Loading...
dk

Savner link til "er der gæld i den tyske bil?" | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen Nov 5 '19

Kigger efter en lettere brugt Model 3 i Tyskerlandet... 

Er her nogen der ved hvor jeg, ift. tyske nummerplader, kan slå op om der er gæld i bilen?

 

 

PeterE
PeterE Nov 5 '19
Det er vist ret enkelt: Den tyske registreringsattest består af to dele. Hvis sælger har begge dele, så er der ikke gæld i bilen. Hvis der er gæld, så har panthaveren del 2 af registreringsatttesten.
 
Kilde: FDM
 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Nov 5 '19
HrMogensen
HrMogensen Nov 6 '19
Citat fra PeterE Det er vist ret enkelt: Den tyske registreringsattest består af to dele. Hvis sælger har begge dele, så er der ikke gæld i bilen. Hvis der er gæld, så har panthaveren del 2 af registreringsatttesten.
 
Kilde: FDM
 

Talte også med en jurist fra FDM her forleden som netop nævnte det med del 1 og 2, men hun nævnte også det mit spørgsmål gik ud på - kunne dog ikke lige oplyse hvor.

Men tak :) 
PeterE
PeterE Nov 7 '19
Citat fra HrMogensen
Citat fra PeterE Det er vist ret enkelt: Den tyske registreringsattest består af to dele. Hvis sælger har begge dele, så er der ikke gæld i bilen. Hvis der er gæld, så har panthaveren del 2 af registreringsatttesten.
 
Kilde: FDM
 

Talte også med en jurist fra FDM her forleden som netop nævnte det med del 1 og 2, men hun nævnte også det mit spørgsmål gik ud på - kunne dog ikke lige oplyse hvor.

Men tak :) 
Dvs at man kan se det på nettet? Så smid straks er link herind :)
HrMogensen
HrMogensen Nov 7 '19
Citat fra PeterE
Citat fra HrMogensen
Citat fra PeterE Det er vist ret enkelt: Den tyske registreringsattest består af to dele. Hvis sælger har begge dele, så er der ikke gæld i bilen. Hvis der er gæld, så har panthaveren del 2 af registreringsatttesten.
 
Kilde: FDM
 

Talte også med en jurist fra FDM her forleden som netop nævnte det med del 1 og 2, men hun nævnte også det mit spørgsmål gik ud på - kunne dog ikke lige oplyse hvor.

Men tak :) 
Dvs at man kan se det på nettet? Så smid straks er link herind :)
Altså det er jo netop det jeg savner - og juristen fra FDM kunne ikke lige fortælle præcis hvor. 
Jeg prøver at kontakte FDM igen, så de selv kan grave lidt i det. Skal jo have lidt for mine medlemskroner... :) 
Twinauto
Twinauto Nov 7 '19
Man behøver ikke undersøge så meget ;-) har man del 2 i org. Så er der ikke gæld i bilen
HrMogensen
HrMogensen Nov 8 '19
Citat fra Twinauto Man behøver ikke undersøge så meget ;-) har man del 2 i org. Så er der ikke gæld i bilen
Tak til jer begge for svar :)