Loading...
dk

Har nogen konstateret rust på deres Model 3? | Tesla Forum

voersaa
voersaa Nov 17 '19

Jeg vil mene at svaret på det spørgsmål er "nej" i det omfang at bilen er i en nogenlunde stand uden nævneværdig rust. Spørgsmålet er dog ledende, for hvad er prisen på en rustet bil på brugtmarkedet efter 10 år og er de 24k i så fald givet godt ud?

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Nov 17 '19
MOS
MOS Nov 17 '19

Det var egentlig ment som et helt åbent spørgsmål. Jeg har simpelthen for lidt empirisk erfaring til selv at kunne svare på det. Det kommer naturligvis meget an på, hvor meget bilen vil ruste på 10 år. Men hvis ikke bilens værdi er mere end 24k højere pga. rustbeskyttelsen, så er det vel ikke pengene værd?

RUNE2
RUNE2 Nov 17 '19
Med det argument burde du nok købe en cykel i stedet, da den vil være langt billigere at køre på over 10 år.

Det er noget værd, at køre i en bil, der ikke er grim fordi den bobler op af rust, eller tæret i bærende dele, hvilket kan gøre den mindre sikker.
webercarbmann
webercarbmann Nov 18 '19

Mon ikke at det er den første beandling der har den største værdi? Jeg giver ikke meget for de 30 års garanti,  men jeg tænker at forskelen på en helt tør bil og en der har fået en bahandling da den var ny gør en stor forskel.   

jramskov
jramskov Nov 18 '19

"Er din bil tilmeldt Dinitrols garantiordning skal bilen genbehandles hvert 2. eller 3. år afhængig af, hvilken garanti din bil er tilmeldt."

Ud fra hvad jeg lige kan se, er det hvert 3. år for model 3. Om det er pengene værd? Aner det ikke, men jeg bilder mig ind at det forlænger bilens levetid. 

Dec14
Dec14 Nov 21 '19

Har altid givet mine nye biler en Dinitrol behandling lige når jeg fik dem. Men har aldrig fået dem genbehandlet. Således også med vores Tesla S model, hvor hele debatten ovenover forekom første gang.

Hvad angår Audi, Seat og Nissan, har forskellen til ubehandlede biler været markant efter 5 -6 år hvor jeg typisk har skiftet dem ud. Dette kan jeg  sige med sikkerhed, da jeg førhen arbejdede som autotekniker og derfor qua mit job så mange ubehandlede modeller, magen til dem jeg har kørt i.

Dinitrol har altid lavet det pæneste arbejde og de var også de første til at turde behandle Tesla S modellen. Vores S  fra 12/2014 er fuldstændig som ny under bunden - den blev sprøjtet første gang i sommeren 15, hvor vi købte den med 6000 km på tælleren.

Vil gerne give KT antirust i Fredericia og Esbjerg min varmeste anbefaling - de eneste aktier jeg har i firmaet er rustfri biler igennem de sidste 15 år.

jramskov
jramskov Nov 22 '19

Jeg har lige afleveret vores Model 3 hos Dinitrol i Risskov. Jeg spurgte til hvor mange de har behandlet før og han sagde de havde behandlet mange Model S og mere end 10 Model 3 indtil videre. 

Skal heldigvis ikke køre nogen steder, lånebilen er en Peugeot 107 - godt nok noget andet at køre i :)

voersaa
voersaa Nov 22 '19

Har selv lige bestilt tid i Glostrup til start december. De nævnte at de efterhånden har haft en del model 3 igennem så jeg håber de har styr på det.

Nikola
Nikola Nov 22 '19

Så lige at Tesla åbenbart vil tilbyde gratis stænklapper i det meste af Canada (og måske også andre steder med hårdt vinterklima)

https://electrek.co/2019/11/20/tesla-free-protection-kit-mud-flaps-winter-climate-model-3-paint-issues/

voersaa
voersaa Nov 22 '19

Ville godt have et sæt af dem fra Tesla men regner ikke med at vi får dem til Danmark denne vinter. Tilgengæld er jeg nu blevet bekymret når Tesla åbenbart selv mener at der er et problem med salt og grus der kastes op på lakeringern. Bestiller nok et aftermarket sæt fra Amazon en af de næste dag.

Ice2EV
Ice2EV Nov 22 '19

Fik(købte) et sæt fra WISH forleden, har ikke monteret dem endnu. 

Men de skulle være lige til at skrue i de samme skruehuller der holder inderskærmen. Overvejer om der lige skal et tyndt stykke isolerbånd mellem mudflap og lak, bare så det ikke er hård plastik der sidder og skraber lakken istedet for vintergris.

Men det sagt, så bruger vi jo ikke sand/grus til at strø ud i DK, kun Salt. Selvfølgelig er vejene beskidte om vinteren men det er ikke et niveau som hvor der smides sand og grus.

Nikola
Nikola Nov 22 '19

Citat fra voersaa

Ville godt have et sæt af dem fra Tesla men regner ikke med at vi får dem til Danmark denne vinter. Tilgengæld er jeg nu blevet bekymret når Tesla åbenbart selv mener at der er et problem med salt og grus der kastes op på lakeringern. Bestiller nok et aftermarket sæt fra Amazon en af de næste dag.

Danmark er hårdt miljø i forhold til fugt/salt om vinteren. Men i forhold til steder i verden, hvor man sander vejene og/eller har veje der er nærmest halvt grus/asfalt så tror jeg stadig at vi er ok kørende i Dk i forhold til at vejene stort set er fri for sand/jord/småsten etc Så ville ikke være så bekymret

voersaa
voersaa Nov 22 '19
Citat fra Ice2EV

Fik(købte) et sæt fra WISH forleden, har ikke monteret dem endnu. 

Men de skulle være lige til at skrue i de samme skruehuller der holder inderskærmen. Overvejer om der lige skal et tyndt stykke isolerbånd mellem mudflap og lak, bare så det ikke er hård plastik der sidder og skraber lakken istedet for vintergris.

Men det sagt, så bruger vi jo ikke sand/grus til at strø ud i DK, kun Salt. Selvfølgelig er vejene beskidte om vinteren men det er ikke et niveau som hvor der smides sand og grus.

Kigger også på de modeller der skal skrues ind i de eksisterende huller. Jeg tør ikke begynde at bore nogen sted i bilen. Havde ikke lige tænkt over det med beskyttende tabe imellem lak og plastik/gummi, det er godt tip, tak for det.

voigt1
voigt1 Nov 22 '19

Synes bare det er lidt mærkelig at sætte sådan et par aerodynamisk ødelæggende klodser på siden af bilen - når der er gjort noget ud af at lægge håndtag ind og spcielle aerodynamiske hjul. Men sandblæsning af karosse er jo heller ikke sjovt.

Sider: « 1 2 3 4