Loading...
dk

Byggedag | Tesla Forum

Renedyhr
Renedyhr Oct 23 '14

Hvad er status på evt. fællesindkøb af matr. til byggedag d. 26/10? Jeg SKAL bruge en kvittering. Skal jeg købe selv?

KS
KS Oct 23 '14

Har endnu engang ikke kunne få leveret fra Sverige eller Finland, eller hvor det er de sender fra, så jeg kan ikke levere isoleringsmateriale, selvom jeg gerne ville. Kan tilbyde at køre forbi Hillerød og hente hos CarSound hvis nogle bestiller hos dem (Empty på forum).

kajakaj
kajakaj Oct 24 '14

ok - havde EMPTY ikke en specialpris på en pakke STP støjdæmpning?

Renedyhr
Renedyhr Oct 24 '14

Kører forbi CARSound Bilstereo i Odense i morgen formiddag. Hvad hedder de matr. jeg skal bruge til lydisolering og hvor meget skal jeg købe. Kan det passe at man skal bruge to produkter for at få den optimale virkning?

FrederikC
FrederikC Oct 24 '14
Kommer an på hvad du vil isolere.
Til 4 døre vil jeg sige 2 pak dynamat/stp og 2 el 4 plader æggebakkeskum.
1 pak dynamat kan også gøre det alt efter hvor meget du vil gøre ud af det.
Hookmaker
Hookmaker Oct 24 '14

du behoever altsaa ikke andet end stp eller dynamat, da det er det der giver allermest.

FrederikC
FrederikC Oct 24 '14
Ja okay det glemte jeg lige; æggebakkeskum er mest for højtalernes skyld.
KS
KS Oct 24 '14
Jeg var forbi carsound i Hillerød i dag og har 4 store pakker stp med til Vejle. Så kan interesserede dele en pakke og komme igang med projektet. Når alligevel ikke at blive klar med en hel bil..

Til at skille dørene ad, medbring et stk torx 30 skruetrækker og en 10mm topnøgle med forlænger samt lidt opvaskemiddel til at smøre kabler i fordør med. ( kun hvis du har en 'gammel' model. Jeg har et par sæt værktøj med og en skruemaskine for de dovne.

Når man ankommer til Vejle - spinderigade, er der vejarbejde foran. Selve indgangen til vores arbejdssted ligger ved hovedindgangen til spinderiet. Af hensyn til dem der ønsker at køre først, skal vi lige planlægge hvordan vi kører ind, da der kun er en ind/udgang hvis alle skal igennem. Så først ind - sidst ud! Er der derfor nogen der skal ud/hjem bedes i skrive jeres afgangstidspunkt af hensyn til planlægningen.
Renedyhr
Renedyhr Oct 25 '14
CARSound i Odense anbefalede både at bruge Dynamat OG æggebakkeskum, det skulle give det bedste resultat. Kører forbi i morgen og snakker med dem.
KS
KS Oct 25 '14

@Renedyhr: Jeg har selv Dynamat i min, men til sammenligning har jeg hørt flere der "kun" har monteret StP anticor/Gold - som er væsentligt billigere end Dynamats, og der er altså ingen hørbar forskel hvad angår dækstøjen.

Jeg har for en uge siden fyldt dørenes inderside med æggebakkeskum, og det gav ingenting med hensyn til dækstøj - måske en ganske lille smule på lyden fra anlægget, men i forhold til det "blot" at lægge en gang støjisoleringsmåtter må det siges ikke at give noget hørbart inde i bilen.

Efter min mening er det helt lige meget hvilket af materialerne man anvender - blot man sætter noget i dørene/frunk/trunk, så er det her at bitumengummiet hjælper - æggebakkerne giver stort set ingenting i forhold til. Det er et spørgsmål om at få yderpanelerne til ikke at videregive støjen men i stedet at få dem til at absorbere den. Det gør selv de "billige" materialer, så uanset hvad Carsound siger, så giver en "upgrade" til dynamat ikke en pind. Skulle jeg lave om, så ville jeg faktisk overveje at prøve de billige plader fra T-hansen - jeg er sikker på at de vil give samme resultat.

kajakaj
kajakaj Oct 26 '14

Tak for en rigtig hyggelig dag i Vejle. Dejligt at møde Jer efter at have skrevet sammen med Jer på Teslaforum i over 1 år. Fint at I erfarne ville tage turen til Jylland og dele ud af Jeres viden. Det er betryggende når man skal til at skille så dyr en bil ad. Fine lokaliteter, med lys, varme og plads Claus.

Fik nået at støjdæmpe både Trunk og Frunk.  Mangler nu kun dørene, så jeg ser frem til næste gang vi kan mødes.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Oct 26 '14
Bendix
Bendix Oct 26 '14

Tak for et super arrangement, fine forhold Claus havde sørget for og tak for at I tog så pænt mod en, der lige kom forbi og snusede.
Jeg har ikke selv bestilt endnu, men har fingeren svævende over bestil knappen, skal bare lige være 100% sikker på farve ude og inde og beslutte om der skal luft i undervognen eller ej, så bliver der bestilt. 
Fedt at se jeres flotte biler og få snakket lidt Tesla.
Håber at have en TMS 85D med når næste arrangement løber af stablen, selvom Ken siger at dem med en D'er vil blive holdt udenfor :-)
Kajakaj, tak for tilbudet om en tur i din fine vogn, du hører lige fra mig, når jeg er på dine kanter næste gang.
BH
Bendix

Forummets indlæg er redigeret af Bendix Oct 26 '14
MDamm
MDamm Oct 27 '14
Kanon oplevelse i et råt iværksættermiljø. Håber der er nogen der vil lægge et par billeder op.
Jeg nåede kun at sætte STP-måtter og lys i frunk, men var til gengæld i et meget uhyggeligt spøgelses lige ved siden af. Trunk og døre må blive næste gang.

Mvh Michael
Forummets indlæg er redigeret af MDamm Oct 27 '14