann
webercarbmann Nov 15 '19

Er der nogen der har positive erfaringer med selskaber på Sjælland, i for bindelse med rustbeskyttelse af TM3?

Model3man
Model3man Nov 16 '19
Citat fra webercarbmann

Er der nogen der har positive erfaringer med selskaber på Sjælland, i for bindelse med rustbeskyttelse af TM3?

Ved at Glostrup har behandlet nogle model 3
hgme20
hgme20 Nov 17 '19

Har talt med Roskilde Dinitrol, de har behandlet 3 stk model 3

ThomasAnd
ThomasAnd Nov 17 '19
Har fået behandlet min ved Dinitrol i Albertslund. Godt tilfreds. 
B8Peter
B8Peter Nov 17 '19

Hvad koster sådan en behandling i Glostrup og Roskilde, går og overvejer det lidt. Som FDM medlem kan man få 15% hos Dinitrol

voersaa
voersaa Nov 17 '19
Citat fra B8Peter

Hvad koster sådan en behandling i Glostrup og Roskilde, går og overvejer det lidt. Som FDM medlem kan man få 15% hos Dinitrol

Ser ud til at det koster ca. 5.830 i Glostrup og 5.600 i Roskilde inden rabat. 

Hilbert
Hilbert Nov 17 '19

Og er det så det - eller hvad med eftersyn, vedligehold og genbehandling. Hvad skal man forvente over 10 eller 15 år?

voersaa
voersaa Nov 17 '19

Tjahh, det ser ud til at man skal ind hver andet år for at opretholde den 30 års garanti som man kan få (gad godt vide hvem der nogensinde vil drage nytte af en garanti i op til 30 år). Det koster 4500,- for en efterbehandling i Glostrup før eventuel rabat. På 10 år vil man så have brugt omtrent 24k (inden rabat) på rustbeskyttelse, hvilket også er en slags penge...

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Nov 17 '19
MOS
MOS Nov 17 '19

Hvis man beholder sin bil i 10 år, vil den så være 24k mere værd på brugtmarkedet, hvis den er blevet rustbeskyttet, end ellers?

Sider: « 1 2 3 4 »